“În aproape toate cazurile, succesul oricărui aspect al business-ului tău este determinat de angajații motivați. De la productivitate și profitabilitate și până la retenția clienților, angajații fericiți și muncitori sunt cei care conduc drumul spre succes”. Așa începe un articol de pe Inc.com și nu există domeniu în care se aplică mai mult acest citat decât în sanatate. În momentul în care un doctor sau orice alt personal medical este satisfăcut de condițiile din clinica sau spitalul în care lucrează, acest lucru va avea un efect pozitiv asupra calității serviciului medical. În esență, un angajat fericit înseamnă pacienți fericiți.
Provocarea este identificarea elementelor care motivează fiecare angajat din echipa ta. Nu toată lumea răspunde la fel la aceiași stimuli, așa că trebuie abordată o plajă largă de soluții. Drept urmare, fiecare membru al echipei trebuie analizat în parte și observat la ce stimuli reacționează cel mai bine.
Iată care sunt cele mai des folosite practici pentru fidelizarea personalului medical:
- Arată-ți aprecierea. Dacă angajații aduc rezultate peste medie, mulțumește-le. Acest lucru este ușor de omis, mai ales dacă ești obișnuit cu rezultate bune. Dacă, de exemplu, ai un membru al echipei care aduce în mod constant rezultate foarte bune, poți începe să ai așteptări mult mai ridicate de la acea persoană și să ți se pară rezultatele sale doar normale. În momentul în care nu ne mai arătăm aprecierea, el poate să înceapă să se simtă neglijat și să devină plictisit sau resemnat la locul de muncă.
- Asigură-te ca personalul actual poate face față cu succes numărului de pacienți. Nimic nu distruge moralul mai mult decât angajații forțați să trateze prea mulți pacienți și să lucreze prea multe ore. Asta duce aproape întotdeauna la personal obosit, predispus la greșeli și o calitate redusă a serviciului oferit pacienților.
- Proritizează dezvoltarea carierelor oamenilor din subordine. Un angajat căruia i se oferă posibilități de creștere și de învățare va avea o satisfacție ridicată, iar companiile care practică acest lucru tind să aibă grade de retenție a personalului mult peste medie.
- Alocă timp pentru evaluarea performanțelor. Dorința numărul unu a oamenilor este să obțină recunoaștere. Absolut oricine va fi demotivat dacă simte ca nu este apreciat la adevărata sa valoare. Există multe metode disponibile pentru a fi siguri că oamenii din staff se simt apreciați. Dacă sunt bine aplicate, răsplata personalului nu va întârzia să apară.
- Nu presupune că toată lumea vrea un salariu mai mare sau o promovare. Multe persoane doresc doar certitudinea că jobul lor e sigur și au un viitor in companie. Este foarte important să existe un dialog cu fiecare persoană în parte și să identifici care este acel lucru care conteaza pentru el in acel moment.
În mod sigur, nu există o rețetă clară pentru a ține personalul medical fericit, însă atunci când oamenii din staff vor vedea o disponibilitate din partea conducerii în menținerea moralului ridicat, rezultatele nu vor întârzia să apară.