Dacă visezi să-ți duci afacerea la un alt nivel și ai aspirații mărețe, nu-ți poți permite nici un moment de respiro, deoarece indiferent de nivelul de succes pe care l-ai atins deja, dacă nu ești mereu în alertă, vei fi depășită de noi competitori intrați pe piață.
Indiferent de nivelul succesului atins în trecut, trebuie să cauți în permanență modalități de promovare și nu numai, dacă vrei să duci mai departe bunul renume al cabinetului sau spitalului la care lucrezi. Ia exemplu de la cei mai mulți antreprenori cu afaceri mici de succes, care au în comun cel puțin un lucru, adică abilitatea de a-și vedea viitorul.
Așadar, iată 3 moduri în care să te asiguri că progresezi continuu pe plan profesional:
Setează-ți anumite obiective
Dacă vrei să atingi următorul nivel în dezvoltarea afacerii tale, trebuie să știi încotro te îndrepți. După ce îți trasezi aceste aspirații, vei avea mereu ceva către care să te îndrepți și îți vei putea monitoriza progresul, așa că îndrăznește să visezi măreț. Pentru a fi totuși pe calea cea bună, urmărește pașii de mai jos:
- Setează-ți obiective cuantificabile;
- Fii cât mai detaliat când trasezi direcția pe care vrei să mergi;
- Asigură-te că te poți ține de plan;
- Fă-ți publice intențiile;
- Setează-ți termene limită stricte, dar realizabile;
- Răsplătește-te
Citește și Cele 3 reguli de aur ale managementului medical
Profită de un sistem POS
Diferența este făcută de modul în care îți gestionezi tranzacțiile și, în general, de cum ai grijă de finanțe. Pentru a te asigura că nu ai probleme din acest punct de vedere, e mai bine să investești într-un sistem de tipul POS (Point Of Sale System), care este mai mult decât un program contabil ci te va ajuta și să urmărești care sunt cele mai importante sarcini manageriale, respectiv:
- Inventarul dotărilor medicale și ale consumabilelor;
- Managementul relațiilor cu pacienții/clienții/furnizorii;
- Managementul eficient al angajaților și resurselor de care dispun aceștia;
- Managementul mai multor cabinete/locații/filiale/sucursale.
Deleagă cu succes sarcinile
Nu-ți poți duce cu succes afacerea la un alt nivel de unul singur și dacă vrei ca a ta companie să crească și să ajungă în topul industriei medicale, trebuie să ai încredere în oamenii din subordine, deci trebuie să știi ce sarcini să atribui fiecărui angajat. Pentru a delega cu succes, trebuie să pui în practică următoarele sarcini:
- Caută mereu persoana potrivită pentru o anumită sarcină (ceea ce înseamnă că trebuie să-ți cunoști foarte bine fiecare angajat în parte, ca să-i înțelegi punctele forte și pe cele slabe);
- Detaliază de ce atribui anumite sarcini unei anumite persoane;
- Oferă indicații precise;
- Asigură-le angajaților toate resursele necesare și traininguri de specialitate;
- Pe cât posibil, dă-le tuturor câte ceva de făcut și fii ferm pe poziție când o faci, ca să știe fiecare unde îi este locul, să te recunoască drept șef, dar să nu se simtă nimeni neglijat, să nu apară tensiuni și să identifici astfel abilități necesare unor viitoare sarcini;
- Supervizează de la distanță munca, verifică rezultatele și oferă feedback, ca lucrul să poată fi ajustat din mers și angajații să știe unde și ce greșesc, iar pe viitor să fie mai buni;
- Mulțumește-le tuturor pentru munca depusă, indiferent de rezultate, apoi scoate în evidență nu numai părțile rele ci și pe cele bune, instaurând un sistem de recompense bazat pe merite și rezultate.
Citește și 6 modalitati prin care sa creati un mediu de lucru placut in clinica
Dacă vrei să-ți duci afacerea la următorul nivel, trebuie să pui în practică toate sfaturile de mai sus. Setează-ți scopuri care să te facă să ieși din zona ta de confort, investește în programe de training și management și învață cum să devii un lider de opinie, nu doar un șef – fă toate aceste lucruri și curând vei cunoaște adevăratul succes.
Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.