Cum să îți faci un brand ca asistent medical?

Cum să îți faci un brand ca asistent medical?

În era digitalizării constante tehnicile de personal branding au devenit un etalon al succesului și profesionalismului. Tocmai de aceea, au fost adoptate în numeroase domenii de activitate. În domeniul medical, însă, nu există încă o competiție acerbă în ceea ce privește crearea unei imagini cât mai complexe în mediul online.

De obicei, antreprenorii sau oamenii de afaceri sunt cei care investesc pentru a-și construi un brand personal. Cadrele medicale nu manifestă un interes ridicat pentru a adopta tehnicile atât de populare în alte industrii. Sau, în cazul în care există dorință de promovare, se poate vedea mai ales în rândul medicilor. Asistenții medicali se mulțumesc în general cu o prezentare succintă pe site-ul instituției medicale în care lucrează. Mediul de lucru solicitant, dar și situațiile urgente care apar zilnic se numără printre principalii factori care îi împiedică să se concentreze asupra brandingului personal. De asemenea, conduita mult prea serioasă poate fi încă un motiv pentru care atât asistenții, cât și medicii aleg să nu își promoveze imaginea.

Însă, cine spune că nu poate exista un echilibru între aspectele enumerate mai sus?

Citește și Social media | 10 sfaturi pentru pastrarea respectului in fata pacientilor

5 tehnici de branding personal pe care să le adopți ca asistent

A te expune în mediul online ca profesionist într-o anumită industrie nu e deloc o misiune ușoară. Tocmai de aceea, esența brandingului personal este înțeleasă de cele mai multe ori greșit. Din dorința de a ieși cu orice preț în evidență, majoritatea alege să aducă în lumină și aspecte neadevărate despre meseria pe care o practică. Însă, brandul personal este despre ceea ce ești tu cu adevărat, atât din punct de vedere personal, cât și profesional.

Iată așadar 5 sfaturi pe care orice asistent medical ar trebui să le adopte dacă vrea să își definească o imagine de succes:

1.     Trasează câteva obiective realiste despre cariera ta – Înainte de toate, stabilește rezultatele la care îți dorești să ajungi. Gândește pe termen lung și definește obiective realizabile. Poți alege inclusiv un motto reprezentativ, care să te inspire să îți depășești limitele și care să devină eticheta ta.

2.     Încrederea în forțele proprii este un element esențial – E foarte important să adopți o postură încrezătoare, optimistă. Comunică transparent cu pacienții și celelalte cadre medicale și mizează întotdeauna pe corectitudine. Adoptă mereu o atitudine responsabilă, dar în același timp prietenoasă. Ia inițiativă și încearcă să depășești barierele atât de înrădăcinate în industrie. Adu un suflu fresh domeniului și implementează tehnici de lucru moderne. Înainte de a deveni popular în mediul online e esențial să ai un renume în instituția medicală unde lucrezi.

3.     Rămâi conectat/ă – Fii la curent cu specificațiile fiecărei platforme în parte și încearcă să mixezi cât mai multe canale de comunicare. Te poți promova atât pe Facebook și Linkedin, cât și pe Tik Tok și Instagram. Însă, diferențiază postările în funcție de audiența fiecărui canal. E important să adopți tendințele atât de apreciate pe piață, tocmai pentru a impacta un public cât mai numeros. De asemenea, consecvența este un element care nu poate lipsi. Programul de lucru ca asistent medical este unul destul de solicitant, însă, dacă vrei să rămâi în mintea utilizatorilor e recomandat să postezi regulat. Gândește atât postări informaționale, cât și unele creative, care să suscite atenția. Poți dezvălui spre exemplu părțile amuzante ale meseriei de asistent medical. Povestește întâmplări interesante de la muncă sau lucruri mai puțin știute despre domeniul medical.

4.     Fă-ți un blog – Dacă îți place să scrii și îți dorești să ajuți persoanele care se pregătesc de o carieră în asistență medicală îți poți face un blog. Acolo poți expune experiența ta ca asistent medical, dar și sfaturi utile pe care ar trebui să le ia în calcul viitorii absolvenți. De asemenea, poți scrie articole de interes pentru pacienți.

5.     Implică-te în activități importante pentru comunitate – Susține cazurile promovate de ONG-uri și nu te dezice de la principiile și valorile care te reprezintă. De asemenea, oferă suport moral cazurilor complexe întâlnite la locul de muncă. Devin-o încetul cu încetul un pilon important în comunitatea din care faci parte.

Te-ar putea interesa și 30 cele mai bune bloguri medicale, pe care orice profesionist trebuie să le cunoască

Unde se practică brandingul medical?

Dacă îți dorești să construiești un brand personal cu un impact răsunător în industrie e important să te dezvolți într-un mediu de lucru armonios. Eforturile tale vor fi susținute și vei putea ajunge rapid la rezultate dorite. Totuși, devine destul de dificil să găsești rapid locul potrivit nevoilor tale. Multe instituții sanitare au rămas încă la tehnicile clasice de promovare. Ba chiar unele nici nu pun accent pe importanța expunerii cadrelor medicale în mediul online. Însă, nimic nu e imposibil, mai ales dacă îți dorești să devii un asistent medical apreciat atât de colegii din echipă, cât și de pacienți.

Tot ce trebuie să faci este să iei în calcul următoarele aspecte:

·       Alocă timp pentru a te cunoaște – Un brand personal puternic are în spate o persoană care știe exact care îi sunt punctele forte și cele slabe.

·       Ai răbdare – Succesul nu vine peste noapte. Doar pentru că ai ales cele mai populare platforme sociale pentru a te promova, nu înseamnă că vei vedea imediat rezultatele. Postează regulat, fii implicat/ă și setează-ți obiective din ce în ce mai mărețe. În timp, vei vedea că totul începe să prindă contururi interesante.

·       Alege-ți cu atenție locul de muncă – Dacă vrei să te bucuri de o carieră de succes nu alege opțiunile aflate la îndemână. Caută până găsești locul care îți va permite să evoluezi armonios. MEDIjobs te conectează cu numeroase oferte de muncă, toate personalizate în funcție de nevoile tale. Îți dorești un mediu de lucru prietenos, dar care să emane în același timp profesionalism și seriozitate? Nicio problemă, algoritmii lucrează pentru a găsi răspunsul potrivit.  

Concluzii

A construi un brand personal ca asistent medical poate deveni o adevărată provocare. Însă, consecvența și dorința de a reuși sunt principalele elemente care te vor ajuta să definești imposibilul. Fă eforturi pentru a te expune fix așa cum ești tu, ca profesionist, dar și ca om. Pacienții vor aprecia sinceritatea și atitudinea degajată. E important, de asemenea, să alegi locul de muncă potrivit, care să-ți ofere posibilitatea de a atinge succesul.

Adoptă și tu tehnicile de personal branding și bucură-te de o reputație pozitivă în domeniul medical!

Ești asistent medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment