INTERVIU Dr. Bilal Takouzli, medic stomatolog: „Cel mai important lucru pentru un medic stomatolog este reacția și mulțumirea pacientului la final de tratament”

INTERVIU Dr. Bilal Takouzli, medic stomatolog: „Cel mai important lucru pentru un medic stomatolog este reacția și mulțumirea pacientului la final de tratament”

Domnul doctor Bilal Takouzli este un medic stomatolog înzestrat cu o inimă mare și cu un simț al umorului aparte. Amintirile cele mai dragi din practica medicală sunt pacienții care plâng de fericire la finalul unui proces de tratament îndelungat și obositor, care uitaseră complet cum arată imaginea unui zâmbet frumos în oglindă. Iar simțul umorului, care îl însoțește pretutindeni, îi este util nu doar pentru a destinde atmosfera, ci și pentru a conferi încredere pacienților.

Acesta consideră că profilaxia salvează dinții, dar mai ales reduce costurile intervențiilor. Este de părere că misiunea unui medic trebuie să depășească zona de diagnostic și tratament, ajungând și la informarea pacientului cu privire la cea mai bună variantă pentru el, nu cea mai scumpă, dar obligatoriu eficientă. 

Recunoaște în final că nu ar schimba nimic dacă s-ar întoarce la începutul carierei, fiind de părere că fiecare etapă are farmecul ei și contribuie la formarea profesională.

1. Din ce motiv ați ales chirurgia dento-alveolară? Ce v-a atras la acest domeniu?

M-au fascinat dintotdeauna chirurgia și abilitatea medicilor de a rezolva probleme atât de complexe precum cele care necesită intervenții chirurgicale. Este și unul dintre motivele pentru care, în anul III de facultate, am vrut să renunț la ideea de a face stomatologie pentru chirurgia generală. Însă am descoperit ulterior că această latură a stomatologiei mi se potrivește mai bine. Este uimitor câtă fericire poți aduce unui pacient în momentul în care finalizezi o lucrare complexă, iar acesta se privește în oglindă și vede acel zâmbet perfect. Nu mai vorbim de funcționalitatea danturii și de efectele benefice pe care funcțiile masticatorii le au asupra organismului.

2. Câți ani de experiență profesională trebuie să aibă un medic bun, din punctul dumneavoastră de vedere?

Consider că un medic bun poate ieși chiar de pe poarta facultății. Pentru că, dacă îi place cu adevărat această meserie, este conștiincios, învață în școală tot ceea ce i se predă și face practică, poate profesa fără probleme. Nu mă refer aici la partea chirurgicală, căci pentru a fi un chirurg dento-alveolar bun este nevoie de multă experiență, de zeci de cazuri rezolvate, pentru că fiecare pacient este diferit, iar intervenția se adaptează în funcție de problemele acestuia. De asemenea, consider că dacă alege meseria de stomatolog pentru a face bani și nu din pasiune, cel mai probabil nu va fi niciodată un medic bun.

3.  Care este cea mai mare mulțumire pe care o aveți în prezent pe plan profesional?

Mulțumirea, ca medic stomatolog, este la finalul fiecărui caz rezolvat. Așa cum spuneam mai sus, atunci când vezi fericirea unui pacient care, timp de mulți ani, s-a ferit să zâmbească din cauza dinților lipsă, știi că orele petrecute în clinică și toată munca pe care o depui, merită. În plus, mă bucur că după 12 ani de ABC Eurodent, ne mândrim cu o echipă de medici de nota 10, fără nicio exagerare. Împreună cu colegul meu, dr. Cristian Irimia, am împărtășit din experiența noastră cu fiecare medic care a venit în echipă, iar acum fiecare dintre ei este un stomatolog de succes.

 4. Ajută simțul umorului în relația cu pacienții? În ce măsură?

Oh, da! Simțul umorului este esențial în relația cu pacienții pentru că cei mai mulți ajung în clinică speriați. Se tem de durere, de actul medical și atunci este important să glumești, să destinzi atmosfera, astfel încât să se relaxeze şi să capete încredere în tine.

