Vaccinarea anti-Covid-19 va fi efectuată exclusiv de medicii de familie

Vaccinarea anti-Covid-19 va fi efectuată exclusiv de medicii de familie

Medicii de familie vor fi cei care, începând din vara acestui an, vaccinează populația împotriva virusului SARS-CoV2. Tot medicii de familie sunt cei care monitorizează starea de sănătate a pacienților confirmați cu virusul SARS-Cov2. Această măsură a fost adoptată recent, în ședința de Guvern.

Concret, începând cu data de 1 iulie, activitatea de vaccinare împotriva Covid-19 va fi realizată exclusiv prin cabinetele de asistență medicală primară, prin programul național de imunizare derulat de Ministerul Sănătății.

Potrivit unui comunicat al Ministerului, persoanele care se vaccinează cu schema completă beneficiază în continuare de o alocație de hrană în valoare de 100 de lei, sub forma unor tichete de masă eliberate pe suport electronic. Aceste tichete sunt achiziționate de către direcțiile de sănătate publică, ce sunt ulterior distribuite cabinetelor medicilor de familie, ambulatoriilor sau autorităților publice locale. 

De menționat este faptul că pacienții confirmați cu virusul SARS-CoV2 sunt în continuare evaluați și tratați în cadrul serviciilor medicale în regim de spitalizare de zi (servicii suportate din fondurile aferente și decontate prin tarif pe serviciu medical-caz).

Iar investigațiile paraclinice efectuate în regim ambulatoriu, pentru pacienții Covid-19 sunt acordate în termen de maximum 5 zile de la data solicitării acestora, chiar dacă sunt epuizate fondurile lunare ale furnizorului de aceste servicii, care este în contract cu CNAS. Pe lângă pacienții Covid-19, în această categorie sunt incluși și pacienții diagnosticați cu boli oncologice, diabet zaharat, afecțiuni rare, boli cardiovasculare și neurologice. 

Citește și Revenirea la normal | Ce schimbări aduce domeniului medical

Pacienții Covid-19, monitorizați tot de medicul de familie 

De asemenea, monitorizarea stării de sănătate a pacienților confirmați cu virusul este realizată în cabinetele medicilor de familie, prin fișa de monitorizare ce se completează în aplicația informatică „Corona-forms”. 

„În vederea realizării decontării de către casele de asigurări de sănătate a activității de monitorizare a pacienților, datele din fișa de monitorizare a pacientului vor fi transmise, în mod automat, în forma completată de medicul de familie, din aplicația informatică „Corona-forms” în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI)”, transmite Ministerul Sănătății. 

Documente ce și-au pierdut valabilitatea, după renunțarea la starea de alertă 

Începând cu data de 31 martie anul acesta, există o serie de documente care și-au pierdut valabilitatea după ce a fost abrogată legea stării de alertă. Astfel, potrivit Ministerului Sănătății, este nevoie de o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea unui noi documente, precum:

  • Bilet de trimitere pentru specialități clinice, inclusiv pentru medicină fizică și de reabilitare
  • Bilet de trimitere pentru specialități paraclinice
  • Recomandări medicale pentru îngrijiri medicale la domiciliu sau îngrijiri paliative la domiciliu
  • Recomandări pentru dispozitive mediale, tehnologii și dispozitive asistive ce se depun la casele de asigurări de sănătate
  • Decizii de aprobare pentru procurarea unui dispozitiv medical

De această modificare nu sunt afectate documentele ce se află în continuare în perioada de valabilitate. 

Te-ar putea interesa și Nivel record pentru piața serviciilor medicale private

Consultații la distanță

De noi modificări a fost vizat și domeniul consultațiilor la distanță. Ministerul Sănătății transmite, în același comunicat de presă, că medicii de familie și cei din ambulatoriul clinic de specialitate pot acorda în continuare consultații medicale la distanță pentru pacienții cu afecțiuni cronice sau cu boli cu potențial endemo-epidemic. 

„De asemenea, terapiile psihiatrice și serviciile conexe actului medical furnizate de psihologi și logopezi se pot acorda în continuare la distanță. Consultațiile la distanță se validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia”, mai transmite sursa citată. 

Spitalele trebuie să revină la activitatea de dinaintea pandemiei

Spitalele au obligația, până la finalul lunii septembrie, să ia toate măsurile necesare astfel încât activitatea să revină la nivelul cât mai apropiat de perioada de dinaintea pandemiei, inclusiv în ce privește cazurile tratate în regim spitalizare de zi și în ambulatoriu de specialitate. 

„Până la data de 30 septembrie 2022, casele de asigurări de sănătate contractează cu unitățile sanitare cu paturi care furnizează servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare continuă o sumă echivalentă cu media lunară a sumelor contractate la nivelul casei de asigurări de sănătate respective pentru activitatea anului 2021”, se arată în sursa citată. 

Astfel, perioada aprilie-septembrie este una de tranziție. 

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment