Pentru fiecare dintre noi poate exista o situație în viață în care reușim să dăm peste un loc de muncă ideal din toate punctele de vedere, dar din cauza emoțiilor se întâmplă să întâmpinăm dificultăți încă din primul moment – trimiterea CV-ului. Trimiterea unui CV greșit sau care să conțină informații eronate reprezintă un caz mai frecvent decât v-ați putea închipui, dar care nu trebuie să fie o situația fără rezolvare. În continuare vei afla ce este de făcut în cazul în care te afli și tu în aceeași situație.
Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le poți face într-un CV?
În cazul în care este vorba despre un CV clasic, simplu, cele mai frecvente greșeli întâlnite sunt:
- Completarea eronată a numelui, numărului de telefon sau adresei de e-mail – astfel, există riscul ca angajatorul să nu poată contacta candidatul.
- Omiterea completării formelor de învățământ sau a experienței anterioare – educația și experiența pot reprezenta unele dintre cele mai importante criterii avute în vedere de către un angajator.
- Includerea unor paragrafe ce nu sunt necesare – dacă este vorba despre un CV vechi, este posibil ca în cazul unor informații solicitate să fi completat cu „bla bla bla” sau alte expresii neformale.
În cazul în care este vorba despre un CV ce are atașată și o scrisoare de intenție, cele mai frecvente greșeli sunt:
- Scrierea greșită a numelui companiei sau intervievatorului.
- Menționarea unui alt loc de muncă (din greșeală) față de cel pentru care se dorește aplicarea.
Păstrează-ți calmul!
În primul rând, dacă descoperi una dintre aceste greșeli, trebuie să îți păstrezi calmul și să te consideri norocos – există candidați care nu își dau seama de aceste erori. Nimeni nu este perfect, toată lumea mai face greșeli. Bineînțeles, nu îți dorești să fie exact în momentul în care aplici pentru job-ul visurilor tale, dar nu este sfârșitul lumii. După spusele unui specialist în domeniul de recrutare, „cu toții suntem oameni, inclusiv persoana care citește CV-ul. O greșeală de scriere sau un CV greșit nu înseamnă un răspuns automat negativ.”. Este foarte important ca un candidat să înțeleagă că greșelile sunt inevitabile atât în viața de zi cu zi, cât și în cazul unui job, mai ales aflat la început de drum – ceea ce este mai important este ca acest candidat să poată demonstra că își poate remedia greșelile cu mult tact și șarm.
Ce pași trebuie să urmezi dacă te afli într-o situație similară?
1. Găsește persoana de contact potrivită
Persoana de contact potrivită este întotdeauna aceea care primește CV-urile și face programările la interviuri. Este posibil ca departamentul de HR să aibă o adresă de e-mail generală sau poate ai deja acces la adresa de e-mail a persoanei care urma să te intervieveze. Unii angajatori pun la dispoziție și numere de telefon pentru candidați, la care pot suna și întreba orice nelămurire. Dacă ai acces la un număr, cel mai simplu ar fi să suni și să le transmiți mesajul: „Bună ziua! Numele meu este… și am aplicat pentru poziția de… în cadrul companiei dumneavoastră. Din păcate, s-a produs o eroare și se pare că nu aveți CV-ul meu complet. Vă pot trimite o variantă actualizată a acestuia?”.
2. Trimite CV-ul și/sau scrisoarea de intenție cât mai rapid
În cazul în care nu reușești să contactezi telefonic angajatorului, atunci când retrimiți pe e-mail CV-ul și/sau scrisoarea de intenție, poți folosi un mesaj similar:
Bună ziua, (nume),
Numele meu este (nume) și sunt foarte încântat să aplic pentru poziția de (X) la compania dumneavoastră. Cu toate acestea, tocmai am realizat că am trimis către dumneavoastră CV-ul și/sau sscrisoarea de intenție greșite. Credeți că este posibil să vă trimit o variantă actualizată a acestora, care să conțină toate informațiile corecte? Aștept răspunsul dumneavoastră.
Vă mulțumesc și vă cer scuze pentru confuzie,
(nume)
3. Nu te mai gândi
După ce ai remediat situația, cel mai indicat lucru este să nu te mai gândești la ea. În cazul unei erori minore, aceste soluții ar trebui să fie utile și să nu existe nicio problemă. În cazul în care angajatorul nu poate trece cu vederea ceea ce s-a întâmplat, cel mai bine ar fi să treci peste și să continui să aplici pentru alte poziții, în alte locuri.
4. Fii prevăzător
Dacă ai trecut printr-o experiență similară, care nu s-a soldat benefic, este indicat să fii prevăzător în viitor. Înainte de a trimite CV-ul și/sau scrisoarea de intenție mai departe, citește de mai multe ori informația sau trimite-le întâi către un prieten sau un membru al familiei pentru a le verifica. Apasă pe „trimite” către angajator doar după ce ești sigur că nu mai există alte erori.
Citește și: Top 10 Intrebari Pe Care Candidatii Trebuie Sa Le Adreseze Recrutorilor Inainte de a Accepta un Job
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.