Cum sa “iti cureti” timpul de lucrurile care ti-l consuma degeaba

Cum sa “iti cureti” timpul de lucrurile care ti-l consuma degeaba

Curatenia de primavara aduce prospetime, energie pozitiva si, mai mult decat atat, ordine si o buna organizare. In acest moment al anului, ne place sa facem ordine printre lucrurile pretioase pe care le avem. Cu alte cuvinte, este momentul in care invatam iar sa le apreciem. Timpul este pretios, nu-i asa? Te-ai gandit macar o data pana acum ca exista lucruri care iti consuma timp? Din acest motiv, noi iti propunem o serie de tehnici „de curatare” a timpului de lucrurile care ti-l consuma degeaba:

 

PASUL 1: Incepe cu o curatenie la biroul de lucru

Curatenia biroului de lucru inspira ordine si claritate in minte. De aceea, in momentul in care vei sti sigur ca dosarul cu pacientii programati in luna aprilie este in sertarul de jos al biroului, vei reduce considerabil din timpul cautarilor. Astfel, lucrurile vor fi aranjate atat la nivelul biroului, cat si in interiorul tau, in sensul ca eficienta v-a da rezultate la nivelul productivitatii. Tine minte, ramai cu biroul curat si cu mintea limpede!

PASUL 2: Anticipeaza, evalueaza si identifica solutii

Pentru a avea rezultate pe viitor si pentru a reduce numarul activitatilor nefavorabile in timp, trebuie sa incepi prin a-ti introduce o noua activitate in program – automonitorizarea. Este important sa constientizezi cum iti petreci timpul pentru ca, ulterior, sa poti face o evaluare a activitatilor care sunt consumatoare de timp si, in ultima faza, sa aduci solutiile potrivite. Noi iti propunem un jurnal de timp pe care sa il folosesti pentru automonitorizarea sarcinilor de lucru.

PASUL 3: Inlatura lucrurile neplacute

Dupa ce ai identificat aspectele negative care iti ingreuneaza timpul , este momentul sa le indepartezi. Mai mult decat atat, trebuie sa iti intiparesti in minte ca pentru a obtine un lucru, nu intotdeauna este nevoie sa faci ceva, ci mai degraba sa NU faci. Pe langa „to do list” creeaza si „not to do list” si gandeste-te nu doar ce ai putea face in plus, ci si ce ai elimina pentru ca ritmul tau de lucru sa se imbunataseasca.

PASUL 4: Foloseste un singur sistem de organizare a timpului

In momentul in care folosesti simultan pentru organizare memento-uri, etichete de e-mail, Google Calendar, postit-uri risti sa scapi din vedere lucruri. In acest fel, vei avea in permanenta mintea incarcata cu memorarea tuturor sistemelor de organizare. De aceea, organizarea timpului nu trebuie sa se rezume neaparat la utilizarea mai multor aplicatii, ci mai degraba la folosirea uneia unde sa iti gasesti toate datele structurate in mod eficient.

PASUL 5:  Lucreaza in secvente de timp

In momentul in care iti distribui sarcinile de lucru in secvente de timp vei lucra mai organizat si vei putea sa dedici timp atat lucrului concentrat, cat si perioadelor de relaxare. Pentru acest mod de lucru poti sa folosesti tehnica „Pomodoro”. Acest sistem recomanda distribuirea timpului de lucru in mai multe intervale, timp in care te focalizezi pe o singura sarcina. Aceasta tehnica te indeamna sa te concentrezi sa faci un singur lucru intr-un interval de timp definit, in loc sa lucrezi simultan la mai multe sarcinii. Daca sarcinile tale au o complexitate foarte mare, atunci noi iti recomandam sistemul „60-60-30”. Acest sistem implica: 50 de minute timp de concentrare pe sarcini – 10 minute pauza – 50 minute de concentrare pe sarcini – 10 minute de pauza – 30 minute de pauza.

FAZA 6: Aminteste-ti ca ai doi prieteni cu tine in permanenta – Pixul si carnetelul.

Este important sa inlaturi activitatile de memorare inutile. Cel mai benefic este sa notezi datele pe care le auzi pentru prima data pe un carnetel, deoarece in acest fel nu vei mai pierde timp in incercarea de a-ti aduce aminte acele informatii. Creierul nu este destinat memorarii, ci rezolvarii problemelor si creativitatii!

 

Fa-ti ordine in ganduri si in sarcini si cel mai important fa-ti timp pentru orice!  Profita de primavara si „curata-ti” timpul! Un timp organizat eficient iti va aduce mai multa satisfactie atat la nivel profesional, cat si la nivel personal!

Fii la curent cu cele mai noi oportunitati de cariera in domeniul medical, cu un cont gratuit pe MEDIjobs. Creeaza-ti profilul aici. 

Despre Autor

Simion Tatiana

Imi place sa cred despre mine ca sunt un bun comunicator, nu datorita felului in care vorbesc, ci datorita felului in care stiu sa ii ascult pe ceilalti!

Facebook Comment