Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.
Sarcinile specialiștilor HR dintr-o unitate medicală sunt multiple și pline de provocări. Experții HR se ocupă în fiecare zi de recrutarea, intervievarea ori instruirea angajaților, dar au în grijă și planificarea strategică a managementului companiei în raport cu angajații săi.
Unul dintre task-urile recurente este acela de a recruta personal medical, mai ales dacă lucrează într-o companie mare, sau într-una dinamică, în continuă extindere.
Dacă te identifici cu descrierea de mai sus și jobul tău este să aduci noi oameni în companie, atunci cu siguranță ești preocupat să intervievezi persoane cărora să le facă plăcere să lucreze în domeniul medical.
Atragerea talentelor și a profesioniștilor nu este un lucru ușor de făcut, iar în ceea ce privește angajarea debutanților lucrurile sunt și mai complicate. Aceștia nu au experiență pe piața muncii și nu își pot dovedi expertiza, dar sunt câteva modalități prin care poți să îți dai seama dacă sunt motivați și au potențial să se dezvolte.
Iată care sunt cele mai importante skill-uri pe care trebuie să le aibă debutanții și care sunt cele mai valoroase aptitudini pe care să le cauți atât în CV-uri, cât și în interacțiunea de la interviu.
Citește și 5 motive pentru care e benefic să angajezi asistenți debutanți
1.Comunicarea verbală și non-verbală
Hard skill-urile sunt cele care se învață, de regulă în școală, în facultate sau în diversele forme de pregătire, însă, de cele mai multe ori cele soft sunt cele care fac diferența între candidații la interviu pentru posturile de debutanți.
Poate cea mai importantă aptitudine este modul în care un angajat comunică deoarece acest lucru se răsfrânge asupra tuturor aspectelor din viața lui profesională. Fie că este vorba de modul în care interacționează cu pacienții sau cu personalul medical, comunicarea face diferența.
Când vorbim de comunicare, ne referim atât la cea verbală, cât și cea non-verbală. Cea mai bună modalitate prin care se poate dobândi această aptitudine este prin expunerea la multe situații, dar și prin intermediul practicii, cererea feedback-ului, observarea interacțiunilor altor colegi, dar și punerea în practică a tuturor celor observate.
Cu siguranță nu ne-am născut cu toții buni comunicatori, dar acest skill se poate deprinde ușor, dacă există voință. Încearcă, așadar, să găsești acele persoane care dau dovadă de potențial în această direcție.
2. Microsoft Office sau G Suite
În orice mediu profesional, cunoașterea pachetelor de tip Microsoft Office sau G Suite este absolut necesară. Acest lucru se datorează faptului că pot exista numeroase situații când personalul medical are nevoie să redacteze anumite documente, să facă prezentări sau chiar să elaboreze tabele complicate și să țină anumite evidențe. Așadar, cunoașterea Microsoft Word, PowerPoint și un nivel minim de Excel trebuie să se regăsească printre skill-uri.
Având în vedere că majoritatea clinicilor și spitalelor sunt foarte digitizate și operează cu aparatură avansată, trebuie să cauți la angajați, și mai ales la cei debutanți, skill-urile minime pe care să te poți baza pentru dezvoltarea altora noi.
Cu siguranță în timpul facultății, a cursurilor sau a altor forme de învățământ și calificare pe care le-au urmat toți candidații la interviu au avut de-a face cu utilizarea unor programe din pachetul de tip Microsoft Office, dar pentru a te asigura că acest lucru este bifat, nu ezita să întrebi la interviu care este nivelul lor și dacă sunt dispuși să se perfecționeze.
3. Cunoștințe solide
Chiar dacă posturile pentru care recrutezi sunt de debutant, acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să fii exigent cu cunoștințele candidaților.
Pentru a face acest lucru, ai nevoie să setezi o serie de standarde pentru fiecare funcție pe care vrei să o ocupi. În timpul interviului adresează câteva întrebări care au strictă legătură cu domeniul pentru care recrutezi și creează bareme pentru răspunsuri. Acceptă doar acei candidați care au răspuns cel puțin satisfăcător.
Este adevărat că multe dintre competențe se dobândesc la locul de muncă, dar lacunele grave ori lipsa cunoștințelor nu lasă loc de progres. O bază solidă de cunoștințe reprezintă o cerință absolut necesară la începutul oricărei cariere. Compania are nevoie de profesioniști, iar rolul unei persoane din departamentul de HR este să îi găsească pe aceia care contribuie la dezvoltarea companiei.
Poți verifica acest lucru prin intermediul unor recomandări din partea profesorilor candidaților. Aceasta este o procedură standard în multe companii pe care poți să o urmezi și tu.
Citește și 4 motive pentru care ar trebui sa angajati un asistent medical debutant
4. Dorința de a învăța
Rolul unui debutant în companie este la fel de important ca al oricărui altui angajat. Doar pentru că nu are experiență anterioară, asta nu înseamnă că nu poate fi util repede și nu se poate integra în echipă.
Pentru a-ți da seama care sunt candidații care doresc să învețe repede și bine, pune-le câteva întrebări referitoare la modul în care se văd avansând în companie, dar prezintă-le și un plan de dezvoltare pe termen mediu și lung. Acest lucru îi va entuziasma deoarece știu că odată cu evoluția, vine și recompensa muncii lor.
Dacă este cazul, prezintă-le și programele de training pe care vor trebui să le urmeze dacă vor fi angajați și observă cu atenție reacțiile. Cu cât este mai mult entuziasm în voce, cu atât candidatul este mai determinat să obțină postul și să se perfecționeze. Așadar, dorința de a învăța nu ar trebui să îi lipsească niciunui angajat debutant.
