Relatia medic pediatru – părinții copilului. Importanța acesteia și cum să o îmbunătățim

Relatia medic pediatru – părinții copilului. Importanța acesteia și cum să o îmbunătățim

Relația medic pediatru – părinții copilului prinde tot mai multă amploare în rândul subiectelor de interes ale acestei categorii medicale. Un medic pediatru petrece o parte semnificativă din ziua sa relaționând cu părinții copilului, iar uneori acest lucru implică mai mult timp decât consultarea propriu-zisă a celui mic. Deși fișa postului a meseriei de medic pediatru prevede îngrijirea copilului de la momentul nașterii, până ce acesta împlinește vârsta de 18 ani, comunicarea pe care o are pediatrul cu părinții reprezintă fundația unei relații și a unei consultații de succes.

Relația începe chiar înainte de nașterea copilului

Procesul de alegere al medicului pediatru începe înainte de nașterea copilului. Pentru ambii părinți, săptămânile de dinainte de naștere vin cu multă încărcătură emoțională, mult stres și multe întrebări. În calitate de medic pediatru, acelea sunt momentele esențiale în care trebuie să formați o legătură cu părinții. Trebuie să arătați disponibilitate, răbdare și bunăvoință pentru a reuși să faceți părinții să aibă încredere în dumneavoastră – veți fi cel în mâinile căruia își vor lăsa sănătatea copilului și pentru a avea o relație benefică cu aceștia este foarte important să simtă că se pot baza pe dumneavoastră la orice oră din zi.

Medicul pediatru trebuie să își adapteze vocabularul întotdeauna

Deși medicii pediatri sunt la origine medici generaliști, ce au cunoștințe suficiente pentru a acoperi un spectru foarte mare de probleme, este esențial ca ei să învețe să adapteze limbajul de specialitate astfel încât să poată explica lucrurile cât mai ușor și mai pe înțelesul tuturor. Părinții sunt interesați în primul rând să afle cum să vindece copiii mai repede, nu neapărat care este denumirea științifică pentru comuna amigdalită. Atunci când explicați o condiție de sănătate în termeni medicali, trebuie să vă asigurați că părinții au înțeles cu exactitate care este problema – un diagnostic înțeles greșit de către părinți poate avea consecințe foarte grave, mai ales dacă este tratat într-un mod necorespunzător.

Apropierea de copil este foarte importantă

Relația dintre medicul pediatru și copil este un factor condițional pentru a avea o relație de succes și cu părinții acestuia. Orice părinte ar fi reticent să îl aducă pe cel mic la cabinet dacă acesta se teme de doctorul său, motiv pentru care în calitate de medic pediatru, trebuie să faceți tot posibilul pentru a vă apropia de copil. Nu trebuie să vă panicați dacă la început sunteți întâmpinat cu reticență deoarece este perfect normal – sunteți o persoană nouă în viața copilului, care poate pune întrebări stânjenitoare pentru cel mic și care este asociată cu diferite evenimente mai puțin fericite, Cum  ar fi vaccinurile. Pe parcursul vizitelor, puteți apela la diferite trucuri de psihologie pentru îmbunătățirea relației cu cel mic, cum ar fi oferirea unor medalii sau a unor premii la finalul consultației, fie pentru cel mai cuminte pacient, fie pentru încurajare dacă nu a fost tocmai o zi bună. În scurt timp, cel mic va veni cu bucurie la doctor știind că urmează să primească ceva, iar părinții vor fi plăcut impresionați.

Atenția la detalii face diferența

Programul unui medic pediatru poate deveni foarte haotic, cu ore petrecute peste programul de lucru, telefoane la ore târzii și vizite la domiciliu, dar toate acestea sunt incluse în fișa postului. Tocmai din această cauză, medicul pediatru trebuie să se asigure că acordă atenție deosebită detaliilor. 

Unul dintre lucrurile de care părinții țin cel mai mult cont este respectarea programului și a programărilor, de aceea este recomandat ca întotdeauna să telefonați și să informați părinții în cazul în care o consultație anterioară s-a prelungit sau în cazul în care trebuie să anulați o programare pentru a face o vizită la domiciliu – anunțarea în ultimul moment nu va aduce deloc beneficii relației medic pediatru-părinți. 

De asemenea, atunci când luați la cunoștință problemele despre starea de sănătate a unui copil (aflați că are febră, că îl doare în gât etc.), setați-vă un reminder pentru a telefona părintelui a doua sau a treia zi pentru a vedea ce face cel mic. Părinții apreciază foarte mult gesturile mici de atenție, iar prin această acțiune veți demonstra din nou cât de mult vă pasă de copii.

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment