Site icon MEDIjobs

Cultura organizațională în lumea medicală: Angajați vs. Angajatori

cultura organizațională

Conform unui studiu, doar 50% dintre angajați au încredere în companiile unde lucrează. Din păcate, este o statistică destul de îngrijorătoare, care spune multe despre ratele mici de eficiență și productivitate înregistrate în timpul anului. Personalul a început să devină din ce în ce mai suspicios cu privire la promisiunile făcute de cei de la conducere. În sistemul medical, mai cu seamă nivelul mic de încredere generează inevitabil greșeli în efectuarea tratamentelor, dar și creșterea riscului de burnout

Cultura organizațională ar trebui să reprezinte pentru toți angajatorii elementul de bază în construirea relațiilor profesionale cu angajații. Totuși, mulți sunt copleșiți de stresul responsabilităților zilnice, tocmai de aceea aleg să demisioneze. 66% dintre manageri au afirmat că s-au simțit epuizați în 2023, ceea ce nu face decât să afecteze și mai mult mediul de lucru. Lipsa inițiativei creează inevitabil probleme de cooperare și comunicare. Însă, mai multe despre importanța unei culturi organizaționale sănătoase, dar și despre rolul tău ca manager afli în rândurile de mai jos. 

Ce este o cultură organizațională?

Cultura organizațională reprezintă ansamblul practicilor, credințelor și atitudinilor adoptate la nivelul unei companii. Mai specific, este practic decalogul unui business, ceea ce îl definește cu adevărat atât în interacțiunile cu partenerii, cât și cu resursele umane. 

Structura organizațională, dar și modul în care este realizat managementul poate influența și reflecta valorile echipei. De asemenea, impactează experiența angajaților și implicit rezultatele acumulate în timp.

Ce impact poate avea o cultură organizațională sănătoasă?

În primul rând, în domeniul sănătății, mai mult decât în alte industrii, e vorba despre oameni – atât despre pacienți, cât și despre angajați. Mediul de lucru trebuie să fie definit așadar de empatie, înțelegere și ajutor reciproc. De asemenea, rolurile ar trebui împărțite foarte bine pentru a asigura buna desfășurare a procesului de lucru. În caz contrar apar inevitabil momentele de tensiune și gradele scăzute de satisfacție profesională. 

Pentru mulți manageri, cultura organizațională reprezintă doar povestea din spatele companiei, identitatea care definește instituția. Tocmai de aceea, nu se implică în actualizarea valorilor și principiilor integrate de echipă. Grijile administrative și responsabilitățile organizaționale rămân prioritare pentru manageri, ceea ce se vede și în statistici. Tot în studiul efectuat de platforma colorful.hr, aflăm că mulți specialiști HR (75%) se simt copleșiți de activitățile pe care trebuie să le ducă la bun sfârșit.  În ultimii ani, însă, s-a demonstrat cât de complexă poate fi cultura organizațională, dar și ce avantaje pe termen lung poate aduce dacă este abordată corect. Iată doar câteva dintre cele mai importante:

Descoperă 10 practici în managementul pacienților pentru o experiență de îngrijire mai bună în clinica ta

Top practici pentru a îmbunătăți cultura organizațională

Schimbarea începe cu cei care ocupă cele mai înalte poziții în companie. De ce? Pentru că angajații pot fi struniți doar prin implicarea directă a managerului. În lipsa unor inițiative care să conteze personalul nu poate fi motivat să implementeze soluții durabile sau să aducă performanțe înalte în companie. 

Dacă te întrebi ce ar trebui să iei în considerare în primul rând, iată doar câteva dintre cele mai importante aspecte: 

Citește mai multe despre Politica de bonificații și evoluția în carieră

Ce faci cu presiunea de a fi un manager bun?

Pe de cealaltă parte, e important să echilibrezi toate sarcinile zilnice și să scapi de sentimentul de aglomerare. Mulți manageri au eșuat din cauza faptului că s-au lăsat conduși de sentimente negative. O soluție ar fi să discuți cu echipa de HR, dar și cu ceilalți responsabili ai departamentelor pentru a-ți ușura treaba. Înțelege că domeniul medical este unul supraaglomerat prin definiție – aici e vorba de reacție imediată și implicare. Momentele de respiro trebuie să aștepte în fața nevoilor pacienților. 

Însă, atunci când e posibil nu uita să te dedici 100% instituției și creării unui ambient sigur și confortabil pentru toată lumea. Discuțiile constante cu angajații nu vor aduce beneficii doar lor, ci și ție, ca superior ierarhic. Vei înțelege mai bine cu ce vine la pachet rolul de manager și vei găsi satisfacția de care ai nevoie pentru a continua. 

Vezi aici Tipuri de leadership. Tu ce fel de lider ești?

Concluzii 

Nu mai încape îndoială că domeniul medical se numără printre cele mai dificile sectoare de activitate. Tocmai de aceea, o cultură organizațională bazată pe cooperare și empatie este mai mult decât necesară. Ca manager probabil o să spui că nu te privește ce discuții au angajații în timpul programului de lucru. Totuși, întreținerea unui mediu de lucru proactiv aduce beneficii diverse atât asupra satisfacției pacienților, cât și asupra eficienței resimțite la nivel de echipă. Astfel, e esențial să vii cu inițiative durabile, să discuți mai mult cu angajații, dar și să fii mai atent la inconvenientele care apar. 

Postura de manager nu e deloc ușoară. Mulți au renunțat pentru că s-au simțit copleșiți de responsabilități, dar și de pachetul salarial neconform cu așteptările. Nu trebuie să te dai bătut de la prima problemă, dar nici să speri că lucrurile se vor rezolva de la sine. Poziția ta îți permite să schimbi lucrurile în companie în așa fel încât să eficientizezi activitățile, dar și performanțele personale.

Adoptă avantajele unei culturi organizaționale sănătoase și vei vedea cum toate întrebările vor primi un răspuns pertinent!

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Exit mobile version