5.  Aveți o amintire aparte cu un pacient care v-a rămas în suflet?

Sunt mai multe momente pe care nu le voi uita niciodată. Unul dintre ele este legat de o pacientă de 23 de ani care, începând de la vârsta de 14 ani, avusese mai mulți dinți extrași și a ajuns la mine pentru a-i reface dantura. A fost un proces lung, a fost nevoie de multă chirurgie, implantologie și protetică, iar la final, după ce s-a privit în oglindă, a început să plângă de fericire. M-a luat în brațe și mi-a mulțumit, iar astfel de momente nu pot fi uitate.

La fel s-a întâmplat și cu un copil cu tetraplegie spastică. Am fost singurul medic la care a acceptat să se trateze, având o dantură cu multe probleme, ce necesita timp îndelungat de tratament. A fost un caz greu pentru că nu își putea controla mișcările pe scaun, în timp ce realizam tratamente de canal, acestea fiind intervenții care au nevoie de multă precizie. Am reușit să îl tratez, iar la final, la fel, a început să plângă și, fără să îmi dau seama ce urmează să facă, mi-a pupat mâna. Un gest care m-a impresionat și pe mine până la lacrimi.

 6. Considerați că un stomatolog trebuie să aibă o misiune? Care ar fi aceea?

Consider că misiunea unui stomatolog trebuie să fie, pe lângă cea de a trata probleme de la cele mai simple până la cele mai complexe, de a informa și de a educa pacientul pentru o igienă orală corectă. Profilaxia salvează dinții de la carii și extracții și reduce costurile intervențiilor. De asemenea, un stomatolog are obligația de a propune pacientului cea mai bună variantă pentru el, nu cea mai scumpă, și nu una care este eficientă doar pe termen scurt, astfel încât să îl oblige să revină pentru alte tratamente.

Citește și: INTERVIU Oana Dobre, asistent dentar

7.  Vă certați pacienții când nu respectă planul de tratament? Cât de mult contează o bună cooperare între medic-pacient?

Nu îmi cert pacienții. Consider că fiecare decide ce face cu sănătatea sa dentară. Eu pot doar să îl informez, să îi ofer variante de tratament adaptate necesităților și bugetului său, însă nu îl pot obliga să accepte planul de tratament.

 8. Care sunt sursele de informare la care apelați în scopul perfecționării profesionale?

Medicina este în continuă dezvoltare, la fel și domeniul stomatologic, așa că perfecționarea constantă este obligatorie. Merg la cursuri atât în țară, cât și în străinătate, citesc studii de specialitate și particip la cursuri hands on.

9. Când vine vorba despre colaborarea cu alți colegi stomatologi, ce calități trebuie să aibă?

Trebuie să fie un medic serios, conștiincios, dornic să facă parte dintr-o echipă, să înțeleagă că este nevoie de discuții interdisciplinare și colegiale. Pentru că nimeni nu se naște învățat și mereu este loc de mai bine.

 10.  De ce credeți că un pacient vă alege pe dumneavoastră? (și continuă să vină regulat la consultații și tratament)

Pentru că sunt mereu sincer și le spun de la început care sunt problemele, la ce costuri se va ajunge, fără să ascund anumite aspecte pentru a convinge pacientul să înceapă o lucrare și abia apoi să mai adaug proceduri costisitoare. În plus, încerc mereu să găsesc cea mai convenabilă variantă pentru pacientul meu, astfel încât să rezolvăm rapid problema și fără costuri uriașe. Bineînțeles, acolo unde se poate.

11.  Ce contează cel mai mult pentru un medic stomatolog? Ce anume îl impresionează?

Așa cum spuneam și mai sus, cel mai important pentru un medic stomatolog este reacția și mulțumirea pacientului la final de tratament.

12.  Ce sfat v-ați oferi dumneavoastră dacă v-ați putea întoarce la începutul carierei profesionale?

Niciun sfat! Sunt perfect! Glumesc, au fost mai multe aspecte pe care nu le știam, la început de drum, însă fac parte din provocările acestei meserii și este normal ca fiecare medic să le învețe pe măsură ce se lovește de ele. Nu aș schimba nimic dacă m-aș întoarce la începutul carierei pentru că sunt de părere că fiecare etapă are farmecul ei și contribuie la formarea profesională.

Citește și: INTERVIU Dr. Ela Bănică, medic ortodont

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment