?>

Millennials | Cum să descrii un anunț de job din domeniul medical ca să atragi generația Y

Millennials | Cum să descrii un anunț de job din domeniul medical ca să atragi generația Y

Millennials sau generația Y sunt persoanele născute între anii 1980 și începutul anilor 2000. Cei din generația millennials reprezintă acum majoritatea tinerilor care au intrat de câțiva ani sau urmează să intre pe piața muncii. Aceștia sunt oameni foarte bine educați, deschiși la toate tehnologiile și obișnuiți să fie conectați oriunde, oricând. 

În România, până în 2025, vor reprezenta principala forță de muncă,  deci este un lucru deloc de neglijat de managerii din toate domeniile. 

Pentru domeniul medical și activitățile conexe, generația millennials reprezintă o resursă umană importantă asupra cărora echipele de HR trebuie să își îndrepte cel mai mult atenția, atât în prezent, dar și în perioada următoare.

În România, dar și în lume în general sunt câteva caracteristici ale acestei generații de care trebuie să ții cont pentru a-i atrage pentru posturile vacante din compania ta. Pentru că sunt bine educați, ușor adaptabili la inovare, aceștia sunt cei mai predispuși să părăsească țara pentru a face pentru a face performanță în afara granițelor.

Ei au așteptări mari din partea companiilor și privesc munca cu multă responsabilitate deoarece cariera este unul dintre cele mai importante aspecte din viața lor, alături de familie și timp liber. Ei sunt totodată, cei care vor să simtă că își fac vocea auzită și că feedback-ul este bidirecțional, atât dinspre companie spre angajat, dar și invers.

Dacă faci parte din echipa de HR a unei unități medicale și vrei să te asiguri că recrutezi oameni competenți și plini de energie din generația millennials, ai câțiva ași în mânecă. 

Citește și Top aptitudini pe care să le cauți la un angajat debutant

1.Scrie titulaturi clare

Pe o piață a muncii atât de dinamică și plină de oportunități, multe dintre titulaturile locurilor de muncă pot fi destul de derutante. Medicii, asistentele și personalul auxiliar care sunt în căutarea unui loc de muncă sau chiar studenții în ani terminali care vor să iasă cu ceva experiență de pe băncile facultății, vor să știe clar ce post vor ocupa.

Asigură-te că scrii clar și concis care sunt titulaturile joburilor. Cei din generația millennials nu se vor opri la primul job găsit, tocmai de aceea atrage-le atenția cu descrierea potrivită pentru a nu se simți înșelați.

Dacă vrei să recrutezi pentru un asistent de farmacie, poți să scrii „Asistent de farmacie [Numele farmaciei], [Cartier/Stradă]”. În acest fel vei ști că cei interesați știu de la început care este postul, compania, dar și locația jobului. 

2. Creează descrieri relevante și atractive

Dincolo de titulatură, trebuie să iei în serios și modul în care construiești descrierea. Aceasta este compusă din trei părți, toate fiind la fel de importante: descrierea companiei, descrierea jobului și a responsabilităților.

Fiind exigenți cu carierele lor, tinerii millennials vor dori să se simtă împliniți la locul de muncă, de aceea este important să le arăți care va fi impactul lor în companie, cum va contribui munca lor la viețile pacienților pe care urmează să îi trateze, dar și care sunt oportunitățile de dezvoltare pentru viitor. Plafonarea este una dintre cele mai mari frici ale tinerilor din această generație. 

Pune accent atât pe abilitățile hard, adică competențele dobândite în timpul studiilor, dar și pe cele soft pe care le-au deprins din experiența anterioară sau din voluntariat. 

Totodată, prestigiul companiei are mult de cântărit. Millennials vor dori să facă parte dintr-o rețea cât mai bine pusă la punct, deci dacă compania ta face parte dintre cele mai râvnite de pe piață, nu ezita să scoți în evidență acest lucru. Poți scoate în față rezultatele din anii anteriori sau numărul de angajați și de intervenții ori tratamente încheiate cu succes. 

Nu ezita să scrii care sunt diferențele față de alte companii. Poate unele dintre facilitățile oferite sau chiar mediul de lucru și cultura organizațională sunt extrem diferite de ale altor spitale, farmacii sau unități medicale și în acest fel te vei diferenția.

Citește și Interviul de angajare organizat in afara biroului – metoda moderna de recrutare

3. Evită cuvintele care nu spun nimic

De câte ori nu s-a întâmplat să constați că unele dintre joburile pe care le postai nu erau considerate atractive și nu primeai multe aplicații?  E timpul să regândești strategia și să analizezi cu atenție fiecare cuvânt pe care îl scrii. Una dintre probleme ar putea fi chiar modul vag de a descrie anumite responsabilități sau atmosfera de lucru.

Dacă, de exemplu, printre paragrafe se regăsesc și expresii precum „oportunități de avansare”, dar fără un plan realist sau „mediu de lucru dinamic”, cu siguranță vei pierde din start multe persoane interesate. Poți înlocui cele două sintagme cu „în doi ani poți să faci parte din echipa de seniori” și „noi prețuim comunicarea și încurajăm prieteniile între personalul medical pentru o colaborare cât mai bună în interesul pacienților”.

4. Pune accent pe competențe, nu experiență

Majoritatea celor din generația millennials au până în 10 ani de experiență, iar în domeniul medical ar putea avea chiar mai puțină având în vedere perioada mai îndelungată de școlarizare. 

Dacă vrei ca anunțurile tale de angajare să atragă o paletă cât mai largă de candidați din această generație, va trebui să pui accentul pe competențele pe care le au, și nu pe experiența acumulată. 

