PEDITEL, serviciul de telemedicină prin telefon, lansează și o aplicație

PEDITEL, serviciul de telemedicină prin telefon, lansează și o aplicație

Linia telefonică PEDITEL, care oferă asistență pediatrică, implementează și o aplicație mobilă ce permite și apeluri video. Astfel, se va transforma într-un hub de telemedicină, promit reprezentanții serviciului.

PEDITEL este singurul serviciu de asistență pediatrică telefonică gratuită din România și funcționează în regim non stop. Aici, orice părinte care dorește îndrumare sau sfat medical despre afecțiuni fără risc vital, poate discuta cu un pediatru despre copil. 

Citește și Telemedicina, o practică de viitor? Cât de viabilă este folosirea ei la scară largă

Aplicația mobilă dezvoltată va integra acest sistem, dar, pe lângă asta, va adăuga în plus și posibilitatea de a efectua apel video și chat cu medicul. De asemenea, va exista și o secțiune de dosar medical pentru fiecare copil. La această secțiune, părintele poate încărca diferite analize medicale, dar și e-rețeta cu care acesta poate cere de la farmacie dozele recomandate. 

Aplicația va fi disponibilă în platformele Android și iOS. PEDITEL își propune să ajungă la 30.000 de utilizatori în următorii doi ani.

Practic, medicul pediatru va putea fi contactat prin apel telefonic, apel video sau mesaje scrise prin chat și va dispune de un dosar medical al pacienților, părinții putând încărca documente medicale relevante consultației. În plus, părinții au la dispoziție inclusiv carnetul virtual de vaccinare, care îi notifică în privința vaccinurilor obligatorii conform vârstei copilului, dar și acces la resurse educaționale, precum webinarii, articole, broșuri, videouri, în alte opt specialități medicale – Logopedie, Kinetoterapie, Nutritie, ORL, Cardiologie, Ortopedie, Psihoterapie, Neurologie pediatrică”, a explicat Cristina Grigore, directorul Fundației Părinți din România, prin care funcționează de șapte ani serviciul PEDITEL.

Serviciul oferit de specialiști include triaj medical, educare, informare, sfaturi medicale competente, pe toate palierele aferente vârstei 0 – 18 ani, inclusiv puericultură (creșterea copilului), potrivit unei informări transmise de reprezentanții PEDITEL.

Din punct de vedere tehnic, PEDITEL este un call center care folosește un soft medical. Acest soft permite conectarea unui număr nelimitat de utilizatori. Apelurile lor sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală. Prin apelarea numărului 1791, orice părinte este îndrumat către un specialist. 

Citește și Telemedicina sau consultațiile online – ce trebuie să știi?

La acest serviciu lucrează medici specialiști și medici primari, care utilizează 26 de protocoale medicale. În prezent, echipa este formată din 17 de medici care asigură permanența. 

Problemele pentru care părinții sună sunt cele mai frecvente în cazul copiilor: febră, vărsături, diaree, accidente casnice sau traumatisme craniene. 

Activitatea  PEDITEL în cifre

Anul trecut, 37% dintre apeluri au venit din mediul rural și ne dorim să fim și mai relevanți și să oferim suport medical cât mai multor copii de la sate, 63% au provenit din orașe, iar 7% din totalul apelurilor au fost din diaspora. Gradul de încredere în medicul PEDITEL este extrem de mare și de multe ori primim și apeluri pentru validare și second opinion”, mai subliniază Cristina Grigore.

Durata medie a apelului a fost, anul trecut, de 6.5 minute, iar soluțiile au vizat sfaturi medicale aplicabile acasă. 

Alte cifre privind activitatea PEDITEL:

  • 12% din solicitări au avut recomandarea de a face un consult medical;
  • 6% din cazuri au fost redirecționate în maximum 2 ore către Unitățile de Primiri Urgențe;
  • pentru 1,77% din apeluri, adică 1.475 de cazuri, a fost necesară apelarea serviciului 112 pentru a solicita o ambulanță cu medic;
  • 26% din cazuri au vizat stări febrile ale copiilor;

Citește și Noi reguli în domeniul telemedicinei. Schimbări preconizate și specialități adăugate

Sunt preluate, în medie, aproximativ 7.000 de apeluri pe lună. Media zilnică a fost, anul trecut, de 230 de apeluri, dar au fost zile când medicii au preluat și 500 de apeluri. 

Pentru anul viitor, este avută în vedere și o componentă de training și formare internațională în Pediatrie, pentru a „profesionaliza breasla”, mai anunță sursa citată. De asemenea, la traininguri vor fi abordate și comunicarea cu pacientul și situațiile de criză.

Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România. 

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment