6 Modalități de a Integra Rapid un Nou Angajat în Compania Ta

6 Modalități de a Integra Rapid un Nou Angajat în Compania Ta

Felicitări! Tocmai ai angajat un om nou în compania ta și ești foarte entuziasmat de un nou început. Ai trecut peste partea grea de selecție, dar urmează una și mai interesantă: integrarea cât mai rapidă și ușoară a noului angajat. Sunt câteva aspecte de luat în calcul încă din etapa în care noul angajat nici măcar nu a ajuns la birou, pentru prima sa zi de lucru. Vorbim despre aspecte logistice: unde își va desfășura munca, cu cine va lucra în prima lui săptămână astfel încât să se simtă încă din primele momente susținut și apreciat.

Conectează-te pe rețelele sociale cu noul tău angajat

Îți recomandăm acest lucru din două raționamente:

  • Îl vei putea cunoaște mai bine și vei putea anticipa anumite nevoie. 
  • E o ocazie bună de a scrie un mesaj de Bun venit! de exemplu: Bună, ne bucurăm tare mult să te avem în echipă! Abia aștept să începem!

Creează ceea ce se numește Onboarding Document

Acest document este un soi de dosar informativ cu și despre angajat, precum: 

  • obiectivele pe care le pregătești pentru el pe 30, 60 și 90 de zile
  • lista de task-uri pe care ar trebui să o preia atunci când începe
  • lista cu calendarul de evenimente, link-uri utile și parole necesare
  • întâlniri și ședințe din perioada imediat următoare
  • nume, contact și background pentru colegii din echipa sa

Un astfel de document te ajută să fii proactiv și să elimini din start nelămuriri și confuzii pentru primele zile ale noului angajat. Poate fi foarte util chiar să ceri ajutorul colegilor care vor lucra cu noul angajat, pentru a te asigura că ai furnizat toate informațiile necesare.

Trimite un e-mail de Bun Venit în prima zi a acestuia

Un bun manager își arată interesul pentru noul său angajat încă din prima zi. E de bun augur să îi trimiți un e-mail în care să îi transmiți entuziasmul tău cu privire la această nouă colaborare. De asemenea, e util și pentru a-l informa diferite chestiuni cu privire la dress code sau detalii birocratice, în cazul în care departamentul de HR nu a făcut-o deja. Asigură-l, în final, că beneficiază de tot suportul de care are nevoie pentru a se integra cât mai natural și ușor în noua echipă.

Citeste si Ce probleme ale angajatului poate rezolva departamentul de HR intr-o unitate spitaliceasca

Pregătește-i spațiul de lucru

Arată-i aprecierea și suportul așteptându-l cu un spațiu de lucru curat și bine pus la punct. Asigură-te că tot ce ține de partea tehnică este deja implementat: accesul la calculator, accesul la e-mail sau diferite soft-uri de care va avea nevoie în munca sa. 

De asemenea, ai grijă să nu existe obiecte ale fostului angajat în spațiul de lucru dedicat și că are toate accesoriile de care nevoie la dispoziția sa. Dacă deja cunoști ceva din preferințele noului angajat, îi poți lăsa gustări sau o cafea pe birou. 

Asigură-i un „mentor”

Cu toții avem în echipă acel coleg foarte sociabil și prietenos căruia îi place foarte tare să cunoască oameni noi. De ce să nu îi dai un task care să îl facă fericit, dar care să te ajute și pe tine în procesul de integrare pentru noul angajat. Când spunem „mentor” ne referim la acea persoană care să îl relaxeze pe noul angajat, să îl facă să se simtă ca între prieteni.

Programează un prânz cu întreaga echipă

Este important să îl integrezi în noua echipă și într-o formulă mai puțin formală: poate un prânz sau after work drinks, ce crezi că ar putea funcționa mai bine pentru echipa ta. Astfel, vei asigura un cadru intim și sigur pentru oameni să interacționeze mai multe și să construiască relații frumoase. Valori precum prietenia între colegii de muncă sau îmbinarea utilului cu plăcutul pot fi antrenate prin astfel de întâlniri în afara biroului.

Sperăm să te ajute ideile noastre și, de acum încolo, venirea unui om nou în echipă să nu fie motiv de îngrijorare în ceea ce privește organizarea.

Citeste si Cum sa Anticipati si Sa Preveniti Plecarea unui Angajat?

Despre Autor

Cristiana Cornea

Cat lover, coffee drinker, storyteller, candle maker – cam așa ar suna bio-ul meu pe Instagram. Cred despre mine că sunt o persoană complexă, curioasă și loială, deși mă plictisesc rapid. Scriu nu numai ca să îmi hrănesc sufletul, ci și stomacul, ca să îmi plătesc chiria și abonamentul la Internet. Nu știu exact ce scrie pe cartea mea de muncă, dar în viața sclipicioasă a industriei mele, sunt Social Media Specialist și Content Creator.

Unde te afli in cariera?

mai sunt 3 intrebari

In ce orase ai vrea sa lucrezi?

mai sunt 2 intrebari

Ce iti doresti de la urmatorul job?

mai este o singura intrebare

Am ani de experienta
si as vrea sa ma dezvolt profesional ca .

Ce alte aspecte ti-ai dori sa imbunatatesti profesional?

este ultima intrebare

Multumim pentru raspunsuri!

Alatura-te celei mai mari comunitati digitale din Romania dedicata exclusiv specialistilor medicali si acceseaza Gratuit resurse pentru a te implini profesional.
Inscrie-te pentru a primi oferte relevante si sfaturi de cariera direct in casuta ta de email!
Înapoi
Facebook Comment