Pacienții din România au încredere în farmacisti și în sfaturile și informațiile oferite de aceștia. De asemenea, ei sunt mulțumiți și de serviciile primite în farmaciile comunitare, de aceea își doresc unele noi. Aceste concluzii reies din studiul „Servicii farmaceutice în România. Realități și provocări post-pandemice”, realizat de Centrul de Cercetări în Economie Aplicată din cadrul Universității din București.
Studiul a constat în analizarea situației actuale în care se regăsesc farmaciile, pentru a fi construite ulterior (dacă este cazul) noi politici în domeniu. În cadrul cercetării, a fost chestionat un eșantion reprezentativ pentru populația de la oraș, în vârstă de peste 18 ani.
Citește și Ești farmacist? Iată ce taxe și cotizații trebuie să plătești
„Gradul de încredere al pacienților în farmacist și în informațiile oferite de acesta se află la un nivel foarte ridicat și interacțiunea cu farmacistul este percepută de majoritatea respondenților ca fiind una de calitate”, se arată într-un comunicat de presă al Colegiului Farmacistilor din Romania cu privire la acest studiu.
Pacienții sunt deja familiarizați cu serviciile de eliberare a medicamentelor, sunt mulțumiți, însă ar dori noi servicii în farmacii, precum:
– Testare pentru afecțiuni cardiovasculare
– Testare rapidă pentru infecții precum SARS-COV-2, gripa sezonieră, hepatită și C
– Măsurarea glicemiei
Pacienții au încrederea și disponibilitatea de a accesa și noi servicii de consiliere din partea farmacistilor.
De exemplu, s-ar bucura să primească sfaturi în legătură cu polimedicația. 69% dintre respondenți sunt de părere că acest serviciu este la fel de sigur în farmacie ca și în cabinetul unui medic. Consilierea la distanță privind interacțiunile dintre medicamente este, la fel, un beneficiu pe care pacienții îl consideră util din partea farmacistilor.
Iar 64% dintre locuitorii mediului urban consideră că vaccinarea anti-gripală este la fel de sigură în farmacie ca în cabinetul unui medic.
Te-ar putea interesa și Sondaj Colegiul Farmaciștilor: Care sunt problemele și nemulțumirile farmaciștilor
„Studiul a arătat că interacțiunea pacient-farmacist este percepută ca fiind valoroasă, politețea, interesul arătat, disponibilitatea și respectul fiind evaluate pozitiv de majoritatea respondenților. Credem că este momentul oportun să valorificăm potențialul profesiei de farmacist, prin dezvoltarea serviciilor farmaceutice pe care aceștia le pot presta pentru populației”, a declarat Dumitru Lupuleasa, președintele Colegiului Farmaciștilor.
Ești farmacist și vrei să schimbi locul de muncă? Creează-ți acum un profil pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la farmacii de top din România.
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.