48% din apelurile la 112 au fost efectuate din greșeală, farse sau mesaje obscene

48% din apelurile la 112 au fost efectuate din greșeală, farse sau mesaje obscene

Operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale au preluat, anul trecut mai puține apeluri la Serviciul de Urgență 112. Concret, în cursul anului 2019, operatorii STS au primit 11.301.881 de apeluri, mai puține cu 1.433.955 față de anul precedent.

Cifrele au fost prezentate în data de 11 februarie, când Serviciul de urgență 112 din România împlinește 16 ani de la înființare. Tot pe 11 februarie este marcată și Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, zi dedicată creșterii gradului de conștientizare a importanței acestui serviciu. 

Potrivit unui comunicat al STS, aproape jumătate (48,10%) din apelurile de anul trecut au fost fie efectuate din greșeală, fie farse, diferite solicitări ale cetățenilor, fie mesaje obscene. Urgențele au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate. Medicii au fost cei mai solicitați la 112. 

Apelurile primite au fost transferate către serviciile sau agențiile de intervenție după cum urmează: 

  • Ambulanță 55,4%
  • Poliție 22,9% 
  • ISU-SMURD 16,9%
  • Jandarmi 4,1% 
  • alte agenții 0,4%. 

„În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puține în jurul orei 4:00. În condiții normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 12 august 2019 – 37.617, iar dintre acestea 21.070 au reprezentat urgențe (56,01%)”, mai precizează sursa citată. În calitate de administrator al serviciului de urgență Serviciul de Telecomunicații Speciale a implementat Tehnologia AML (Advanced Mobile Location) cu ajutorul căreia informațiile de localizare din telefon sunt preluate, în mod automat, și sunt transmise către Serviciul de urgenţă 112. De menționat este că, în acest moment, tehnologia este testată în zona București-Ilfov, urmând ca, în perioada următoare, să fie valabilă și la nivel național. 

Care sunt avantajele tehnologiei AML

AML are drept caracteristică furnizarea unor informații de localizare cu o acuratețe ridicată, de ordinul metrilor / zecilor de metri. Până la implementarea AML, dar și după acest pas, pentru localizarea persoanelor care sună la 112 sunt utilizate și alte tehnologii. 

De asemenea, STS a lansat, în luna februarie a anului trecut, aplicația APEL 112, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale telefonului mobil către Sistemul 112, în momentul în care o persoană apelează de urgență prin intermediul aplicației. Aplicația funcționează pe telefoane de tip smartphone cu sisteme de operare Android sau iOS. Însă aplicația are o serie de limitări. Ca aceasta să poată fi utilizată, trebuie ca serviciul de date (internet) și cel de localizare (GPS) ale telefonului mobil să fie activate. 

„Complementar cu aplicația mobilă APEL 112, STS a implementat facilitatea Geolocation 112. Apelantul primește prin SMS un link de localizare, iar, prin accesarea acestuia, coordonatele geografice ale locului în care se află apelantul sunt trimise în Sistemul 112. Rămâne de referință localizarea Cell ID/Sector ID care se face pe baza informațiilor transmise de celulele operatorilor de telefonie mobilă”, mai explică STS. Însă aceste tehnologii nu se exclud una pe cealaltă și sunt complementare. 

Simultan cu implementarea AML, Serviciul de Telecomunicații Speciale derulează proiectul de modernizare a infrastructurii hardware și software a SNUAU.

Citeste si: Spitalele și clinicile private pot avea acces la programele de sănătate finanțate din bugetul de stat

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment