Cum trebuie respectate regulile de protecție în cabinetele de medicina muncii

Cum trebuie respectate regulile de protecție în cabinetele de medicina muncii

Direcția de Sănătate Publică București a transmis un document cu instrucțiuni pentru toți profesioniștii care furnizează servicii de medicina muncii. 

În contextul epidemiologic în care ne aflăm, activitatea din cabinetele medicale de medicina muncii trebuie să fie desfășurată cu respectarea unor măsuri suplimentare de protecție. Potrivit documentului, aceste măsuri sunt destinate atât personalului medical și auxiliar, cât și persoanelor programate la examinare.

În aceste condiții, specialiștii de la DSP au elaborat un set de sfaturi și reguli menite să asigure protecția împotriva virusului Covid-19. 

Citește și Cum să te protejezi eficient împotriva Coronavirusului: măsuri de prevenție și tipuri de echipamente de protecție

Echipamentul de protecție

Tot personalul medical (medici, asistenți, psihologi), dar și cel auxiliar, trebuie să poarte echipament individual de protecție: mănuși, mască de protecție respiratorie (fie chirurgicală, fie de tip FFP2), ochelari sau vizieră. De asemenea, angajații de la recepție pot fi protejați prin montarea unor geamuri de protecție. 

Vestiarele și cantina/bucătăria

Cabinetele au nevoie de spații igienizate, unde angajații pot să își schimbe hainele, să își păstreze bunurile în siguranță și să aibă o perioadă de repaus. 

Personalul servește masa în mod solitar, cu păstrarea distanței de siguranță”, se precizează în documentul transmis de DSP. 

Accesul în cabinete și sala de așteptare

Doar persoanele care poartă mască de protecție au voie să intre în cabinetele medicale. De menționat este faptul că accesul persoanelor care au mască de protecție „cu supapă de expir” este interzis, transmite DSP. 

De asemenea, accesul persoanelor care vor fi examinate este permis doar dacă respectă cu strictețe data și ora programării. Ele trebuie să fie supuse și triajului epidemiologic.

Dezinfectarea mâinilor

Înainte de a intra în cabinet, toți (angajați, dar și persoane programate pentru examenul de medicina muncii) trebuie să folosească dezinfectantul cu substanțe hidroalcoolice. 

Citește și Ce au învățat specialiștii medicali în urma pandemiei din 2020?

Limitarea contactului

Angajații sunt încurajați să folosească propriile instrumente de scris. Încurajarea este valabilă și pentru cei care petrec o perioadă mai scurtă de timp în cabinet.

Consultațiile

Numărul de consultații de medicina muncii trebuie limitat dintr-un motiv practic: între programări, angajații au nevoie de timp pentru a dezinfecta și decontamina toate suprafețele după fiecare pacient: scaun, canapea de consultație, echipamentele medicale). Încăperea trebuie, de asemenea, aerisită.

La sfârșitul programului, toate spațiile medicale vor fi dezinfectate prin nebulizare sau utilizarea de lămpi germicide UV.

În actualul context epidemiologic, se mențin următoarele precauțiuni și limitări:

  • Se limitează efectuarea spirometriei – restricție aplicată pentru prevenirea transmiterii virusului SARS-CoV2
  • Se limitează orice manevre și tehnici diagnostice sau terapeutice producătoare de aerosoli”, se mai arată în document. 

Singurele acțiuni ce pot fi efectuate la distanță de cabinetele de medicina muncii sunt:

  • Solicitarea și primirea documentelor de la angajator (fișa de solicitare, fișa postului, fișa de identificare a factorilor de risc profesional)
  • Documente privind informații generale din dosarul medical: date de identificare, ruta profesională, documente medicale și administrative
  • Declarația pe proprie răspundere a angajatului și adeverința de la medicul de familie care atestă o patologie cronică (dacă este cazul)
  • Transmiterea fișei de aptitudine către angajator și angajatul examinat

Toate aceste acțiuni trebuie să respecte regulile de protejare a datelor cu caracter personal.

Sunt prevăzute reguli și în privința gravidelor sau femeilor care au copii. Pentru a fi protejată sănătatea acestora, medicina muncii poate fi efectuată și la distanță în cazul lor. 

Citește și Achizitia si adaptarea la noi comportamente in medicina: Din offline in online

Procedura este următoarea:

  • Trebuie solicitate și primite mai multe documente precum: înștiințare, copie a cărții de identitate, documente medicale de la medicul de familie sau de la ginecolog, fișa postului, fișa de identificare, fișa de identificare a factorilor de risc profesional.
  • Transmiterea Raportului de evaluare și Informarea care subliniază care sunt factorii de risc de la locul de muncă. Aici este avut în vedere și riscul de infectare cu virusul SARS- COV2. Aceste date trebuie transmise tot prin poșta electronică.

Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România. 

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment