Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.
În aproape toate companiile, oricât de mici sau de mari ar fi, există un angajat problemă. Fie că vorbim despre o persoană necooperantă, care nu își respectă sarcinile sau una necomunicativă sau slab pregătită, aceasta poate să fie veriga slabă a întregii echipe. Desigur, angajații nu sunt problematici încă de la început, altfel ei nu ar fi recrutați de către companie, dar încep să manifeste un comportament neprofesionist la o perioadă de timp după angajare.
Acești angajați nu doar că nu ajută clinica sau echipa medicală din care fac parte, dar reprezintă un pericol mai mare deoarece pot să îi demotiveze și pe ceilalți. În timp ce unii pot să se confrunte cu o problemă personală care le afectează și viața profesională pe termen scurt, alții demonstrează că pur și simplu nu vor să facă performanță. Iată care sunt cei mai întâlniți angajați problemă și ce pericole aduc ei companiei, dar și cum să îi identifici eficient.
Citește și Cum să gestionezi o conversație dificilă ca manager în 4 pași
Angajații cu performanță scăzută
Aceștia sunt cei care orice ar face, nu reușesc să își ducă sarcinile la bun sfârșit fără ajutorul unuia dintre colegi, chiar dacă în fișa postului sarcinile sunt descrise ca fiind unele independente sau, dimpotrivă, cei care nu își manageriază bine timpul.
Angajații necooperanți
Întâlniți adesea, cei necooperanți, sunt împotriva oricărei inițiative care ar putea să eficientizeze munca, deseori fără să dea un motiv al refuzului. Ei sunt pregătiți să zică „Nu!” și pot să îi demotiveze și pe ceilalți să accepte schimbarea. De exemplu, unii dintre ei nu acceptă să folosească tehnologia sau orice avans tehnologic.
Angajații care nu își asumă responsabilitatea
În momentul în care își încep cariera, medici, asistenți și alte tipuri de profesioniști din domeniul medical încep sub coordonarea altora care au aceeași specialitate. Este normal să nu aibă control total asupra muncii, dar la terminarea rezidențiatului sau odată cu acumularea experienței, ei pot să își asume responsabilitatea și să ofere servicii medicale performante. Cu toate acestea, anumiți angajați preferă să facă mereu un pas în spate și să nu fie ei cei care iau atitudine și decizii.
Angajații rezistenți la schimbare
Deseori cei care sunt necooperanți sunt și cei rezistenți la schimbare și nu acceptă să implementeze cerințele șefilor și spun că nu se descurcă cu acestea. Ei nu se înțeleg cu cei care vin cu idei și consideră că și-au găsit un job unde inovarea nu își are locul.
Angajații cu o viziune negativă
Există persoane care sunt fataliste și cu siguranță se găsesc și în domeniul medical. Aceștia cred că măsurile luate în cadrul echipei nu vor avea efect și preferă să instige la nesupunere generalizată prin exemplul lor. Ei sunt demotivați și vorbesc pe ascuns sau nu despre demisie și amenință cu aceasta când au ocazia, deseori de față cu ceilalți angajați.
Citește și Cum menții motivația angajaților din domeniul medical în perioade de criză
Angajații toxici
Aceștia sunt cei care subminează autoritatea oricărui lider, se află în conflict deschis constant cu una sau mai multe persoane și se hrănesc din suferința altora. Nu au un scop precis, dar încearcă să le scadă încrederea în ei a colegilor și să vorbească mult ca să acopere mereu discuția. Într-o ședință, ei aduc probleme minore la masa discuțiilor pe care le extrapolează. Nici cu pacienții nu se comportă mai bine.
Angajații necomunicativi
Angajații necomunicativi nu sunt neapărat nepregătiți sau rău intenționați, însă sunt taciturni și nu lucrează bine în echipă. Ei nu dau și nu oferă feedback și nu discută cu pacienții, care adesea sunt debusolați, unii bombardându-i cu întrebări pentru că au prea multe nelămuriri.
Angajații slab pregătiți sau neprofesioniști
În această categorie pot să intre toate celelalte de mai sus. Unul dintre motivele pentru care ei ar putea să fie necomunicativi, rezistenți la schimbare sau parțial responsabili este că nu se simt stăpâni pe cunoștințele și aptitudinile lor.
Uneori, în cadrul companiilor și mai ales dacă coordonezi o echipă mai mare, este greu să identifici rotița care nu funcționează. De aceea, trebuie să analizezi cu mare atenție care sunt angajații problemă. Iată cum îi identifici:
Petrece timp cu echipa
Fie că faci parte din echipa de management sau din cea de HR, încearcă ca la o perioadă de timp să evaluezi angajații petrecând timp cu ei. Bineînțeles că ei nu vor afișa comportamentul obișnuit și nu îi vei putea identifica pe cei problemă din primele minute, dar acest exercițiu te va ajuta să îți dai seama care este dinamica de lucru, care este ritmul și cum cum sunt relațiile de muncă. Mai mult, poți să observi dacă au implementat cerințele și cum comunică. Această metodă este foarte complementară următoarelor două.
Citește și Cum să evaluați angajații în 2020
Cere feedback membrilor echipei
Feedback-ul ar trebui să fie bidirecțional și, dacă ești un HR-ist cu experiență sau un manager bun, vei putea să tragi câteva concluzii și din feedback-ul angajaților. Cei care sunt profund nemulțumiți vor scrie câteva dintre probleme, dar un feedback valoros este cel care propune și soluții. Altfel, îți indică doar că au nemulțumiri, dar nu sunt dispuși să le rezolve.
Vorbește cu fiecare șef în parte
Fiecare șef își cunoaște echipa. Alături de celelalte două metode, vorbește și cu șefii angajaților și notează-ți punctele slabe și forte ale fiecărei echipe per ansamblu. Fără să numească, liderul îți va indica problemele și pe baza celorlalte două analize vei ști către cine să îți îndrepți privirea.
După ce ai identificat angajații care stau în calea motivării și a progresului, este timpul să iei măsuri. Vorbește cu ei și cu superiorii lor și dă-le un răgaz să schimbe situația. Concedierea directă nu este o metodă bună deoarece există și cazuri în care aceștia se pot schimba și își pot modifica comportamentul în bine. Mult succes!
Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.
Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.