Curatoare de informații. Organizatoare. Nature lover and part-time dancer. Nu deține obsesii și posesii.
Ca si in alte domenii, medicina trece prin filtrul recenziilor de site-urile de socializare. Nu mai exista indoiala ca recenziile online influenteaza alegerile pe le facem in fiecare zi. Cu atat mai mult cand este vorba de alegerea unui medic.
Pe site-urile de socializare si pe grupuri, oamenii pot scrie aproape orice despre practica unui medic. Iar acest lucru poate deveni frustrant atat pentru medici, cat si pentru angajatorii lor, ale caror reputatii pot fi afectate de recenzii negative sau false.
Recenziile determina reputatia unui medic sau a unei clinici in mediul online si ajung sa influenteze comporamente vizavi de serviciile pe care medicul sau clinica le practica.
Vom lua doua exemple pe care le vom discuta. Primul ar fi Spitalul Universitar de Urgenta. Potrivit recenziilor primite pe Google, Spitalul Universitar a primit nota 3/5, iar recenziile sunt care de care mai diverse, insa foarte putine intamplari povestite cu lux de amanunte, care ar putea duce la luarea unei decizii.
In cautarea unui medic ginecolog, una dintre prietene mi-a recomandat un medic barbat, din cadrul unui clinici private. Experienta ei a fost una foarte buna, cu rezultatele pe care si le dorea. Am verificat recenziile primite de medicul respectiv de la alti pacienti. Medicul primise nota 9.58 / 10. Din cei 152 de pacienti care l-au notat, unul singur i-a dat nota 1, iar de la 127 a primit nota 10.
In ambele exemple am avut de-a face cu niste experiente personale, emotionale, povestite de persoane care au beneficiat atat de serviciile spitalului, cat si de cele ale medicului care ma interesa. In cazul spitalului, parerile sunt impartite si nu m-au ajutat sa iau o decizie. In cazul medicului, niciuna din aceste recenzii nu m-a ajutat sa inteleg abilitatea medicului de a diagnostica si trata corect afectiunea mea.
Potrivit studiilor, oamenii tind sa tina cont de recenziile negative mai mult decat cele pozitive. In mod inconstient, recenziile negative sunt considerate informatii utile si, prin urmare, devin mai valoroase decat cele pozitive, pentru ca evidentiaza defectele, chiar daca, de cele mai multe ori nu sunt cele mai precise.
Majoritatea recenziilor vin din zona ”serviciu clienti.” Programari nerespectate, timp lung de asteptare, daca medicul a petrecut suficient timp cu pacientul, daca asistentele au fost prietenoase. Foarte putine se refera la calitatea ingrijirii medicale, la abilitatile medicului de a pune un diagnostic si de a oferi tratamentul corect.
E complicat si nici nu se incadreaza in lista de responsabilitati a medicilor sa schimbe aceste experiente. Mai ales pentru cei care lucreaza in spitalele de urgenta. Ei nu pot face salile de asteptare mai incapatoare si nici saloanele. Un insotitor nepoliticos sau un receptionist obosit poate ruina intreaga experienta a unui pacient.
Atunci cand apar astfel de recenzii negative, poate unele dintre ele false, medicii se simt neajutorati si atacati personal. Unele dintre ele vin ca niste arme impotriva medicilor. In astfel de situatii, medicii nu pot lua atitudine, nu se pot apara cu argumente valide. Cea mai potrivita decizie ar fi sa solicite consultanta juridica pentru a afla care sunt optiunile pe care le au la indemana.
Metoda ”din gura in gura” a functionat dintotdeauna in comunitati. Calitatile unui medic sau ale unei clinici bune, intotdeauna vor fi laudate si apreciate in grupurile mici. Intreaba persoane in care ai incredere care a fost experienta lor la ultima vizita la medic. Verifica serviciile care ofera informatii obiective.
Cand vezi recenzii de 5 stele sau de 1 stea e important sa ai in vedere ca sunt notate asa in urma unor experiente mai mult sau mai putin fericite. Merita sa faci propria cercetare, sa treci toate informatiile printr-un filtru personal si apoi sa faci alegerea potrivita pentru tine.
Daca doresti sa fii la curent cu oferte de cariera, dar si cu noutatile din domeniul medical, creeaza un cont gratuit pe MEDIjobs aici.
Curatoare de informații. Organizatoare. Nature lover and part-time dancer. Nu deține obsesii și posesii.