Cum sa comunici mai bine la serviciu

Cum sa comunici mai bine la serviciu

Meseria de asistent medical are particularitatile sale asa incat, si comunicarea dintre membrii unei echipe medicale este speciala. Schimburile, garzile,  diferitele stiluri de lucru si chiar luptele de putere pot contribui la disensiunile dintre colegi.

Atunci cand lucrurile nu merg cum trebuie in cadrul unei echipe, pe langa cei implicati, cei care au de suferit in plus sunt pacientii. Construirea unei echipe care se bazeaza pe comunicare, incredere si reguli interne necesita timp, dar merita tot efortul pe termen lung. Iata cateva modalitati prin care va puteti ajuta personalul medical sa dezvolte relatii mai puternice, creand in acelasi timp un mediu de echipa cooperant:

Stabileste-ti misiunea si rolul in cadrul unei echipe

Desi misiunea ta ca asistent medical poate parea evidenta, comunicarea acesteia in cadtul organigramei interne sau a organizarii interne a unei sectii poate contribui la asigurarea faptului ca toti membrii personalului de ingrijire medicala lucreaza pentru acelasi scop. In plus fata de mentionarea obiectivului de a oferi ingrijiri excelente pentru pacienti, discutati modul in care asistentele medicale au contribuit la atingerea obiectivului, atat individual cat si ca echipa. Atunci cand membrii personalului se simt ca toti sunt angajati in realizarea aceluiasi scop, acestia pot arata un grad mai ridicat de implicare si se pot arata mai dispusi sa ii ajute pe colegi atunci cand este necesar.

Fa din rolul tau in echipa unul semnificativ

Din cauza programului de lucru agitat si a deficitului de personal, nu este intotdeauna usor pentru asistentele medicale sa formeze legaturi stranse cu colegii. Adesea, acestea nu dispun de suficient timp pentru interactiunile personale. Dar cand colegii stabilesc relatii personale, lucrul in cadrul unei echipe vine mult mai natural. Asadar, nu te izola in sarcinile de serviciu, acorda-ti putin timp de a discuta cu colegii, chiar daca este vorba de lucruri mici si aparent nesemnificative. Acest lucru poate ajuta grupul sa se conecteze si poate solicita asistentilor medicali sa impartaseasca experientele lor anterioare atunci cand discuta despre modificarile propuse in proceduri sau politici. Stabileste conexiuni personale, dezvolta relatii personale si arata ca dincolo de profesionistul de la serviciu, esti om.

Regaseste aici perspective despre coordonarea unei echipe medicale

Redu pe cat posibil escaladarea conflictelor   

Exista situatii de animozitate sau de generare a mici conflice in interiorul echipei. Ca este vorba de o contrazicere intr-o mica discutie, este normal sa nu fiti de acord cu colegii din cand in cand, dar, in unele cazuri, argumentele si abilitatile pot deveni o aparitie zilnica. Reducerea potentialului de conflict poate imbunatati moralul si poate ajuta asistentele sa isi vada colaboratorii ca aliati. Cand stabiliti asteptari clare pentru rolul pe care fiecare asistenta il va indeplini, nu exista zone de gri care pot duce la confuzii si neintelegeri.

Asumarea responsabilitatii este una dintre problemele frecvente care intervine in generarea si escaladarea conflictelor la orice loc de munca. Sa nu iti fie frica sa iti asumi o parere sau sau sa iti justifici o actiune, indiferent de gravitatea problemei. Nerecunoasterea unei greseli sau acoperirea cu o minciuna a unui fapt este mai grav si cu consecinte serioase pe termen lung. Tine mine ca increderea se castiga greu dar se poate pierde intr-un singur moment.

Furnizarea de oportunitati pentru construirea relatiilor creeaza legaturi puternice care ajuta asistentele sa lucreze ca o echipa. Stabilirea unei atmosfere pozitive si productive in cadrul unitatilor de ingrijire medicala, clinici sau sectii medicale este un aspect esential al crearii unei culturi care sa puna accentul pe satisfactia personalului si a pacientului.

Regaseste aici un Infografic despre importanta rolului unui asistent medical.

Aminteste-ti rolul de lider

Pe masura ce veti capata experienta, si sarcinile voastre in cadrul echipei se vor immulti. Este posibil sa ajungi sa fii desemnat de a conduce o echipa. In acest rol, in timp ce vei dori sa incurajezi pe fiecare membru al echipei sa-si asume responsabilitatea si actiunile, va trebui sa iti aduci aminte si de sarcinile tale de conducere si de management al echipei. La urma urmei, tu esti cel responsabil pentru rezultatul echipei tale. Iata cateva moduri in care conducatorii asistentilor pot instila orientarea catre obiectivele comune si pot construi o echipa puternica:

  • Creeaza si implementeaza un proces de munca in care fiecare membru al echipei are un rol bine definit si in cadrul caruia este responsabil de sarcinile ce ii revin.
  • Lauda echipa, lauda individual si nu uita. Lauda in public si critica in privat. De cele mai multe ori, coplesiti de un rol de manager / sef de sectie/ asistent sef, unele persoane uita de acele abilitati inter-personale si tind sa se impuna la nivelul echipei, prin a critica persoane in public. Este poate cel mai de succes exercitiu de a va atrage animozitati in cadrul echipei si a pierde din incredere.
  • Incurajeaza participarea membrilor echipei tale sau fa-ti colegii sa simta ca opinia lor conteaza in timpul sedintelor
  • Comunica succesele de care este responsabila echipa ta.

Motiveaza.

Atunci cand o echipa ta are nu doar un manager, ci si lider puternic si implicat, se poate construi o legatura solida.

 

Daca doresti sa fii la curent cu ofertele de cariera, dar si cu noutatile din domeniul medical, creeaza un cont gratuit pe MEDIjobs aici.

Despre Autor

Magda Purice

Sunt acel gen de om care scrie cu dorul de a fi asistent medical macar pentru o zi iar cand vine ziua aceea, ar face orice sa se intoarca la masa de scris. Educata ca jurnalist, instruita ca asistent medical, sunt mereu in preajma cuvintelor si a oamenilor.

Facebook Comment