Cauți loc de muncă? Cum să faci asta la începutul anului – pași de urmat

Cauți loc de muncă? Cum să faci asta la începutul anului – pași de urmat

Ce alt moment mai bun pentru căutarea sau schimbarea unui loc de muncă decât începutul noului an? Indiferent despre care situație este vorba, este un moment prielnic pentru o schimbare sau pentru o provocare. Bineînțeles, după perioada vacanței de sărbători, motivația este ceva mai scăzută. De asemenea, este posibil să nu știi de unde să te apuci în astfel de situații. În cele ce urmează vei vedea care sunt pașii esențiali pe care trebuie să îi urmezi pentru a căuta și pentru a găsi cu succes un loc de muncă.

Primul pas: Refă-ți CV-ul!

Care este primul lucru de care ai nevoie pentru un loc de muncă? Un CV bine pus la punct. Chiar dacă ți-ai refăcut CV-ul recent, citește-l din nou, cu alți ochi, poate vei găsi ceva de modificat. De asemenea, poți încerca să abordezi o nouă tematică sau o nouă organizare a acestuia sau poate chiar să imprimi câteva CV-uri pe o hârtie deosebită, în funcție de locul în care dorești să aplici pentru noul job. Tot la capitolul de CV, poți să îl dai unei persoane mai în vârstă sau unei persoane cu experiență în HR pentru a-l analiza la o primă vedere. Nu ezita să ceri sfaturi și păreri, CV-ul este cartea ta de vizită, el trebuie să fie bine pus la punct pentru a face o primă impresie favorabilă.

Citește și: Cum ar trebui să arate CV-ul tău anul acesta

Pasul doi: Fii prezent pe platformele care te interesează!

Dacă nu ai deja cont la noi pe site și cauți un job în domeniu, atunci nu mai aștepta nicio secundă în plus și creează unul. Indiferent de domeniul în care vrei să te angajezi, există numeroase platforme de recrutare pe care trebuie să te conectezi pentru a avea acces la cele mai noi job-uri de pe piață. Nu te limita doar la platformele special concepute pentru diferite domenii de locuri de muncă, rețelele sociale au prins o mare amploare în ceea ce privește piața de recrutare din România. Fii atent și activ în grupuri de pe rețele sociale precum Facebook sau LinkedIn, unde foarte multe companii postează anunțuri de angajare.

Pasul trei: Nu ezita să ceri ajutor!

Fiecare cunoaște pe cineva, care cunoaște pe altcineva, care cu siguranță te poate ajuta! Să te descurci prin forțele proprii este grozav, dar uneori nu strică să ceri ajutorul cuiva. Anunță-ți prietenii și familia că îți cauți de muncă într-un anumit domeniu – niciodată nu se știe ce noutăți apar în diferite cercuri, mai ales în ceea ce privește locurile de muncă. Cel mai avantajos este dacă ai pe cineva care muncește exact în domeniu și exact într-un loc în care ai vrea și tu să lucrezi, însă acesta este un caz ideal. 

Pasul patru: Nu lăsa timpul să treacă pe lângă tine!

În funcție de domeniul și poziția pe care o dorești, este posibil să treacă mai mult timp până să găsești job-ul ideal. Asta nu înseamnă că trebuie să te demoralizezi și să nu mai faci nimic până când acel moment vine. Înscrie-te la niște cursuri, învață ceva de acasă, studiază sau participă la voluntariate. Toate aceste activități pot fi adăugate pas cu pas în CV-ul tău sau chiar te pot recomanda pentru anumite locuri de muncă. Poți căuta cursurile chiar în această formă „care sunt cele mai bune cursuri de urmat pentru o asistentă în devenire?”.

Pasul cinci: Pregătește-te temeinic pentru interviuri!

Degeaba găsești zece locuri de muncă la care să aplici, dacă nu îți dai silința 100% în timpul interviului. Poți citi la noi pe site mai multe articole despre cum să te descurci la diferite interviuri de angajare, astfel încât să te duci acolo pregătit pentru a face o impresie pozitivă. Odihna, relaxarea și documentarea sunt cele mai importante criterii pentru a face o impresie bună. Starea de spirit influențează și ea foarte mult atmosfera, așa că dă-ți silința să fii cu zâmbetul pe buze în permanență, chiar dacă poți întâmpina dificultăți.

Citește și: Top 10 Intrebari Pe Care Candidatii Trebuie Sa Le Adreseze Recrutorilor Inainte de a Accepta un Job

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Unde te afli in cariera?

mai sunt 3 intrebari

In ce orase ai vrea sa lucrezi?

mai sunt 2 intrebari

Ce iti doresti de la urmatorul job?

mai este o singura intrebare

Am ani de experienta
si as vrea sa ma dezvolt profesional ca .

Ce alte aspecte ti-ai dori sa imbunatatesti profesional?

este ultima intrebare

Multumim pentru raspunsuri!

Alatura-te celei mai mari comunitati digitale din Romania dedicata exclusiv specialistilor medicali si acceseaza Gratuit resurse pentru a te implini profesional.
Inscrie-te pentru a primi oferte relevante si sfaturi de cariera direct in casuta ta de email!
Înapoi
Facebook Comment