Făcând acest lucru, te asiguri că, mai degrabă, pui accentul pe aptitudini și pe persoane valoroase, nu pe câți ani de experiență au în alte unități medicale. De exemplu, studenții acceptă în timpul facultății să lucreze pentru companii farmaceutice, dar posturile pentru care au lucrat nu sunt echivalente celor pentru care recrutezi, dar cunoștințele lor pot fi solide tocmai datorită experienței pe un post conex.

Citește și Cum să atragi candidați din alte orașe pentru joburile vacante. Care sunt metodele cu rezultate

5. Fii transparent cu procesul de recrutare

De cele mai multe ori, procesul de recrutare are mai multe etape și pentru cei care sunt în căutarea locului perfect de muncă această perioadă este una dintre cele mai stresante. Nu adăuga un stres în plus prin lipsa de transparență. În funcție de câți pași sunt, precizează-i. De la selecția CV-urilor și până la ultima etapă, menționează în ce constă fiecare și adaugă și un desfășurător aproximativ. 

Luând în calcul acest aspect, mulți dintre cei indeciși vor știi la ce să se aștepte și astfel nu vor fi create neplăceri pentru niciuna dintre părți. Timpul este prețios și generația millennials îl folosește în favoarea sa.

6. Descrie echipa și realizările companiei

Atuurile companiei tale sunt motive de mândrie și dacă ai o echipă de chirurgi specializată într-un anumit domeniu sau poate una de stomatologi de renume la nivel național și internațional, tinerii entuziaști vor dori să se alăture profesioniștilor de la care au atât de multe  de învățat. 

Adaugă aceste aspecte în descrierea ta la partea în care scrii despre companie. Încearcă să o faci cât mai natural posibil și integreaz-o în corpul textului. De asemenea, este important să nu o scrii  ca și cum acest aspect contează cel mai mult, ci mai degrabă 

7. Adoptă un ton relaxat și prietenos

De foarte multe ori, anunțurile pentru locurile de muncă adoptă un ton destul de rigid și cu  limbaj laborios care nu spune foarte multe. De asemenea, majoritatea anunțurilor se aseamănă și este greu pentru un medic, asistent, farmacist sau orice alt profesionist din domeniu să țină minte și să aplice la un post anume.

Pentru persoanele din generația millennials este important să vadă că angajatorii se preocupă cu adevărat nu numai de responsabilitățile de la locul de muncă, dar și de bunăstarea angajaților și o atmosferă relaxată ar putea să reiasă chiar din textul pe care îl scrii pentru joburile pe care compania ta recrutează în prezent. 

Citește și O descriere atractiva a unui job te ajuta sa angajezi cei mai buni specialisti

8. Alege o imagine relevantă sau personalizată

Dacă poți să atașezi și o imagine, cu atât mai bine. Sunt multe fotografii tip stock pe care le poți utiliza, însă nu este neapărat metoda indicată. Autenticitatea anunțului poate consta și în atenția pe care o aloci imaginii atașate.

Dacă unitatea medicală în care lucrezi a organizat o ședință foto cu angajații sau cu saloanele ori cu încăperile de lucru și cu personalul în timpul programului, le poți folosi pentru a ilustra cum vor fi zilele de muncă ale noilor angajați. 

Oricine primește o imagine din interior poate să empatizeze mai bine și poate să își facă o părere despre mediul de lucru și ce va găsi în cazul în care se va angaja. 

9. Nu posta joburi 3 în 1

Tentația multora dintre angajatori este de a posta joburi care să înglobeze cât mai multe responsabilități. Acest lucru se întâmplă, de cele mai multe ori, cu cei care nu au o specializare sau care ocupă o poziție entry level. Cu toate acestea, pentru millennials este important să se simtă confortabili cu poziția pe care o au în companie și să știe că sunt foarte buni în domeniul lor.

Dacă se vor simți că îi presezi cu foarte multe responsabilități, nu vor aplica. Iar dacă salariul nu este pe măsura sarcinilor, cu atât mai puțin vor aplica. Rezumă-te la recrutarea de posturi bine definitivate și cu sarcini trasate conform pregătirii, specializării și cu siguranță vei atrage oameni dornici să contribuie la dezvoltarea companiei și la tratarea pacienților în mod corespunzător.

10. Fii original

Originalitatea poate veni în multe forme și cu siguranță nu toate posturile pe care le vei publica pe platforme nu vor fi originale de la capăt până la final. Dar poți să faci diferența printr-un detaliu pe care aplicații îl vor aprecia. 

Fie că alegi să atașezi o fotografie din clinică, fie că adopți un ton mai relaxat sau mai deschis și onest, ori că alegi să spui care sunt performanțele echipei, poți să te distingi în mulțimea de anunțuri. Este greu să găsești oamenii potriviți la momentul potrivit, dar poți să ajungi mai aproape de acest lucru punând creativitatea în folosul companiei.

Citește și Puterea rețelelor sociale în recrutare și strategia de succes

Concluzii

Găsirea oamenilor potriviți pentru joburile pe care echipa HR le caută nu este un proces deloc simplu și dacă acest lucru se întâmplă în mod constant, atunci presiunea este cu atât mai mare. Ca specialist în resurse umane, știi că e important să angajezi persoane competente și care să fie compatibile cu valorile companiei și să adapteze repede la condiții și la mediul de lucru. 

Când vine vorba de millennials, acest lucru presupune un efort în plus datorită exigențelor care vin la pachet cu caracteristicile acestei generații. Pentru că sunt serioși, hotărâți, deschiși la tehnologie și se adaptează rapid, ei au cerințe mai mari și e normal să se întâmple așa. Scrie descrieri pentru joburi astfel încât să îi atragi pe tinerii din generația millennials care vor face diferența în cadrul echipei tale.

Despre Autor

Violeta Dan

Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.

Facebook Comment