Cum să iei cea mai bună decizie când ai de ales între mai multe oferte de muncă

Cum să iei cea mai bună decizie când ai de ales între mai multe oferte de muncă

Vine un moment în viața fiecărei persoane când trebuie să ia o decizie care are potențialul să îi schimbe cursul vieții. Un exemplu perfect este atunci când urmează să îți schimbi jobul și ai mai multe oferte.

Fiecare oferta are mai multe aspecte atractive și îți este greu să te decizi care job te va ajuta să evoluezi cel mai mult. Ca să fii sigur că ai făcut alegerea potrivită, ți-am pregătit o serie de factori după care să te ghidezi precum salariu, locație și program.

În plus, îți prezentăm în detaliu trei tehnici care te vor ajuta să te hotărăști mai ușor.

Care sunt factorii pe care trebuie să îi ai în vedere

Pentru început, hai să vedem care sunt aspectele pe care trebuie să le pui în balanță și care te vor ajuta în final să iei decizia corectă.

Salariul

Când primești o ofertă de muncă, trebuie să fie specificat clar care va fi salariul brut și net. Compară valoarea acestuia cu cea estimată pe piață ca să îți dai seama dacă e corectă. În plus, îți poți face un buget ca să îți dai seama ce cheltuieli ai și de câți bani ai nevoie exact pentru a te simți confortabil. 

Locul

Locul în care se va afla biroul tău este foarte important. Trebuie să te decizi cât ești dispus să petreci pe drum în fiecare dimineață și seară. Timp de jumătate de oră poți sta cu gândurile tale, să te relaxezi, dar dacă petreci mai mult de o oră făcând naveta, te va deranja timpul pierdut.

Programul

Ca medic, programul poate să varieze de la clinică la clinică. Poți avea un job standard de la 9 la 17.00, poți lucra în ture (seară, noapte) sau cu pauze mari pe timpul zilei. Un program mai haotic ți-ar putea afecta timpul petrecut alături de cei dragi iar, dacă orele sunt prea lungi s-ar putea să nu mai ai destul timp pentru tine, în care să te deconectezi și să te relaxezi.

Beneficiile

Beneficiile pot face un loc de muncă mai atrăgător comparat cu altul deoarece îți dau de înțeles că angajatorul apreciază munca angajaților și vrea să îi motiveze să lucreze la potențialul lor maxim.  Acestea pot include o asigurare medicală privată, un abonament la sală, acces la cursuri de perfecționare și multe altele.

Bonusurile

Unele clinici sau chiar spitale oferă un bonus de angajare sau de performanță. Acestea pot motiva angajații să fie mai productivi, dar atunci când alegi e de preferabil să ai un salariu fix mai mare comparat cu un bonus care poate varia de la lună la lună.

3 tehnici care să te ajute să iei cea mai bună decizie

Când te-ai aflat în impas, sigur ai primit la un moment dat sfatul să faci o listă cu argumente pro și contra. Aceste tehnici funcționează asemănător, doar că sunt mai eficiente și te vor ajuta să iei orice decizie, legată de job sau nu.

  1. Tehnica grilei

Grila este o tehnică clasică și destul de simplă pe care multe persoane o recomandă: trebuie să creezi o grilă care să conțină factorii care contează pentru tine. Mai apoi, treci pe hârtie și fiecare ofertă de muncă și dai o notă de la 1-10 pentru toți factorii.

Factorii pot fi orice crezi tu că este important precum oamenii cu care vei lucra, locul în care vei lucra, oportunități de avansare, salariu și posibilitatea de a învăța lucruri noi. Iată un exemplu ca să îți dai seama mai bine despre cum funcționează:

decizie

La sfârșitul exercițiul, vei avea un scor final pentru fiecare ofertă. Dacă atunci când vezi scorul, ești mulțumit și bucuros că a ieșit așa, înseamnă că ai luat decizia corectă. În schimb, dacă nu ești de acord cu rezultatul și te întorci la grilă să mai adaugi factori și să calculezi din nou, înseamnă că trebuie să mai lucrezi până îți dai seama ce alegere trebuie să faci.

  1. Tehnica conversației

Secretul acestei tehnici este că atunci când te auzi vorbind despre o ofertă de muncă, îți vei da seama mai ușor ce simți față de acel job. În special când le povestești unor oameni la a căror opinie ții foarte mult.

Astfel, vorbește cu oameni în care ai încredere și descrie-le fiecare job în parte. Aceștia își vor da cu părerea și vor încerca să te convingă să alegi un anumit job. Dacă ești de acord cu ei, acel loc de muncă e alegerea potrivită.  Dacă nu, și simți nevoia să le argumentezi că nu au dreptate, îți vei da seama că îți dorești ca ceilalți să aleagă o anumită ofertă, pe care de fapt ți-o dorești.

  1. Tehnica viitorului

Pentru această tehnică, tot ce trebuie să faci este să îți imaginezi cum ar fi viața ta dacă ai avea deja acel loc de muncă, pentru o perioadă de minimum câteva zile.

Poți face asta imaginându-ți că împarți cărți de vizită cu noua profesie, adaugi locul de muncă pe Linkedin sau cel mai simplu, te prezinți cuiva și îi spui care este locul tău de muncă. Cum te simți? Ești încântat, vrei să povestești tuturor ce faci la noul job? Sau, din contra, îți este rușine să povestești?

E important să te gândești pe rând la fiecare ofertă, dar nu în același timp. Astfel, tehnica va fi mai eficientă. Din câte ai observat, toate aceste tehnici au ceva în comun: decizia stă în “inima” ta. Sunt trucuri care te ajută să îți dai seama mai ușor ce îți dorești cu adevărat, chiar dacă nu ai conștientizat asta până acum.

Despre Autor

Otilia Dobos

Otilia Doboș crede că învățatul nu se oprește la școală, ci trebuie să continue pe tot parcursul vieții. Cu un background în Jurnalism, a ales să scrie pentru a împărtăși cititorilor informații relevante, prin articole atractive și bine documentate.

Unde te afli in cariera?

mai sunt 3 intrebari

In ce orase ai vrea sa lucrezi?

mai sunt 2 intrebari

Ce iti doresti de la urmatorul job?

mai este o singura intrebare

Am ani de experienta
si as vrea sa ma dezvolt profesional ca .

Ce alte aspecte ti-ai dori sa imbunatatesti profesional?

este ultima intrebare

Multumim pentru raspunsuri!

Alatura-te celei mai mari comunitati digitale din Romania dedicata exclusiv specialistilor medicali si acceseaza Gratuit resurse pentru a te implini profesional.
Inscrie-te pentru a primi oferte relevante si sfaturi de cariera direct in casuta ta de email!
Înapoi
Facebook Comment