Din dorinta de a ajuta oamenii sa scape de durere, sa isi recapete independenta si viata, Ioana Berza a ales sa se indrepte catre kinetoterapie, Facultatea de Finante pe care a urmat-o ajungand sa o ajute la chestiuni administrative. Alaturi de o echipa pe care se poate baza in cadrul clinicii pe care o conduce, a ajuns sa se ocupe de cazuri dificile, a caror rezolvare ii confera o bucurie si o multumire imensa. Tocmai pentru ca acestea au parte de cele mai spectaculoase reveniri.
Marturiseste ca gradul de multumire al clientului este cel mai important indicator al succesului si de altfel singurul care conteaza din punctul sau de vedere, acesta reflectandu-se in recomandarile si mesajele de multumire primite, echipa sa fiind ghidata de urmatoarele valori: empatie, corectitudine, profesionalism si autenticitate.
Ioana Berza considera ca in domeniul kinetoterapiei este necesara o educatie suplimentara a populatiei in ceea ce priveste grija de sine si preintampinarea afectiunilor grave. Iar pentru viitor viseaza sa transforme cat mai multe cazuri “fara speranta” in cazuri rezolvate, sa spuna #StopDurerii pentru cat mai multi pacienti.
Ati renuntat la Finante si v-ati indreptat catre kinetoterapie. Aveti vreun regret?
Singurul regret pe care il am este ca nu am renuntat mai devreme! 😊 Cred ca exista un moment si un loc pentru fiecare. Si atunci a fost momentul meu. Facultatea de Finante ma ajuta sa pot administra clinica Iola, sa am o gandire si o structura de antreprenor, sa fiu un om centrat pe cifre si rezultate. Kinetoterapia imi hraneste latura umana, dorinta si nevoia de a ajuta si de a spune #StopDurerii (acesta este sloganul clinicii). Cred ca doar imbinate cele doua ofera rezultatul care este astazi.
Mi-am dorit mult sa ajut oamenii sa scape de durere mai repede si, mai ales, pentru totdeauna. Si cel mai mult mi-am dorit sa ajut oamenii cu probleme neurologice, care au trecut prin accidente vasculare cerebrale sau altfel de traumatisme sa isi recapete independenta si viata, sa poata sa revina la rutina pe care o aveau inainte de accident si sa continue sa traiasca fara sechele.
Citeste si: INTERVIU | Anastasios Petropoulos, kinetoterapeut si manager general clinica de recuperare medicala
Care sunt cele mai mari satisfactii din perspectiva de antreprenor? Dar din cea de om care ajuta pe altii sa aiba o stare mai buna de sanatate?
Cea mai mare satisfactie a vietii de antreprenor si poate cea mai mare provocare este sa construiesti o echipa pe care te poti baza. O echipa care stii ca va conduce clinica daca tu esti nevoit sa pleci o perioada. Inca de la infiintarea clinicii am preluat cazuri dificile, toate acestea au fost o provocare pentru mine, iar bucuria de a vedea pacientul ca pleaca cu problema rezolvata nu se poate compara cu nimic. Nu cred ca exista o alta meserie care sa iti ofere satisfactiile pe care ti le ofera munca de terapeut. Sa spui stop durerii cuiva, sa il salvezi de la operatie, sa fii acolo pentru el si sa muncesti cot la cot cu el pentru bine lui nu se poate compara cu nimic pe lumea asta. Poate doar cu bucuria de a fi mama.
Pe langa aparatura performanta, ce alte criterii mai urmariti cand va uitati la o clinica de kinetoterapie? (daca faceti o comparatie cu concurenta)
Echipa din clinica. Cred ca de fapt acesta este marele atu al unei clinici de recuperare medicala- personalul medical.
Care au fost criteriile de care ati tinut cont cand ati format echipa clinicii? Ce calitati ati cautat la personal?
A fost destul de greu, trebuie sa recunosc. Am deschis clinica in 2018 si abia acum pot sa spun ca am o echipa inchegata in care am incredere 100%, care reprezinta clinica conform valorilor nostre: empatie, corectitudine, profesionalism si autenticitate. Au fost ani de zile in care am investit resurse enorme de timp si cand m-am implicat emotional foarte mult, iar acum simt ca echipa pe care o am este pe aceeasi lungime de unda. Misiunea clinicii este bine reprezentata. Motivarea ne vine din ceea ce facem, din multumirea pacientilor la finalul unui tratament – asta este ceea ce le spun mereu oamenilor mei.
Citeste si: INTERVIU | Mioara Scripca, kinetoterapeut
Cand vine vorba despre succes, cum se masoara in domeniul dvs. de activitate?
Cel mai important indicator este gradul de multumire al clientului. Este singurul care conteaza pentru noi. Recomandarile pe care le primim, mesajele de multumire – astea sunt lucrurile care ne motiveaza in fiecare zi si care ne dau puterea sa continuam asa cum am inceput in 2018.
Multe cazuri care ajung la noi sunt declarate de altii „fara speranta”. Ne-am specializat in a trata acolo unde nimeni nu mai ofera nicio sansa.
