Ghid pas cu pas pentru realizarea celui mai convingător CV

Ghid pas cu pas pentru realizarea celui mai convingător CV

CV-ul este cartea de vizită care te prezintă înainte ca tu să ai ocazia să te vinzi – pe tine, pasiunile tale, skill-urile și experiența anterioară. Astfel, CV-ul devine un document extrem de important în cariera ta, care trebuie realizat cu multă atenție și de pe urma căruia trebuie profitat în totalitate. Dacă în trecut, varianta tradițională era suficientă, în timp, așteptările au evoluat și, în funcție de industrie, au evoluat și formele de CV, devenind din ce în e mai creative. Indiferent de forma vizuală pe care o capătă CV-ul tău, informațiile necesare și relevante sunt aceleași.

Citeste si Modelul unui CV medical de nerefuzat

Ce trebuie să cuprindă CV-ul tău

Începem cu o fotografie profesională, neapărat realizată într-un mediu cât mai neutru, nicidecum în vacanță sau când ai ieșit în oraș cu prietenii. De preferat, să fie într-un mediu profesional, cu o ținută decentă, în stilul smart-office, cu o frizură potrivită, iar în cazul fetelor, cu un make-up cât mai natural.

 După ce trecem de fotografie, CV-ul trebuie să conțintă, cât mai vizibil și ușor de găsit datele tale de contact, iar dacă ai un job activ, trece imediat și funcția pe care o ocupi. Cea din urmă nu este obligatorie, dar poate juca un rol în decizia angajatorului de a continua analiza CV-ului tău.

Următoarea categorie importantă este o introducere, care trebuie să conțină o descriere a ta, cât mai simplă, dar de efect. Provocarea este să rezumi topul calităților tale în maxim 2 fraze, care să convingă angajatorul că merită să parcurgă și restul informațiilor.

Trecem în revistă ultimele 3 locuri de muncă serioase și importante, notând poziția avută, perioada în care ai lucrat acolo, dar și ce responsabilități ai avut în cadrul companiei și ce skill-uri ai deprins cât timp ai fost acolo. Nu minimiza sarcinile pe care le-ai avut și expune cu sinceritate fiecare reușită a ta la locurile de muncă anterioare. Fii cât mai explicit, fără acronime și prescurtări.

În cazul în care aplici pentru primul tău job, poți lua în calcul stagiile de practică, internship-urile și voluntariatele la care ai participat. De asemenea, și proiectele realizate în timpul studiilor sau diferite implicări ale tale în cadrul facultății pot juca un rol important.

Continuăm cu educația, categorie în care expunem studiile pe care le avem, dar și diferite workshop-uri și specializări pe care le-am făcut de-a lungul timpului, cu detalierea fiecăruia pentru a fi cât mai explicit cu privire la ceea ce ai învățat din fiecare.

Odată bifate cele de mai sus, ajungem la categoria abilităților, iar recomandarea noastră este să le împărțiți în soft skills și hard skills. Primele fac referire la acele abilități native, cum ar fi de exemplu comunicarea foarte ușoară, simțul umorului și capacitatea de a atenua conflictele. Cele din urmă, hard skill, reprezintă abilitățile ce țin de exclusiv de lumea profesională și de experiența de muncă avută.

Bineînțeles, aici includem și limbile străine vorbite, capacitatea de a opera diferite programe pe calculator (Excel, PPT, Word) sau alte skill-uri care poti fi relevante.

Deși hobby-urile nu mai reprezintă neapărat un punct foarte mare de interes, dacă ești de părere că ele pot aduce un plus de valoare CV-ului tău, atunci nu te sfii să scrii și despre ele.

Citeste si 5 greseli intalnite des in CV-uri (conform unui manager de recrutare de la Google)

Partea tehnică a CV-ului tău

  1. Salvează CV-ul în format PDF, este cea mai versatilă și compatibilă versiune. În Word, există riscul să se formateze ciudat și să se aleagă praful de toată munca ta.
  2. Dacă anunțul este scris în limba engleză, deși compania se află în România, recomandăm să trimiți varianta CV-ului tău în limba engleză. Probabil este important pentru ei.
  3. Trimite CV-ul de pe o adresă de e-mail cât mai serioasă, de preferat care să conțină numele și prenumele tău, fără alte figuri de stil. Iar dacă nu ai una, acesta este momentul în care să îți faci una.
  4. Verifică de mai multe ori conținutul, pentru a elimina orice eroare de ordin gramatical, fie că vorbim despre un typo sau o literă lipsă. Cere familiei și prietenilor să arunce și ei o privire peste text, în cazul în care ai fi putut omite tu vreo greșeală.
  5. Alege un font cât mai simplu și general, evită artificiile de tip BOLD sau ITALIC – ele pot deveni obositoare pentru ochiul celui care poate a fost nevoit să citească zeci de CV-uri în ziua în care ai aplicat și tu pentru un job. Recomandăm următoarele fonturi: Times New Roman, Arial, Verdana sau Lucida Sans. De asemenea, și dimensiunea joacă un rol important – între 12 și 14 puncte este ok.
  6. Încearcă să te limiteză la max. 2 pagini, răbdarea unui angajor poate fi mai mică decât te-ai aștepta. În cazul în care ai recomandări sau referințe, pune-le ca anexă, pentru ca angajatorul să le citească doar daca simte nevoia de confirmări.
  7. Nu uita ca atunci când salvezi varianta finală a CV-ului tău, să îl denumești cu numele tău pentru a fi mai ușor angajatorului să te găsească în mulțimea de documente din arhiva sa.

Adiacent, recomandarea noastră este să ai și un cont de LinkedIn bine pus la punct. În 2020, într-o lume digitalizată, Social Media joacă un rol extrem de important, iar angajorii pot să își contureze o idee despre cine ești, dar și despre personalitatea ta, inclusiv de pe conturile pe care ești activ.

Citeste si Angajatorii de top dezvaluie cum iti analizeaza CV-ul in 2 minute

Despre Autor

Cristiana Cornea

Cat lover, coffee drinker, storyteller, candle maker – cam așa ar suna bio-ul meu pe Instagram. Cred despre mine că sunt o persoană complexă, curioasă și loială, deși mă plictisesc rapid. Scriu nu numai ca să îmi hrănesc sufletul, ci și stomacul, ca să îmi plătesc chiria și abonamentul la Internet. Nu știu exact ce scrie pe cartea mea de muncă, dar în viața sclipicioasă a industriei mele, sunt Social Media Specialist și Content Creator.

Unde te afli in cariera?

mai sunt 3 intrebari

In ce orase ai vrea sa lucrezi?

mai sunt 2 intrebari

Ce iti doresti de la urmatorul job?

mai este o singura intrebare

Am ani de experienta
si as vrea sa ma dezvolt profesional ca .

Ce alte aspecte ti-ai dori sa imbunatatesti profesional?

este ultima intrebare

Multumim pentru raspunsuri!

Alatura-te celei mai mari comunitati digitale din Romania dedicata exclusiv specialistilor medicali si acceseaza Gratuit resurse pentru a te implini profesional.
Inscrie-te pentru a primi oferte relevante si sfaturi de cariera direct in casuta ta de email!
Înapoi
Facebook Comment