Angajarea unei noi persoane în companie atrage după sine o perioadă de integrare. La finalul acesteia, noul membru al echipei trebuie să știe cu certitudine poziția pe care o ocupă în organigrama companiei și grila de responsabilități care îi revine.
În medie, perioada de integrare durează trei luni. În funcție de pregătirea profesională, complexitatea postului și gradul de adaptabilitate a noului angajat, durata asimilării în cadrul companiei variază. Drept urmare, nu considerați că procesul de recrutare s-a terminat odată cu interviul de angajare care a desemnat candidatul ideal. Ați trecut doar de ultimul filtru al căutării. Ce urmează va fi definitoriu pentru companie și pentru performanţa pe post a candidatului ales.
MEDIjobs îți indică etapele pe care trebuie să le parcurgi pentru a te asigura că integrarea noilor angajați în companie se va face în parametrii corecți.
- Stabilește responsabilitățile care îi revin noului angajat. Fiecare post este bine definit într-o companie. De la activitățile întreprinse și până la legăturile cu celelalte departamente, noul angajat trebuie să înțeleagă și să-și însușească tot ce presupune noua poziție ocupată. Fii cât se poate de explicit și descriptiv atunci când îi prezinți fișa postului.
- Instruiește-l pentru a te asigura că rezultatul este cel dorit. Odată ce îi predai fișa postului, nu-l abandona. Orice nou angajat trebuie să deprindă corect atribuțiile care îi revin. Încearcă să îi explici atent, pe înțelesul lui, tot ce are de făcut. Cu cât lași mai mult loc de interpretare, cu atât îl expui mai mult potențialelor greșeli.
- Monitorizează activitățile pe care le desfășoară. După ce te-ai asigurat că a înțeles tot ce are de făcut, ai grijă să nu se abată de la atribuții. Oferă-i libertate, dar nu-l ignora. Urmărește-i și evaluează-i activitățile periodic – o data pe săptămână. Așa vei știi când trebuie să intervii pentru a corecta eventuale scăpări.
- Oferă-i feedback constructiv. Ai mare grijă cum reacționezi în cazul unor erori făcute de noul angajat pentru că riști să îl intimidezi și să-i diminuezi entuziasmul. Explică-i ce a greșit și dă-i soluția corecta, ba chiar oferă-te să îl ajuți. Cu cât te va simți mai aproape, cu atât va fi mai deschis și vei putea să îl îndrumi mai bine.
- Dezvoltă-i și împărtășește-i un plan de carieră. Activitatea de început a noului angajat îți va oferi indicii despre direcția în care el se poate îndrepta din punct de vedere profesional. Comunică-i planul de carieră pe care i-l prevezi, subliniind pe cât se poate punctele forte pe care i le-ai identificat. Va înțelege că este apreciat și va dori să crească în mediul pe care i-l pui la dispoziție.
Acomodarea unui nou angajat în companie este un proces care implică multă atenție. Dacă procedura este corect implementată, timpul și resursele investite vor fi compensate de rezultatele dezvoltării noului component al echipei.