Eu sunt atrasa de domeniul recuperarii medicale neurologice, poate pentru ca aici vad cele mai spectaculoase reveniri. Ma emotioneaza profund sa vad parcursul pacientilor care trec prin etape foarte dificile in recuperarea lor incercand sa scape de durere.
Din punctul meu de vedere, toate etapele din procesul de recuperare sunt intense din punct de vedere emotional. Atunci cand primim un pacient care vine la noi pentru a-si rezolva o problema neurologica, intru in stare de alerta. In acel moment, se activeaza Ioana care vrea sa ajute si sa salveze sanatatea si viata celuilalt.
Pe masura ce procesul de recuperare avanseaza, apar si momentele de cadere psihica a pacientilor, care se confrunta cu durerea in mai multe randuri inainte de a reusi sa o elimine din vietile lor. Atunci cand pleaca din clinica sanatosi, eu traiesc emotii la fel de puternice in legatura cu ei, pentru ca asta inseamna pentru mine o despartire, chiar daca stiu ca de acum incolo vor fi bine, pentru ca si-au redobandit sanatatea in clinica noastra.
Ati investit semnificativ in echipamente medicale. In ce alte lucruri este nevoie de investitie cand vine vorba despre kinetoterapie?
In oameni si in pregatirea lor. Suntem o clinica unica in Bacau – si avem aparate de ultima generatie, pe care le gasesti in putine clinici din tara, iar asta nu este mereu un plus, dar oamenii din clinica sunt cei care fac cu adevarat diferenta. Investesc in pregatirea lor, pentru ca mi se pare importanta si cred ca doar prin educatie putem sa aducem un plus de valoare.
Nu acceptati ca pacientii sa ofere bani colegilor. Cum ati proceda daca ati afla ca un angajat primeste bani pe ascuns de la un pacient?
Nici nu vreau sa ma gandesc ca exista aceasta posibilitate. De fapt sunt sigura ca nu exista. 😊 Ii cunosc pe oamenii din clinica, sunt familia mea nr. 2 si toti sunt aici pentru ca au o motivatie, alta decat cea financiara.
Daca priviti kinetoterapia in ansamblu la nivel de tara, ce considerati ca poate fi imbunatatit? (prin comparatie cu alte tari)
Pfff, sunt asa de multe lucruri incat nu stiu cu ce sa incep. In primul rand, cred ca ar trebui sa existe un numar mai mare de proceduri decontate de stat si cel mai important procesul acesta de decontare nu ar trebui sa fie atat de greoi. Apoi partea de educatie – campanii de informare si multe alte lucruri.
Citeste si: INTERVIU | Florin Lixandru, kinetoterapeut
Este un kinetoterapeut privit drept inferior unui medic? Explicati raspunsul.
Nu cred. Adica nu am perceput acest lucru. Cred ca doar lucreaza cu instrumente diferite.
Cum ati procedat in perioada pandemiei cu sedintele pacientilor? Ce schimbari a adus pandemia in fluxul de activitate al clinicii?
A fost perioada de inceput extrem de dificila, asa cum a fost pentru toata lumea. Dupa implementarea masurilor de siguranta, a procedurilor specifice lucrurile au inceput sa mearga in directia buna. Dar pot sa spun, fara sa gresesc, ca inca nu am revenit, din pacate, la perioada 2019, din punctul de vedere al numarului de clienti.
Este nevoie de determinare pentru a urma orice tratament. Ce alte criterii mai trebuie respectate de un pacient pentru a ajunge la rezultatele dorite? Cum poate fi motivat un pacient sa ajunga la aceste rezultate?
Constanta si preventia sunt elemente cheie. Romanii nu inteleg preventia (profilaxia), se neglijeaza si cauta pretexte sa amane sa isi vada de sanatate pana ajung in stadii foarte avansate. Apoi vin in stadii acute si grave, te straduiesti sa-i scapi de durere si chin, dar tot nu inteleg ca viata lor trebuie sa se schimbe, ca de acum pe langa « spalatul pe dinti », ca sa nu mai ajunga vreodata sa traiasca un asemenea episod dureros, este nevoie sa urmeze exercitii zi de zi, sa consolideze ce impreuna am reparat. Dupa ce scapa de durere, ii « pierd » … Din punctul meu de vedere este nevoie de multa educatie a populatiei in domeniul grijii fata de sine si a preintampinarii aparitiei afectiunilor grave.
Citeste si: INTERVIU Vîlceanu Toldean Mihai Răzvan, kinetoterapeut
Ce v-ati dori sa realizati in urmatorii 5 ani pe plan profesional?
Sa reusesc sa transform cat mai multe cazuri “fara speranta” in cazuri rezolvate. Sa spun #StopDurerii pentru cat mai multi pacienti.
Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat despre kinetoterapie pana in prezent?
Ca doar dorinta mea de a ajuta pacientii nu este suficienta. Ca fara motivatia lor, fara implicarea si modificarea stilului de viata uneori, indiferent cat as incerca, nu este posibil.
Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.