5. Colaborarea și lucrul în echipă
Indiferent de natura jobului, munca în echipă este necesară pentru rezolvarea sarcinilor zilnice. În clinici, spitale, farmacii, laboratoare sau în alte tipuri de unități medicale, buna colaborare între colegi, dar și relații sănătoase între angajați și superiorii lor ierarhici sunt absolut necesare. Dacă aceste condiții sunt îndeplinite în cadrul companiei, atât mediul de lucru va fi unul armonios, dar și pacienții au de câștigat și vor fi tratați cu grijă și responsabilitate.
Bineînțeles că formarea unei echipe necesită timp și efort pentru găsirea unor persoane nu doar profesioniste, dar cu personalități complementare.
Așadar, identifică de la interviu dacă potențialii angajați debutanți sunt dispuși să colaboreze și să lucreze în echipă. Pentru a face acest lucru, pune-i să răspundă la mai multe situații care au avut sau ar putea să aibă loc atunci când își îndeplinesc sarcinile zilnice.
6. Skill-uri organizaționale
Prioritizarea sarcinilor, bunul management al timpului, precum și ținerea evidenței anumitor documente sunt printre aptitudinile care țin de organizare. Dacă acestea lipsesc sau sunt deficitare, angajatul poate pune compania în situații delicate.
Dacă există proceduri interne foarte bine puse la punct, celor mai ordonați angajați le va fi ușor să se conformeze, dar pentru cei mai puțin organizați acest lucru este mai dificil. Pentru că debutanții nu sunt de obicei familiarizați cu mediul de lucru, asigură-te că le explici care sunt procedurile și care ar putea fi consecințele nerespectării lor.
O bună comunicare, dar și cooperare atât din partea echipei de HR, dar și a angajaților debutanți ar putea salva compania de la multe situații complicate.
Citește și 4 lucruri pe care trebuie să le știți înainte de a intervieva un candidat
7. Punctualitate
În domeniul medical, chiar și câteva secunde pot face diferența dintre viață și moarte. Cu excepția cazurilor de urgență, majoritatea serviciilor medicale sunt făcute pe bază de programare. Tocmai de aceea punctualitatea este foarte apreciată în rândul profesioniștilor din acest domeniu.
De cele mai multe ori, nu ai cum să testezi dacă o persoană este punctuală sau nu. Dar dacă întârzie la interviu, acesta poate fi un semn al lipsei de punctualitate. Fă clar încă de la început că unitatea medicală în care lucrezi pune accent pe acest aspect.
8. Atitudine pozitivă
Pentru că domeniul medical presupune o largă interacțiune cu pacienții, atitudinea pozitivă este cea care poate schimba starea de spirit a multora dintre cei care trec pragul unității medicale.
Dacă valorile companiei sunt de a promova atitudinea pozitivă, dar și spiritul proactiv, recrutează pentru posturile de debutanți persoane care să corespundă acestor cerințe. Nu este o aptitudine de la care să te poți abate, deși nu este una hard, ci mai degrabă soft.
Atitudinea pozitivă creează o atmosferă de lucru agreabilă în care întregul personal medical își poate face treaba așa cum trebuie. Angajații cu un comportament toxic pot crea, de multe ori situații neplăcute sau stânjenitoare atât în fața colegilor, dar și a pacienților. Asigură-te, încă de la interviu, că pentru postul de debutant nu recrutezi persoane care nu au o atitudine generală pozitivă.
9. Flexibilitate
Joburile de la început de carieră presupun, de cele mai multe ori, o flexibilitate mai mare decât cele pentru persoane care au deja experiență în domeniile lor. În procesul de recrutare, caută și identifică acele persoane care sunt dispuse să preia diferite responsabilități, la nevoie.
Acest lucru nu presupune o modificare drastică a fișei postului sau participarea la proceduri pentru care nu au fost pregătiți, ci doar o deschidere spre rezolvarea problemelor.
De obicei, cei mai entuziasmați sunt și cei dispuși să fie flexibili și proactivi. Identifică-i pe aceștia dintre toți candidații care vin la interviu.
10. Voluntariat
Cei mai mulți dintre studenții la medicină, farmacie sau în domeniile conexe sunt familiarizați, încă din timpul facultății cu acțiunile de voluntariat. Acestea nu doar că îi ajută pentru primul lor job, dar le și arată cum este viața într-o unitate medicală, cu bune și cu rele.
Experiența de voluntar îi ajută pe angajații debutanți să se integreze mai repede în echipă și să fie mai responsabili cu munca lor. Mai mult, voluntariatul este una dintre experiențele care îi învață pe mulți să lucreze în echipă și să comunice mai eficient, două dintre celelalte aptitudini pe care trebuie să le cauți la un angajat debutant.
De cele mai multe ori candidații își trec în CV perioadele de voluntariat, dar este un bun prilej să discutați despre acest aspect și la interviu.
Citește și Responsabilitatea unui specialist în resurse umane, ȋn procesul de recrutare a personalului medical
Concluzie
Cu siguranță nu poți să găsești angajații perfecți mai ales dacă este vorba despre debutanți. Cu toate acestea, bifarea a cât mai multor aptitudini din cele enumerate mai sus reprezintă garanția că aduci în companie oameni valoroși, preocupați de domeniul lor și cu potențial de creștere.
Pentru un plus de siguranță, cere-le candidaților care vin la interviuri recomandări din partea profesorilor. Nu în ultimul rând, nu uita să le vorbești acestora deschis, onest și să le prezinți încredere. Oamenii tind să se deschidă la rândul lor în astfel de situații și șansele de a-i găsi pe cei mai buni vor crește.
Dacă nu găsești din prima ceea ce cauți, încearcă să prelungești perioada de recrutare deoarece resursa umană este cea care face diferența.
Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.