Odată trecuți de selecția de CV-uri, candidații trebuie să fie impecabili în cadrul întâlnirilor pe care le au cu angajatorul. Din păcate, tracul sau lipsa de experiență pot duce la o serie de gafe în interviuri. Reprezentanții companiilor monitorizează atent reacțiile candidaților, iar cele mai mici scăpări pot atârna greu în luarea deciziilor de angajare.
Pentru a te feri de eventualele gafe din interviuri, îți aducem la cunoștință câteva dintre cele mai importante lucruri la care sunt atenți angajatorii.
Gafe în interviuri – 7 lucruri pe care să nu le faci în timpul discuției cu potențialul angajator
1. Nu încerca să te scuzi.
Fiecare acțiune întreprinsă și decizie profesională luată trebuie susținută cu asumare și responsabilitate. Sinceritatea și transparența sunt apreciate de angajatori, în timp ce scuzele și pretextele nu sunt bine privite. Angajatorii caută candidați determinați, care nu dau înapoi de la a-și asuma responsabilitatea atât pentru succes, cât și pentru eșec.
2. Nu falsifica și nu plagia candidatura pentru postul dorit.
În loc să impresionezi prin idei împrumutate, folosește interviul ca pe o oportunitate de a-ți arăta gândirea proprie și de a-ți prezenta sincer experiența profesională. Concentrează-te pe modul în care abilitățile tale pot aduce valoare companiei și contribui la succesul echipei.
3. Tratează interviul cu seriozitate.
Asigură-te că transmiți un interes sincer pentru postul respectiv. Dacă angajatorul simte că tratezi interviul ca pe un simplu exercițiu sau ca pe o experiență în plus, acest lucru poate fi perceput ca o lipsă de respect. Demonstrează că îți pasă de oportunitate și că îți dorești cu adevărat să contribui la succesul companiei.
4. Nu da impresia că ești disperat.
Una dintre cele mai frecvente gafe în interviuri este acceptarea fără rezerve a oricărei propuneri din partea angajatorului. Este important să îți păstrezi încrederea în tine și să negociezi condițiile astfel încât să fie în avantajul tău. O decizie luată cu calm și claritate te va ajuta să eviți regretele pe termen lung.
5. Nu neglija bunele maniere.
Evită să mesteci gumă, să vii la interviu mirosind a fum de țigară sau să te așezi fără a fi invitat. Gesturile mici contează, iar respectarea regulilor de politețe denotă profesionalism și respect față de angajator. Cu cât ai mai multă grijă la regulile de conduită și etichetă, cu atât vei lăsa o impresie mai bună.
6. Nu lăsa impresia că ești interesat doar de partea financiară.
Deși salariul este un aspect important, subiectul trebuie abordat cu tact. Așteaptă ca angajatorul să deschidă discuția despre remunerație și folosește momentul pentru a explora așteptările ambelor părți. Arătând că ești interesat și de alte aspecte, precum oportunitățile de dezvoltare, vei lăsa o impresie mai echilibrată și mai profesională.
Te-ar putea interesa și: Așteptările salariale – cum răspunzi la cea mai dificilă întrebare din timpul interviului?
7. Ține telefonul mobil închis sau pe modul silențios.
Un telefon care sună în timpul interviului poate distrage atenția și poate lăsa o impresie negativă. Chiar și notificările discrete pot rupe ritmul conversației. Dacă totuși primești un mesaj sau un apel, ignoră-le complet și continuă discuția cu profesionalism, arătând respect față de timpul și atenția angajatorului.
Pe lângă cele menționate, lista gafelor care pot apărea în timpul unui interviu este mult mai lungă. Totuși, dacă reușești să eviți aceste greșeli și să te pregătești corespunzător, ai șanse mari să faci o impresie bună. Astfel, vei fi cu un pas mai aproape de obținerea jobului dorit și de începutul unei noi etape în cariera ta.
Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.