A avea de-a face cu angajați nervoși nu este o sarcină plăcută, dar i se poate întâmpla oricărui departament de HR sau oricărui antreprenor ce deține o afacere. Indiferent de motivele supărării angajaților nervoși, în calitate de persoană care gestionează situația, este bine să fii pregătit pentru orice. În continuare vei afla ce este de făcut într-o situație în care trebuie să rezolvi problemele unui angajat foarte nemulțumit.
De ce este nervos angajatul?
Fiecare angajat poate avea motive diferite pentru supărare sau frustrare, dar atunci când problemele sunt aduse în fața ta, este datoria ta să afli sursa lor și să o analizezi. Uneori, anumite semne pot fi văzute din timp, iar dacă reușești să le identifici eficient, este posibil să reușești să eviți o răbufnire. Acestea sunt cele mai frecvente motive ce pot face un angajat să fie nervos:
1. Inegalitate între angajați – uneori, angajații se pot simți discriminați, mai ales dacă un alt coleg, care deține aceeași funcție, are parte de alte beneficii, avantaje sau de o tratare deosebită. Dacă acesta este motivul supărării, întâi trebuie să se determine dacă inegalitatea este reală sau dacă este doar închipuită. Sentimentul de discriminare poate cauza scăderea stimei de sine și a dorinței de a performa mai bine la locul de muncă.
2. Potrivire defectuoasă cu poziția ocupată – există situații în care oamenii potriviți sunt angajați pe poziții nepotrivite. Dacă angajatul nu se descurcă sau nu are o înclinație către poziția pe care o ocupă, atunci este firesc să nu se descurce și să acumuleze frustrare.
3. Colegii de muncă se poartă urât – Similar cu anii de școală, există unele colective în care colegii nu se poartă frumos între ei, fac glume deranjante sau râd de anumite situații. În astfel de cazuri, trebuie identificate persoanele care fac asta și strică armonia unui grup.
4. Presiuni exterioare – Fiecare om are propria lui viață în afara locului de muncă și există posibilitatea ca anumiți factori din partea respectivă să influențeze negativ performanța de la locul de muncă și să cauzeze stări nervoase.
Ce este de făcut?
Dacă nu reușești să observi aceste motive frecvente care pot cauza o stare negativă unui angajat, cel mai probabil se va ajunge în punctul în care angajatul respectiv va veni la tine cu problema respectivă. Deși este o situație delicată, dacă urmezi aceste sfaturi, cu siguranță vei reuși să o duci cu bine la sfârșit.
1. Încearcă să înțelegi persoana respectivă. Este comun și uneori firesc să se răspundă la nervi și frustrare cu aceeași metodă, însă nu este recomandat. Dacă angajatul tău intră în birou și începe să țipe și să își expună problemele în acest fel, nu trebuie să răspunzi cu aceeași monedă, ci trebuie să încerci să îl înțelegi. În situații tensionate, oamenii își pierd controlul. Cel mai bine este să adresezi problema într-un mod diplomat: „Văd că nu ești în apele tale astăzi, aii vrea să vorbim despre asta în particular și să vedem ce este de făcut?”.
2. Oferă soluții dacă este posibil. După ce afli care este motivul supărării angajatului, în calitate de lider sau responsabil trebuie să vii cu o soluție. Este vorba despre probleme în afara locului de muncă? Poate ar fi indicat ca angajatul să își ia câteva zile libere. Colegii nu se poartă frumos? Este cazul pentru o ședință colectivă în cadrul căreia să le fie atrasă atenția, iar lista poate continua. În cazul situațiilor foarte personale, nu este indicat să se ofere sfaturi, ci doar din prisma unor zile libere. De partea cealaltă, dacă frustrările angajatului sunt direct legate de locul de muncă, sarcini sau ceilalți angajați, atunci șeful este îndreptățit să ia măsuri.
3. Modelează comportamentul pe care vrei să îl vezi la angajații tăi. Toată lumea se mai supără, mai acumulează frustrări și mai izbucnește. Totuși, dacă acesta este comportamentul tău frecvent la birou în calitate de lider, nu ar trebui să te surprindă faptul că și angajații tăi reacționează la fel. Mediul în care lucrează și atitudinile oamenilor din jur pot fi foarte influente, mai ales când este vorba despre șef sau superior.
Citește și: Care este cea mai bună metodă să concediezi un angajat
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.