Măsuri pentru act medical de calitate: medici și manageri de spitale, evaluați după reclamațiile pacienților

Măsuri pentru act medical de calitate: medici și manageri de spitale, evaluați după reclamațiile pacienților

Reprezentanții autorităților locale decid să ia măsuri pentru îmbunătățirea calității actului medical. De exemplu, la Craiova, medicii și managerii de spitale vor fi evaluați la final de an în funcție de reclamațiile pacienților, înregistrate la un număr de telefon special alocat. Iar la Mureș, edilii au organizat diverse întâlniri cu spitalele pentru a afla cum pot fi reduși timpii de așteptare de la UPU-SMURD, care ajung și la 7-8 ore. 

Mureș: pe hol la UPU se poate aștepta și 8 ore. Prefectura caută soluții 

Timpii de așteptare la Unitățile Primiri Urgențe sunt, în unele spitale din țară, extrem de mari. Un astfel de exemplu este în județul Mureș, unde pacienții pot aștepta pe holuri în jur de 7-8 ore. Unul dintre motive este acela că medicii din cadrul UPU SMURD au ajuns să se ocupe lunar de peste 6.000 de persoane. 

Pentru a găsi o soluție prin care să fie reduși timpii de așteptare, Prefectura județului Mureș a organizat recent o discuție cu reprezentanții spitalelor. Potrivit prefectului de Mureș, Mara Togănel, UPU SMURD reprezintă un etalon al profesionalismului medical, care are o valoare de brand național,  mai ales pentru că este născut și dezvoltat la Târgu Mureș la inițiativa doctorului Raed Arafat.

„De multe ori, timpul de așteptare este lung, iar această situație poate fi îmbunătățită dacă toți cei din sistemul de sănătate mureșean ar prelua o parte din pacienții care pot fi tratați fără a mai trece prin unitatea de primiri urgențe. Într-o primă ședință de lucru cu o parte a reprezentanților instituțiilor sanitare, am stabilit împreună, ca o echipă, că obiectivul de a reduce timpii de așteptare poate fi atins dacă implicăm toți actorii din sănătatea mureșeană: spitalele din județul Mureș, medicii de familie și Direcția de Sănătate Publică Mureș”, a explicat prefectul Mara Togănel, printr-o postare pe rețelele de socializare. 

Aceasta a mai precizat că în următoarea perioadă vor continua discuțiile despre fiecare factor care poate provoca unele blocaje sau întârzieri în activitatea medicală. Prefectul a promis, de asemenea, că vor fi întâlniri cu toți cei care sunt răspunzători „de modul în care mureșenii sunt tratați”. 

Citește și Peste 30 de medici au primit Ordinul „Meritul Sanitar” în grad de Cavaler. Ce înseamnă distincția

Dolj: Medici și manageri de spitale, evaluați după reclamațiile pacienților 

Măsuri pentru îmbunătățirea calității serviciilor medicale sunt avute în vedere și la Craiova, în județul Dolj. De data aceasta, Primăria Craiova a fost cea care a avut o astfel de inițiativă și a introdus un număr de telefon la care pacienții tratați în spitalele din subordine pot face reclamații sau sugestii. Potrivit primarului din oraș, apelurile vor fi preluate de un operator al Poliției Locale din Craiova, care le transmite mai departe angajaților primăriei – cei ce sunt responsabili în mod direct de relația cu spitalele. 

Important de menționat este faptul că, în funcție de sesizările pacienților, toate cadrele medicale vor primi calificative la final de an, iar managerii spitalelor vor fi, la rândul lor, evaluați.

„0351/913 este noul număr scurt la care se poate suna pentru a fi sesizată orice fel de problemă apărută în sistemul de sănătate craiovean, mai ales în ceea ce privește modul în care pacienții au fost tratați de cadrele medicale. Această metodă vine în continuarea formularelor implementate în luna februarie, pentru a oferi tuturor cetățenilor un mijloc facil și rapid de a sesiza problemele întâmpinate în spitalele municipalității”, a explicat primarul din Craiova, Olguța Vasilescu, tot pe rețelele de socializare.

Te-ar putea interesa și Vaccinarea anti-Covid-19 va fi efectuată exclusiv de medicii de familie

Numărul de telefon este valabil doar pentru unitățile sanitare din subordinea municipalității, respectiv: Spitalul Filantropia, Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” și Neuropsihiatrie. În Craiova mai există și Spitalul Clinic de Urgență Nr. 1, însă acesta se află în subordinea Ministerului Sănătății. 

Ești medic și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment