Experiența celor mai mulți manageri arată că 20% din angajați își urăsc șeful, 20% îl iubesc, iar restul de 60% vor migra între cele dintâi extreme în funcție de situația de zi cu zi. Angajații care își doresc să fie agreați de toți colegii nu își vor îndeplini misiunea dacă ajung manageri, este concluzia celor mai mulți șefi de organizații.
Paul Thomas, directorul unui centru de antreprenoriat din Arizona, punctează într-un articol că este important ca un coordonator sau chiar director de companie (sau clinică ori spital) să accepte că pot fi angajați în echipa sa care nu îl vor agrea niciodată. De aceea oamenii sunt diferiți. Chiar și în aceste condiții, asta nu înseamnă că nu trebuie depuse eforturi pentru a comunica eficient cu subordonații care nu-și simpatizează șeful.
În cadrul unei companii, respectul este motorul unei bune relaționări între angajat și manager. Mai mult decât atât, respectul din partea amândurora este concretizat într-o comunicare mai bună, moral ridicat, eficiența în respectarea sarcinilor și, în final, o relație profesională durabilă și de succes.
Fără respect, nicio organizație nu funcționează la parametrii doriți. Managerul care știe deja că unii angajați nu îl plac are la îndemână mai multe sfaturi pe care să le pună în practică.
Cum poate comunica un manager cu angajații care nu îl plac?
Citește și Viitorul medicilor prin ochii unuia dintre cei mai importanti manageri din sistemul medical privat din România – Wargha Enayati
Angajații trebuie puși pe primul loc, înaintea managerului
Acest lucru este extrem de simplu de făcut: întotdeauna trebuie acordate meritele angajaților atunci când îndeplinesc o sarcină cu succes sau când se descurcă într-o zi mai plină. La polul opus, atunci când există greșeli, un manager bun ia vina asupra sa. Și în privința aspectelor financiare, atunci când există posibilitatea unor creșteri salariale, un coordonator bun se asigură că echipa primește acest beneficiu.
„Întotdeauna caută oportunități pentru angajații tăi, astfel încât să crească, să strălucească și să fie în centrul atenției”, recomandă expertul Paul Thomas.
Citește și Cum îți recompensezi angajații dacă nu îți permiți financiar
Întotdeauna fii respectuos cu angajații
Un manager care se răstește la echipa sa nu dă dovadă de respect. La rândul lui, nici el nu va fi respectat de angajați. Sunt șefi care spun: „Nu trebuie să îi respect, oamenii mei sunt plătiți să muncească, așa că trebuie să își facă treaba”. Tot la acest capitol este și sfatul care spune că nu trebuie să caute greșeli în orice faptă a unui angajat, chiar dacă acela face parte din echipa celor care nu-l plac. Un șef bun ajută acolo unde o persoană nu se descurcă și încurajează calitățile.
Nu îți surprinde niciodată echipa
Angajații ar trebui întotdeauna să știe ce se așteaptă de la ei și cum se descurcă în munca pe care o fac. De la infirmieră până la asistent șef de secție, este important să cunoască asta.
Concret, aceștia trebuie să primească feedback constant astfel încât să înțeleagă unde nu au performat, unde pot aloca mai multă atenție și că este importantă munca lor. În cazul în care criticile vin brusc din partea superiorului, angajatul va considera că antipatia e reciprocă.
Comunicare, comunicare, comunicare
Cel mai important lucru. Slaba comunicare sau, mai rău, lipsa comunicării, reprezintă de cele mai multe ori principala problemă de care se plâng angajații în privința superiorilor. Până și la Google sunt întâlniri săptămânale cu angajații. Un bun coordonator alocă timp problemelor echipei, adresează întrebări și se oferă să ajute.
Citește și Cum să obținem feedback de la angajații noștri în 5 pași
Nu evitați discuțiile în contradictoriu sau chiar conflictele
Adevărații lideri nu se tem să tranșeze problemele atunci când apar. Cei care evită discuțiile neplăcute transmit un mesaj că nu sunt siguri pe deciziile pe care le-a făcut și nici nu merită să ocupe o astfel de poziție. Un astfel de lider nu va fi plăcut niciodată de angajați și nici respectat.
Arată că îți pasă de viața personală a angajaților
Într-adevăr, este nerealist să crezi că trebuie să știi totul despre viața de acasă a echipei. Însă este o mare diferență între a ști totul și a-ți arăta interesul față de aspectele pe care deja le cunoști. Astfel, dă dovadă de interes atunci când un angajat povestește despre copilul bolnav, despre soția aflată într-o situație dificilă sau despre câinele de acasă. Acestea sunt mici detalii care construiesc o relație stabilă între angajat și superior.
Citește și Cum sa Anticipati si Sa Preveniti Plecarea unui Angajat?
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.