3 motive pentru care medicii renunta la locul de munca

3 motive pentru care medicii renunta la locul de munca

In practica mea ca psihoterapeut mi s-a intamplat sa aud suficient de des diverse cadre medicale (medici, in cele mai multe dintre cazuri) plangandu-se despre cat de mult muncesc, insa si despre multele lipsuri si piedici cu care se confrunta zilnic la locul de munca. Si tot de atatea ori am ales sa dau, mental, un pas in spate si sa fac exercitiul de a-mi scoate palaria de client/pacient care primeste servicii medicale si care doreste o experienta in sine (nu doar o calitate inalta a acestor servicii) si sa imi pun palaria de coach si consultant organizational.

Prima intrebare care mi-a venit in minte a fost: de ce tot mai multi medici se gandesc sa renunte la meseria lor sau sa plece din tara, catre alte sisteme din vest? Fiindca, da, exista strategii de “recuperare” de la un burnout prin restabilirea unui echilibru de viata sau prin invatarea unor tehnici de mindfulness, cu sau fara ajutorul psihoterapie. Insa, nu poate fi burnout-ul singurul motiv pentru care un medic ar demisiona sau ar renunta la meserie, cu totul. Citind mai mult despre sistemul medical romanesc si adresand intrebari medicilor si managerilor unor clinici medicale, am reusit sa identific 3 motive pentru care un medic ar renunta la jobul sau dintr-o clinica.

1. Cultura toxica

In comunitatea medicala nu exista o cultura constienta care sa uneasca managementul si medicii in privinta unui comportament standard.

Aspecte negative precum un mediu de lucru in care se induce promovarea individualista, incercarea de a ascunde sau masca slabiciunile, credinta in urma careia cel mai celebru este cel mai de succes, , iti pot induce sentimentul ca nu te poti simti nici macar in siguranta in acest tip de mediu, cu atat mai putin sa simti ca vreun coleg iti “are spatele”.

Intr-o cultura lipsita de coeziune si suport intre medici, acestia din urma sunt plasati din nou si din nou intre manageri fara o pregatire medicala si al caror focus este productivitatea afacerii astfel incat conditiile de lucru tind sa devina toxice.

O clinica care tine la angajatii sai va oferi un mediu potrivit pentru dezvoltarea unei culturi sanatoase a echipei, care sa ofere suport colegial si uman si in care cuvantul “ïncredere” este chiar un cuvant cu care toti colegii rezoneaza.

Simplu si la obiect spus: Oamenii sunt compania.

De aceea, iata cateva metode rapide de a produce o schimbare de cultura:

  • Creaza o atmosfera de echipa. Gandeste-te la angajatii si colegii tai nu doar ca la un grup ci ca la membrii unei echipe in adevaratul sens al acestui cuvant.
  • Ofera si solicita feedback periodic! Un feedback oferit si solicitat corect poate face minuni in organizatia ta. Printre altele, acesta mai inseamna sa asculti activ, poate imbunatati performanta, poate transforma un angajat pe cale sa paraseasca echipa intr-unul loial si dedicat iar lista poate continua.

Ofera sansa de a identifica si construi ceea ce poate fi o cultura sanatoasa in organizatia ta!

2. Lipsa sanselor pentru o dezvoltare profesionala continua

Medicii, cei priceputi si pe care iti doresti sa ii retii ca angajati, cauta in mod frecvent diverse oportunitati de a isi continua dezvoltarea din punct de vedere profesional. Fara ocazia de a incerca noi posibilitati, de a accepta provocari, de a participa la seminarii sau workshop-uri, de a citi si de a discuta, vor simti ca stagneaza si ca se plafoneaza.

Un medic valoros si orientat catre cariera are nevoie sa experimenteze oportunitati de crestere profesionala in cadrul organizatiei in care lucreaza. As vrea sa accentuez suficient de mult acest aspect, mai ales ca ma gandesc la generatia ”Millennials”, cei pentru care oportunitatile oferite de angajator trebuie sa includa strategii pentru dezvoltare profesionala, acesta fiind si unul dintre principalele criterii in acceptarea sau refuzarea unui job.

3. Cei trei “NE” : Neauziti, neapreciati, nerecunoscuti

O cauza frecventa de nemultumire pentru membrii care demisioneaza dintr-o echipa este faptul ca acestia nu au simtit niciodata un interes din partea managerilor fata de eforturile lor sau reusitele lor. As putea scrie pagini intregi pe acest subiect, insa pentru moment as dori doar sa iti sugerez o strategie simpla si imediat aplicabila: fa-ti timp sa-i cunosti pe toti membrii echipei, sa afli care le sunt talentele, abilitatile si capacitatile. Intalneste-te din cand in cand cu fiecare coleg subordonat sau colaborator.

Vei obtine informatii utile si vei fi cu degetul pe pulsul organizatiei. Este o modalitate necesara pentru a-i determina pe membrii echipei tale sa se simta acceptati, cunoscuti, recunoscuti si loiali

E important ca angajatii tai sa se simta ascultati, apreciati, recompensati.Sa simta ca fac parte dintr-o echipa cu adevarat. Uneori este suficient doar sa le spui “multumesc”. Iar recompensele financiare, bonusurile si cadourile fac acel “multumesc” mult mai valoros.

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment