Situația din prezent creează momente dificile pentru toată lumea. Fiecare zi aduce schimbări și un nou set de provocări, iar acest lucru ne obligă să ne adaptăm. În calitate de manageri, nu numai că trebuie să ne gestionăm propriile temeri și griji în ceea ce privește sănătatea noastră, dar trebuie, de asemenea, să ne preocupăm și de pacienții și echipele noastre, de părinți sau familie.
În ultimele săptămâni, am fost în comunicare strânsă cu clienții noștri, mulți dintre aceștia fiind afectați de pandemia de Coronavirus. Au existat și cazuri în care au fost nevoiți să își închidă temporar cabinetele, sperând ca această situație să dureze câteva săptămâni, însă, în realitate adevărul e că nu știm cu certitudine pentru cât timp. Această criză ne afectează cel mai tare în zona în care ne petrecem o mare parte din timp: locul de muncă.
Printre măsurile urgente și important de implementat în rândul clienților noștri se numără: asigurarea fiabilității financiare în această perioadă, dezvoltarea unui plan de rezervă pentru cazul în care această perioadă va dura mai mult decât am anticipat și asigurarea angajaților că vor avea un loc de muncă la care să se întoarcă.
Citește și: 5 sarcini de HR pentru managerii medicali
Din păcate, nu există un ghid care să ne ajute să gestionăm această situație, însă atunci când vine vorba de strategia de recrutare, ne dorim să împărtășim cu dumneavoastră câteva sfaturi care s-au dovedit a fi utile și care au adus succes în rândul clienților noștri:
1. Nu pierdeți candidații activi în procesele de recrutare
Dacă aveți candidați valoroși în pipeline, interesați de oportunitatea pe care firma dumneavoastră o are de oferit, programați-i pentru interviuri video, nu îi pierdeți. Scopul este sa creați o listă scurtă de candidați cu care să comunicați clar și sincer cu privire la ceea ce se pot aștepta de la dumneavoastră. Într-adevăr, contextul prezent nu este ideal pentru începerea unui nou job, însă, dacă comunicăm cu empatie, putem câștiga câțiva candidați valoroși în această perioadă.
Care este sensul acestei acțiuni? Acela de a menține implicați candidații în procesul dumneavoastră, astfel încât, atunci când clinica își va relua programul normal, să aveți deja candidații potriviți gata să se alăture echipei pentru cateva zile de probă, sau, de ce nu, pentru noul job. Pe aceeași notă, asigurați-vă că vă mențineți echipa existentă implicată în aceasta perioadă, oferindu-le un canal deschis de comunicare. Multe dintre companii organizează o dată pe săptămână întâlniri online cu toată echipa sau creează un canal Slack, unde toți cei din companie pot comunica.
2. Identificați și accesați candidații valoroși
În timp ce spitalele au cereri mari de personal, unele clinici au încetinit ritmul, iar mulți dintre noi sunt nevoiți să facă concedieri. Pentru unele specialități medicale, COVID-19 a scăzut rata angajării și a lăsat loc concurenței pentru a găsi candidații cu abilități deosebite. Din acest motiv, unii angajatori profită de aceste momente mai liniștite pentru a identifica și atrage candidați pentru posturile greu de ocupat. Întâmpinați dificultăți în ocuparea anumitor posturi? Acum este momentul să vă axați pe această temă, să interacționați cu candidați valoroși și chiar să îi angajați odată ce sunteți pregătiți.
3. Fiți în siguranță și utilizați instrumente de recrutare digitală
Așa cum am menționat anterior, trăim vremuri diferite față de acum câteva săptămâni, deci trebuie să utilizăm tactici diferite. Le oferim clienților noștri posibilitatea interviurilor video și semnarea digitală a ofertelor de angajare direct în platforma noastră. Astăzi acest lucru este ușor de făcut și pe cont propriu și mai ales gratuit, dacă utilizați instrumentele potrivite: Google Hangouts sau Skype pentru interviuri și Docusign sau Pandadoc pentru semnare electronică. Acest lucru simplifică procesul de recrutare de la început până la sfârșit, astfel încât să nu fie necesar să vă întâlniți personal cu candidații.
4. Nu întârziați
Când lucrurile se vor întoarce la normal, cu siguranță vom observa un număr neobișnuit de mare de pacienți care doresc să efectueze tratamentul pe care l-au amânat în toate aceste săptămâni. În cazul în care aveați o deficiență de personal înainte de această criză, lipsa se va resimți și mai puternic în contextul numărului mare de pacienți care se programează simultan pentru consultații și tratament și va pune astfel o presiune în echipa existentă; iar dacă lucrurile nu erau destul de îngrijorătoare până acum, probabil va fi foarte dificil să găsiți repede candidați buni, pur și simplu pentru că toată lumea va face același lucru în același timp.
Drept urmare, ne sfatuim clienții și partenerii: porniți procesul de recrutare devreme, în mod ideal, cu 3-4 săptămâni înainte de a redeschide clinica sau când începeți să sesizați că lucrurile revin la normal. Nu costă nimic să intervievați și să creați o listă scurtă de candidați. De ce să nu o faceți acum, când aveți puțin timp suplimentar pentru a fi pregătiți pentru numarul mare de pacienți?
5. Folosiți acest timp pentru a lucra la creșterea retenției și a succesului noilor angajați
Știați că doar 1 din 5 furnizori de servicii medicale are un proces de integrare clar și funcțional, chiar dacă ultimii ani au demonstrat că un proces inteligent de integrare poate crește cu 50% șansele de reușită a unei noi colaborări și poate îmbunătății retenția angajaților cu 30%?
Furnizorii de servicii medicale alocă resurse importante pentru recrutarea acelui asistent cu experiență sau a medicilor cu competențe valoroase în diferite departamente. Însă, rareori își petrec timpul gândindu-se cum să creeze o experiență pozitivă pentru aceștia de la prima zi, prima săptămână sau prima lună a unei noi colaborări și până la momentul de evaluare post celor 3 luni de la angajare. Procesul de integrare conferă claritate și setează așteptări de ambele părți și încă din prima zi de muncă. Utilizați acest timp productiv: dezvoltați un protocol simplu de integrare și economisiți resurse pe termen lung, făcând noii angajați mai productivi, mai rapizi și crescând retenția lor în companie.
Sunt de părere că “Făcut” este mai bine decât “Perfect”, iar în aceste momente un protocol de integrare eficient poate fi un diferențiator puternic în piață. Dacă nu aveți un astfel de protocol pentru noii angajați și doriți să obtineți un șablon pe care îl puteți adapta și implementa imediat, vă rog să-mi trimiteți un e-mail la [email protected] și aș fi fericită să vă trimit unul.
Sper ca dumneavoastră, echipa și familia să fiți în siguranță.
Citește și: 10 trenduri de HR eficiente în 2020: cum atrag managerii medicali mai mulți specialiști medicali?