Pasionată de anatomie și de tot ceea ce înseamnă corpul uman, sunt mereu în căutare de informații și de subiecte interesante pe care le scriu cu mare drag pentru toată lumea.
Denisa David a urmat cursurile Școlii Sanitare Postliceale „Carol Davila”, iar în prezent profesează ca asistent medical într-un cabinet de optică medicală din orașul Răcari, județul Dâmbovița. Pasiunea pentru această profesie a dobândit-o din partea mamei sale, aceasta fiind, de asemenea, asistent medical de peste 20 de ani.
Denisa ne-a răspuns la câteva întrebări despre cariera ei de asistent medical și provocările pe care le-a întâmpinat:
Ce m-a îndrumat spre această profesie și momentul în care m-am decis să devin asistent medical generalist? Activitatea mamei mele care este asistentă medicală de peste 20 de ani. Am crescut văzând-o cum oferă o mână de ajutor pentru sute de persoane. Am urmat Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”, de altfel, aceeași școală urmată cândva și de mama mea.
Fiind primul meu loc de muncă, am fost puțin sceptică în privința acestei ramuri, dar pot să spun că adevăratul motiv se află în spatele „fricii” mele de a nu vedea atâția oameni suferind sau răniți, adică teama de a lucra într-un spital unde poți întâlni cazuri foarte grave.
În fiecare zi sunt diferite provocări, începând de la diferitele caractere și comportamente ale oamenilor până la „problemele” ochelarilor.
Principalele atribuții ale unui asistent medical (în acest domeniu, oftalmologic) sunt: informarea pacientului, prezentarea ramelor și a diferitelor tipuri de lentile, recomandarea lor în funcție de problema pacientului.
Principalele calități din punctul meu de vedere, mai ales când lucrezi cu diferiți oameni și diferite categorii de vârstă, sunt reprezentate de o bună înțelegere, de un deosebit respect pentru oamenii din jurul nostru, să nu uităm că principala calitate se regăsește în fiecare dintre noi, depinde cum le punem în practică.
Citeste si: INTERVIU | Ana Adriana Stanciu, asistent medical ATI
Relația pacient-asistent medical trebuie să fie una clară, obiectivă, informativă și receptivă față de clientul nostru, pentru a nu avea semne de întrebare pe tot parcursul procesului.
Una din frumoasele experiențe pe care le-am trăit, în micul meu cabinet, a fost alături de o bătrânică, rămasă singură pe această lume, i-am făcut o pereche de ochelari (preferând să îi achit eu, deși dânsa, nici o clipă nu se lăsa mai prejos), iar din ziua aceea până în prezent, mă vizitează în fiecare zi, nu a lipsit nici o zi până acum și nici nu aș vedea o zi fără să fie prezentă. Om drag al sufletului meu.
Cea mai mare provocare pe care am întâlnit-o până acum a fost din partea unui pacient care a venit ofensat în legătură cu ochelarul acestuia. Ochelarul nu era greșit, însă l-am ascultat până la capăt și i-am oferit o mână de ajutor chiar și în spatele micilor „înțepături verbale”.
Cele mai des întâlnite cazuri sunt cele de cataractă, aceasta din păcate predomină, majoritatea cazurilor fiind de natura aceasta.
Pe asistenții medicali care sunt la început de drum îi sfătuiesc să nu renunțe niciodată, indiferent de obstacolele pe care le vor întâlni. Atunci când faci totul cu drag, atunci când iubești ceea ce faci, vei primi înapoi înzecit și aici mă refer la împlinirea sufletească aflată în spatele unui „MULȚUMESC”.
Citeste si: INTERVIU | Vișan Ionela Florentina, asistent medical ginecologie
Pasionată de anatomie și de tot ceea ce înseamnă corpul uman, sunt mereu în căutare de informații și de subiecte interesante pe care le scriu cu mare drag pentru toată lumea.