Marie Kondo in cabinetul medical

Marie Kondo in cabinetul medical

Curatenia de primavara sau reteta Marie Kondo de a organiza lucrurile din cabinetul medical. Arta japoneza care ar putea face sistemul medical mai eficient, mai simplu, fara timpi de asteptare, fara vizite mai putin necesare, fara retete greu de citit.

Daca Marie Kondo nu-ti spune nimic, afla ca este numele zanei japoneze care intra in casele dezordonate ale americanilor si face ordine si disciplina. Kondo este autoarea cartii „Magia ordinii. Senzationala metoda japoneza de a-ti elibera si organiza casa” si personajul principal din serialul recent lansat de Netflix. Un serial care ne schimba vietile, casele si biroul de munca. Mai ales biroul de munca. In cazul nostru, cabinetul medical.

Reteta KonMari este considerata una sanatoasa si foarte utila pentru cei care cauta organizare si productivitate in jurul lor. Iar unul dintre locurile care au nevoie de simplitate, buna organizare si transparenta sunt cabinetele medicale. Acolo unde zeci de pacienti cer solutii, iar medicii si asistentii medicali au nevoie sa fie focusati si productivi.

Cand Marie ne spune sa scapam de documentele, hainele, obiectele personale din sertare si sa le pastram doar pe cele care ne aduc bucurie, ea ne incurajeaza, de fapt, sa facem o radiografie a lucrurilor materiale care ne sustin viata de zi cu zi si ne indeamna sa renuntam la cele care ne ingreuneaza procesul productiv.

Ce bucurii ne-ar putea aduce sistemul medical?

Metoda KonMari se bazeaza pe niste principii clare: simplificare, organizare, transparenta si depozitare. Asta e modul prin care am putea sa avem un spatiu sau un sistem transparent si productiv.

Tradusa la sistemul medical, metoda poate fi foarte eficienta in primul rand prin a reduce timpul de asteptare la usa cabinetului, timpul de asteptare pentru o programare rapida sau timpul pentru o investigatie avansata, de tip RMN. Unul dintre cele mai enervante fenomene care apar in sistemul nostru medical.

O buna organizare interna poate aduce bucurie atat asistentilor, medicilor, cadrelor medicale, dar si (mai ales) pacientilor. Stabilirea si respectarea de responsabilitati, pe sectii si momente ale zilei, poate duce la un mediu de lucru colaborativ si eficient atat pentru personalul medical, cat si pentru beneficiari.

Iata cum poti aplica metoda Marie Kondo in casuta de mail.

Tehnologiile vechi nu inspira fericire … si nici incredere. Renuntarea la fax si a serviciilor de telefonie fixa si introducerea mailului, a platformelor rapide de texting, ar fi iarasi un pas inainte pentru salvarea unor cazuri speciale. De asemenea, scrierea retetelor de mana ar avea nevoie de un tratament digital.

Depozitarea, in cazul sistemului medical, ar putea fi tradusa prin digitalizarea birocratiei, a registrelor si rapoartelor care nu aduc niciun strop de bucurie medicilor. Pacientii sunt obligati sa prezinte medicilor diverse hartii pentru a le elibera tratamentele potrivite, iar medicii, la randul lor, pierd timp pretios pentru a pune cap la cap toate aceste hartii.

Necomplicat, organizat, personalizat, cam asa ne imaginam noi sistemul medical dupa ce i s-a aplicat o ”corectie” de tip KonMari. Aceasta abordare a simplificarii si a curatenie nu numai ca va aduce bucurie, dar poate salva si mai multe vieti. Si ce alta bucurie mai mare exista?

 

Daca doresti sa fii la curent cu oferte de cariera, dar si cu noutatile din domeniul medical, creeaza un cont gratuit pe MEDIjobs aici.

Despre Autor

Diana Chiţu

Curatoare de informații. Organizatoare. Nature lover and part-time dancer. Nu deține obsesii și posesii.

Facebook Comment