Resurse Umane: cum să îți gestionezi timpul și interviurile cu candidații

Resurse Umane: cum să îți gestionezi timpul și interviurile cu candidații

Atunci când lucrezi într-o companie mare, cererea de resurse umane este pe măsura companiei. Pentru un specialist în resurse umane, acest aspect se traduce în multe interviuri: unele de angajare, altele de feedback, iar unele de exit. Cum faci față acestui ritm, cum să te organizezi eficient astfel încât să ai randament, dar și rezultate? Am pregătit o serie de tips&tricks în rândurile de mai jos.

Citeste si Responsabilitatea unui specialist în resurse umane, ȋn procesul de recrutare a personalului medical

Calendarul este instrumentul nelipsit!

Dincolo de faptul că folosești un calendar, acesta trebuie să fie sincronizat cu e-mailul tău, cu laptopul, dar și cu telefonul mobil.  În felul acesta, ai acces la programul tău în mod constant, fie că ești în ședință sau în trafic. De asemenea, nu trebuie să îți aglomerezi memoria cu întâlniri și programări, pentru că ele sunt notate în calendar și le poți accesa de fiecare dată când ai nevoie.

Identifică momentul din zi când ești cel mai productiv

Și odată cu asta, decide dacă interviurile reprezintă un task care te consumă mult. Dacă da, atunci programează-le, pe cât posibil, în funcție de momentul din zi în care te simți productiv. Dacă nu, rezolvă alte task-uri atunci ai momentul tău de boost de energie și lasă interviurile pentru alte momente. Fiecare știe mai bine ce presupune fiecare task pentru el.

Decide, înainte de interviu, ce vrei să obții și cât timp vrei să aloci.

Cu alte cuvinte, trebuie să știi foarte clar ce obiectiv ai, înainte de a începe un interviu. Dacă vrei să îi testezi anumite aptitudini, e important să ai deja testul pregătit pentru a nu pierde timp inutil cu follow-up. Vrei doar să iei pulsul companiei? Setează foarte clar ce întrebări și ce timp vrei să aloci acestui interviu. Bineînțeles, indiferent de obiective, trebuie să fii foarte atent și la cel din fața ta, uneori vei fi nevoit să îți ajustezi planul în funcție de moment.

Citeste si 5 semne care îți arată că ești perfect pentru o carieră în recrutare

Organizează-ți interviurile în funcție de importanța lor.

Pentru că în viața unui specialist în resurse umane există mai multe tipuri de interviuri, uneori acestea trebuie prioritizate în funcție de nevoie și urgențe. Să zicem un angajat și-a dat demisia și mai ai la dispoziție o lună pentru a-l invita la un interviu de exit. În același timp, trebuie neapărat ca în această lună să găsești un înlocuitor. Este destul de evident cu ce vei începe, nu-i așa? 

P.S. Există 4 categorii care te pot ajuta să îți prioritizezi task-urile: 

Important și Urgent

Important, dar nu Urgent

Urgent, dar nu atât de Important 

Nici Important, nici Urgent 

Blochează factorii externi atunci când ești într-un interviu.

Știm, e-mail-urile și task-urile intră indiferent de disponibilitatea noastră de moment. Dar nu spune nimeni că toate sunt urgențe și trebuie verificate în timpul unui interviu. În primul rând, cel din fața ta poate considera o lipsă de respect să fie întrerupt în mijlocul discuției pentru că nu mai putem amâna curiozitatea de a citi un e-mail. De asemenea, dacă ești întrerupt dintr-un anumit task, în cazul nostru a asculta atent ce are de spus potențialul angajat, îți ia cel puțin 15 minute să te recalibrezi la potențial maxim.

Monitorizează-ți timpul petrecut pe task-uri.

Astfel, vei ști dinainte să îți planifici timpul cât  mai eficient, mai ales dacă ești la început de carieră și încă nu ai experiență. Vei ști dinainte cât timp va dura să întreprinzi anumite activități și vei putea să estimezi mult mai specific cum va arăta o zi de lucru sau o săptămână de lucru și, implicit, pe unde poți strecura interviurile, mai ales în perioadele mai aglomerate. 

P.S. Sunt o mulțime de aplicații și soft-uri care te pot ajuta în time management, testează ce ți se potrivește cel mai bine, de la Excel la aplicații pe telefon, precum Google Hangouts sau Asana.

Citeste si Puterea rețelelor sociale în recrutare și strategia de succes

Despre Autor

Cristiana Cornea

Cat lover, coffee drinker, storyteller, candle maker – cam așa ar suna bio-ul meu pe Instagram. Cred despre mine că sunt o persoană complexă, curioasă și loială, deși mă plictisesc rapid. Scriu nu numai ca să îmi hrănesc sufletul, ci și stomacul, ca să îmi plătesc chiria și abonamentul la Internet. Nu știu exact ce scrie pe cartea mea de muncă, dar în viața sclipicioasă a industriei mele, sunt Social Media Specialist și Content Creator.

Facebook Comment