3 sfaturi din industrii diferite aplicabile si in domeniul medical

3 sfaturi din industrii diferite aplicabile si in domeniul medical

In prezent, domeniul medical se afla intr-un stadiu continuu de imbunatatire a practicilor medicale. Scopul este acela de a creste valoarea si eficienta serviciilor oferite pacientilor. Insa, in ciuda acestor incercari, exista inca deficiente in sistemul medical iar, din acest motiv, personalul din clinicile si spitalele din tara intampina dificultati in desfasurarea eficienta a activitatilor la locul de munca.

Solutii exista. Iar, pentru inceput, este important sa intelegem ca orice problema poate fi rezolvata. Poate ca nu te-ai gandit pana acum, insa ce ai zice daca analizam succint solutiile care au fost identificate in domeniile total diferite de cel medical? In acest fel, ne putem inspira si, totodata, putem sa venim cu solutii personalizate pentru nevoile care necesita remediere in domeniul medical.

 

1. Imbunatatirea comunicarii cu pacientul – Sfat din industria aviatica

In gestionarea relatiei dintre pacient si medic unul dintre cele mai importante aspecte este comunicarea. Spunem acest lucru deoarece o comunicare eficienta aduce beneficii pe toate planurile si ii creeaza pacientului sentimentul de incredere. Cu totii stim ca prima impresie conteaza, de aceea o comunicare eficienta trebuie mentinuta pe toata perioada in care pacientul se afla in spatiul medical.

Noi ne-am gandit ca cel mai bun sfat despre cum ar putea sa fie imbunatatita comunicarea cu pacientul trebuie sa vina din industria aviatica. Mai exact, credem ca ar fi benefic ca toti pacientii  care sosesc in clinica sa fie intampinati in acelasi mod in care pasagerii de la bordul unui avion primesc indicatiile necesare imbarcarii. In aceeasi maniera, in cazul pacientilor, comunicarea ar putea sa se imbunatateasca inca din momentul in care acestia se afla la intrarea in clinica.

Solutia ar putea fi montarea unui ecran la intrare pe care sa ruleze un filmulet in care sa se prezinte cativa pasi cheie pentru asigurarea sigurantei pacientilor pe parcursul timpului petrecut in clinica, incluzand sfaturi pentru evitarea accidentarii pe scari, prevenirea infectiilor, dar si sfaturi prin care pacientii sa fie incurajati sa adreseze medicilor orice intrebare care i-ar putea ajuta.

2. Diminuarea costurilor pentru achizitionarea aparaturii medicale – Sfat din industria comertului

Industria medicala poate invata cum sa reduca costurile pentru aprovizionarea aparaturii medicale, urmarind modul in care este gestionat lantul de aprovizionare din domeniul comertului. Mai exact, in comert, produsele sunt achizitionate in cantitati mari, deoarece volumul mare de cumparare ajuta la obtinerea unor preturi mai mici. Spre exemplu, sumele economisite pot fi utilizate pentru amenajarea salii de asteptare, astfel incat pacientii sa se bucure de o experienta cat mai placuta.

3. Digitalizarea procedurilor medicale – Sfat din domeniul bancar

Deoarece informatiile despre pacienti devin din ce in ce mai electronice, exista posibilitatea de a invata din experientele domeniului bancar. Bancile, in special, sunt capabile sa stocheze si sa gestioneze in siguranta date importante ale clientilor, oferind in acelasi timp posibilitatea clinetilor de a-si accesa propriile informatii prin intermediul dispozitivelor mobile. Acelasi tip de sistem poate fi utilizat si in domeniul medical. Mai exact, ar fi benefic si mult mai eficient daca s-ar implementa o aplicatie prin care fiecare pacient sa isi acceseze online tot istoricul medical.

 

Priveste in jur si incearca sa abordezi problemele cu care te confrunti din toate unghiurile si ceea ce este cel mai important, nu te limita in a gasi solutii doar observand experientele similare. Domeniul medical poate invata si din celelalte industrii, tu trebuie doar sa analizezi corect, sa te inspiri si sa aplici cele mai bune solutii!

 

Daca esti specialist medical si vrei sa fii la curent cu cele mai noi oportunitati de job-uri, fa-ti un cont gratuit pe MEDIjobs, in doar 5 minute aici.

 

Despre Autor

Simion Tatiana

Imi place sa cred despre mine ca sunt un bun comunicator, nu datorita felului in care vorbesc, ci datorita felului in care stiu sa ii ascult pe ceilalti!

Facebook Comment