5 trucuri pentru a păstra echilibrul între viața personală și cea profesională

5 trucuri pentru a păstra echilibrul între viața personală și cea profesională

Cu vieți și nenumărate persoane care depind de tine, diagrame și sarcini care încearcă să-ți atragă atenția, nu este de mirare că mulți medici și alte cadre medicale au probleme să mențină un echilibru optim între viața profesională și cea personală. Dacă adaugi grija pentru o familie și o viață socială în acest amestec, nu este de mirare că, la nivelul psihic,  medicii și cadrele medicale sunt foarte consumați.

Conform unui studiu din 2012 publicat în Arhivele de Medicină Internă, medicii aveau aproape de două ori mai multe șanse să raporteze nemulțumirea față de echilibrul dintre viața personală și viața profesională, spre deosebire de oamenii care lucrează în alte domenii profesionale.  Un dezechilibru dintre viața profesională și viața personală a medicului poate duce la oboseala cronică, la o îngrijire a pacientului de calitate inferioară, stres cu privire la relațiile de la domiciliu și sănătatea medicului.

Dar nu trebuie să fie așa. În timp ce a ajunge la un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, poate părea o sarcină imposibilă, poți face unele ajustări pentru a îmbunătăți lucrurile.

Iată cinci sfaturi pentru a afla cum să îți îmbunătățești echilibrul dintre viața profesională și cea personală, în calitate de medic.

1. Programează-ți timpul personal pentru a avea grijă de sănătatea ta fizică, mentală și emoțională

Timpul personal este esențial pentru echilibrul muncă-viață. Nu ajută pe nimeni dacă rămâi fără energie, claritate mentală, răbdare sau empatie. Când ești departe de birou, fă ​​lucrurile de care ai nevoie pentru a rămâne sănătos. Încearcă să programezi timpul personal și să ți-l respecți, ca orice altă programare. În ceea ce privește modul în care îți poți petrece timpul „tău”, tu vei alege activitățile. Ca inspirație, ai putea:

  • Găsește modalități de a menține o dietă sănătoasă, mai degrabă decât să te bazezi pe mâncare rapidă.
  • Ține-te de programul de somn.
  • Fă-ți timp pentru un antrenament fizic rapid.
  • Fă o plimbare.
  • Citește o carte care nu are legătură cu munca.
  • Servește o masă în familie.
  • Mergi la o întâlnire cu partenerul.
  • Joacă-te cu copiii tăi.
  • Fă orice este în viața personală care te păstrează sănătos și fericit, departe de muncă. Nu uitați: nu puteți oferi cea mai bună îngrijire pentru pacienți dacă nu aveți grijă de dumneavoastră.

Citește și: Turele solicitante si stresul asociat in randul cadrelor medicale din prima linie

2. Ia în considerare să lucrați mai puține ore sau part-time

Deși aceasta nu este o opțiune pentru toată lumea, este ceva de luat în considerare. Reducerea orelor de muncă depinde de specialitatea ta, de încărcarea numărului de pacienți și de modul în care funcționează practica ta. Dar dacă îți poți permite să îți rearanjezi programul sau să reduci numărul de pacienți pe care îi vezi în fiecare zi, pur și simplu să lucrezi mai puține ore (chiar și temporar), ar putea fi un impuls uriaș pentru echilibrul tău între viața profesională și cea personală.

MEDIjobs
3. Suplimentarea orelor de serviciu cu programări prin telemedicină

În timp ce nu dorești neapărat să îți aduci munca acasă, uneori, poți face câteva consultări ale pacienților de la domiciliu sau o altă locație convenabilă prin telemedicină, astfel, poți să reduci orele la spital și să menții echilibrul cu viața personală. Poți chiar să vezi mai mulți pacienți într-o perioadă mai scurtă de timp, ceea ce eliberează orele de lucru pentru alte lucruri, cum ar fi petrecerea timpului cu familia și prietenii.

Citește și: Telemedicina | un mijloc eficient de a comunica cu pacienții în carantină

4. Fă pauze

Poate fi necesară uneori programarea unor întâlniri continue, una după cealaltă, pentru pacienți, dar nu este sustenabilă pe termen lung. Trecerea rapidă de la un pacient la alt pacient poate fi epuizantă, fără să mai vorbim de documentele, consultarea și alte responsabilități pe care le-ai putea avea în fiecare zi. Încadrează pauze în programul de consultații, în funcție de momentul în care observați că încetiniți ritmul pe parcursul zilei. Chiar și 15 minute rapide te-ar putea ajuta să îți revii la forma și viteza ta obișnuită.

5. Ia-ți câteva momente în fiecare zi pentru a-ți reaminti despre munca incredibilă pe care o faci

Confruntarea cu stresul lucrului de zi cu zi, te poate face uneori să uiți de ce ai ales această profesie solicitantă în primul rând. Uneori este posibil să fie nevoie să te oprești și să îți reamintești că, de fapt, ajuți oamenii să trăiască vieți mai bune. Apreciază munca incredibilă pe care o faci și oferă-ți toate creditele posibile. Gândește-te la ultimul pacient care ți-a mulțumit pentru tot ceea ce faci și încearcă să o faci și tu.

Citește și: 5 lucruri pe care orice doctor ar trebui să le știe

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment