?>

Cum să porți o discuție în contradictoriu cu managerul tău

Cum să porți o discuție în contradictoriu cu managerul tău

Se întâmplă uneori ca managerul tău să greșească și chiar dacă tu ai observat asta, îți este frică să îi spui. Nu ești singurul în această situație, mulți angajați au această problemă.

Majoritatea nu vrea să aibă de a face cu consecințele care pot fi orice de la o mustrare ușoară la o posibilă concediere. Dar trebuie să înțelegi că greșelile sunt o parte normală a vieții și singurul mod ca lucrurile să meargă mai bine este ca acestea să fie identificate și mai apoi, reparate.

Modul în care prezinți situația este foarte important dacă nu vrei să stârnești un conflict. Trebuie să oferi critică constructivă într-un mod în care vei fi auzit, înțeles și apreciat. Iată câteva lucruri care te vor ajuta să le spui șefilor că au greșit:

1. Scoate în evidență lucrurile pozitive

Acest lucru nu este atât de ușor pe cât pare, nu este ideal să folosești metoda “sandwich”, prin care descrii lucrurile care merg bine, apoi vorbești despre probleme, iar la sfârșit folosești un ton pozitiv.

Cei din pozițiile de conducere au nevoie de un feedback clar astfel încât să își facă treaba mai bine. Dacă îi prezinți doar lucrurile negative, e posibil să creadă că ești negativist și nu vezi situația clar.

Cel mai bine ar fi să îi povestești exact care este problema, incluzând atât părțile negative, cât și cele pozitive, fără să îi spui tu ce este greșit și ce este bine. Mai degrabă, sugerează ce trebuie făcut, ce trebuie evitat și ce trebuie schimbat.

2. Folosește propoziții care încep cu “eu”

“Nu ar fi trebuit să îl angajezi pe George” este un exemplu negativ care cel mai probabil îl va determina pe șeful tău să devină defensiv și există șansa chiar să stârnești o ceartă.

Mai bine folosești propoziții precum “Eu cred că George mai are multe de învățat”. Astfel de propoziții îți dau de înțeles că există mai multe fețe ale aceluiași adevăr și pot fi un punct de început pentru discuții și interpretări.

3. Ai în vedere lucrurile pe care le aveți în comun

Tu și șeful tău sunteți parte dintr-o echipă care își dorește același lucru. Mai exact, ca spitalul sau clinica să funcționeze perfect, iar pacienții să fie tratați eficient. Dacă vrei să ai o discuție în contradictoriu cu managerul, e bine să îi amintești că aveți același scop.

Mai mult, e bine ca orice opinie să fie susținută de dovezi. Managerul tău va reacționa pozitiv dacă ai argumente solide și dacă tot ce intenționezi să schimbi este spre binele locului unde muncești.

4. Pune întrebări

E posibil ca managerul tău să aibă mai multe informații despre situația în cauză, comparat cu tine. Înainte să îl acuzi, e mai bine să pui întrebări ca să înțelegi exact ce se întîmplă. Cum vede el desfășurarea acțiunii? Este fericit cu rezultatele? Este sigur că este cea mai bună decizie?

Dacă începi un dialog și pui întrebările potrivite, cel mai probabil șeful tău își va da seama care este problema, fără să fie nevoie să o menționezi tu. Dacă decizi totuși să îi spui ce a greșit, poți să o faci într-un mod mai evaziv, întrebând “Oare nu am dreptate în legătura cu această problemă?”.

5. Oferă soluții

Dacă ai o opinie, ai automat și o responsabilitate. Chiar dacă doar managerul este responsabil pentru decizia greșită, toată lumea care lucrează acolo trebuie să ajute la rezolvarea acesteia.

Astfel, atunci când îi descrii șefului problema, încearcă să îi propui și o soluție. Spre exemplu, dacă ți-a programat prea multe ture, explică-i cum ar putea fi împărțite acestea colegilor, fără să aibă nimeni de suferit.

Dacă asculți sfaturile de mai sus, un șef bun îți va mulțumi pentru identificarea problemei. În schimb, dacă ești pedepsit, cel mai probabil șeful tău nu merită timpul și energia ta.

Despre Autor

Otilia Dobos

Otilia Doboș crede că învățatul nu se oprește la școală, ci trebuie să continue pe tot parcursul vieții. Cu un background în Jurnalism, a ales să scrie pentru a împărtăși cititorilor informații relevante, prin articole atractive și bine documentate.

Facebook Comment