10 idei pentru a imbunatati anuntul de descriere job

10 idei pentru a imbunatati anuntul de descriere job

 

Deja stim ca procesul de recrutare este unul foarte important atunci cand facem referire la activitatea unei companii. Sa ne imaginam ca deja stiti cati oameni vreti sa angajati, aveti in vedere costurile si tot ce trebuie sa faceti este sa treceti la urmatoarele etape. Pentru a finaliza procesul, fie apelezi la o companie de recrutare, ori echipa de recrutare din companie se va ocupa de acest lucru. In ambele cazuri trebuie sa ai in vedere un lucru foarte important: descrierea job-ului.

De multe ori, companiile ignora acest lucru si vedem tot mai des anunturi care nu au suficiente informatii sau din contra, contin foarte multa informatie nestructurata.

Noi suntem de parere ca atunci cand o companie livreaza o informatie clara si structurata, mai ales intr-un anunt de angajare, ii poate creste considerabil numarul de aplicanti. Atfel procesul de recrutare este unul calitativ si echipa de Resurse Umane se poate bucura de rezultate pozitive.

Pentru a usura munca unui recruiter, cei de la Google au facut o scurta lista cu informatiile esentiale pe care trebuie sa le contina un anunt de angajare:

  1. Structureaza descrierea postului in patru categorii – domeniul, rolul, responsabilitațile si calificarile profesionale.
  2. Ofera suficiente informatii astfel incat candidatii sa inteleaga specificatiile postului.
  3. Evidentiaza tipul de comportament pe care il asteptati de la un candidat si nu trasaturile. Trasaturile sunt adesea inclinate pe baza stereotipurilor si prezumtiilor.
  4. Seteaza asteptarile, astfel incat candidatii sa poata intelege daca job-ul este potrivit pentru ei si daca sunt calificati pentru acest rol.
  5. Da o anumita personalitate descrierii postului – aceasta ar putea fi prima impresie a candidatului cu privire la ceea ce inseamna munca la compania dvs.
  6. Scrie rolul postului cu adresare la persoana a doua pentru a “vorbi” direct cu candidatul.
  7. Utilizeaza verbe de actiune cum ar fi “a planifica”, “a angaja” sau “a rezolva” in loc de “planificare”, “implicare” sau “rezolvare” atunci cand descrieti asteptarile postului.
  8. Alege descriptori obiectivi (de exemplu, “experienta pe recoltare copii” sau experienta in montare holtere”) care sunt concrete.
  9. Evita sa adresezi intrebari posibililor cititori.
  10. Evita folosirea jargoanelor si acronimelor.

 

Anuntul tau a bifat toate aceste puncte? Atunci este gata pentru a fi postat si fii pregatit pentru a primi cv-uri si pentru stabilirea interviurilor.

Daca acest material ti-a fost de folos, nu uita sa te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a primi regulat, direct pe email-ul tau cele mai recente articole!

 

Despre Autor

Madalina Hornet

Facebook Comment