Barfa a reprezentat intotdeauna o constanta preocupare pentru managerii de institutii. Ea naste zvonuri, intrigi si da curs unor serii de interpretari si sentimente amestecate ce creeaza premisele unei atmosfere de lucru negative, ce se rasfrange direct asupra tuturor angajatilor și beneficiariilor directi ai institutiei, in cazul nostru: pacientii.
Sunt multe proiectii mentale implicate la mijloc ce favorizeaza un pacient fata de un altul, de multe ori in mod brutal si necuvenit, pe care un manager nu le poate gestiona dupa o reteta clasica cu minime efecte negative pe termen mediu si lung. Cu atat mai mult un manager medical are nevoie de o atentie sporita asupra metodelor ce i-ar putea imbunatati calitatea actului sau managerial intr-o institutie medicala ce implica deseori situatii si evenimente delicate, sensibile si nepredictibile.
Doua calitati necesare actului managerial
O carte de inspiratie in acest sens este ”The Management Bible” – Bob Nelson, Peter Economy” -2005 unde se explica rolul managerului modern ce creeaza si se ingrijește de un climat organizational pozitiv, dezvoltandu-si pe perioda acestui îndelungat proces o serie de abilitati esentiale pentru a dovedi eficacitate si eficienta conform fisei sale de lucru.
- Prima calitate ar fi Empathy- adica empatia, ca proces cognitiv de durata ce implica un grad ridicat de intelegere profunda a celuilalt si a nevoilor sale, ce ajuta fundamental managerul sa obtina, nu doar cooperarea celor implicati, ci si respectul meritat al acestora.
- A doua calitate ar fi Empower – de a sti cumva sa imputernicești diferiti angajati aflati in diverse pozitii(nu implica neaparat ideea de avans profesional pe scara ierarhica ci doar o imputernicire de ordin psihologic ce corespunde unor nevoi corelate cu aprecierea, atentia, etc.)
Barfele intre asistente pot parea o problema fara sfarsit pentru un manager medical ce nu-si doreste alta preocupare in afara de actul sau managerial. Cu toate acestea actul sau calitativ in acea institutie depinde de climatul organizational direct influentat de zazania, razmerita, barfa prilejuita de asistente.
Pentru a contracara acest lucru un manager are nevoie de o interactiune constanta cu echipa sa pentru a intelege motivele din spatele acestor ”barfe”. De multe ori exista tendinta din partea unui manager de a cataloga secundare aceste lucruri care nasc multe tensiuni in randul echipei medicale si o polarizeaza nejustificat.
Primele doua calitati sunt un bun inceput pentru orice manager ce-si propune sa aiba un management pozitiv si prolific, ce cu timpul poate crea o cultura organizationala pentru respectiva institutie medicala.
Urmatorul articol se va concentra pe celelalte doua calitati.
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.