Ana-Maria Voicu este studenta in anul IV in cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie “Carol Davila” din Bucuresti. Pandemia a avut un impact destul de mare in ceea ce priveste desfasurarea cursurilor si a stagiilor si, intr-adevar, nu este cel mai bun inceput pentru anii clinici, insa totul se poate adapta intr-o oarecare masura atunci cand esti implicat si constiincios.
Va invit sa cititi urmatorul interviu, iar daca aveti intrebari sau sugestii ne puteti scrie in sectiunea de comentarii de mai jos.
De ce ai ales Medicina?
Am ales Medicina pentru ca mi s-a parut domeniul in care, pe de o parte, as fi putut fi cel mai de folos comunitatii mele cu abilitatile pe care le am si pe de alta parte, domeniul in care m-as simti cel mai fericita in raport cu valorile si principiile personale. E o decizie pe care am facut-o destul de tarziu, in clasa a 11a, dar pe care nu am regretat-o de atunci.
Care au fost cele mai mari provocari in primii ani? Asteptari vs realitate?
Cred ca cea mai mare provocare de pana acum a aparut in primul an: nu stiam cum sa invat. Fiind obisnuita fie cu tocitul unor materii in liceu, fie cu materii la care ma puteam baza strict pe logica momentului, informatia in cantitate mare si complet noua si stufoasa mi-a pus probleme. Ulterior am reusit sa invat cum sa esentializez si prioritizez informatia. Cred ca asteptarile mele au fost destul de similare cu realitatea, asa ca nu am ceva de spus legat de asta in mod particular.
Citește și: INTERVIU | Ioana Visanescu, studenta la medicina generala
Cum ti s-a parut trecerea de la orele tinute in facultate (lp-uri/cursuri) la stagiile din spital?
Programul din anii 4-6, organizat in stagii, este mult mai bine structurat si gandit decat cel din primii 3 ani, din toate punctele de vedere. Materia in sine este mai usor de urmarit, inteles si insusit, avand continuitate de la zi la zi. Practic fiecare stagiu este alocat unei specialitati, iar timpul este diferit de la stagiu la stagiu. Invatarea pe baza de cazuri sau la patul pacientului este cea mai fascinanta si frumoasa experienta din facultate de pana acum.
Cum a afectat pandemia desfasurarea orelor/stagiilor/examenelor? Avantaje/dezavantaje?
Sincer, invatamantul online a fost un cosmar. Am avut si cadre didactice neinteresate, care au refuzat sa se adapteze la situatia noastra sau care si-au varsat frustrarea pe circumstantele pandemiei pe studenti, dar si cadre didactice dedicate, care au depus eforturi sa faca lectiile online cat mai interactive si interesante.
Studentii pot spune sigur ca, daca nu erau dezinteresati de la inceput, cu fiecare luna din pandemie petrecuta singur in camera ta in fata unui laptop si-au pierdut interesul. Informatiile devin intangibile si greu de conceput sau imaginat, iar atentia si puterea de concentrare in sine au scazut dramatic de la inceputul pandemiei si pana acum. Eu personal nu am vazut vreun avantaj concret, poate doar in cazul materiilor din anul 3 care nu aveau o parte practica ce necesita prezenta fizica (ex. Etica medicala, Parazitologie – poze cu lame) si in scaderea timpului petrecut pe drum.
Citește și: INTERVIU | Mădălina Mitroiu, studentă la facultatea de medicină
Consideri ca ar putea reprezenta o alternativa utila pe viitor?
Doar in cazurile mentionate mai sus si, de fapt, nici acolo nu cred ca produsul final ar fi comparabil cu experienta unui curs fata in fata.
Studenta la Medicina, anul VI, incerc sa combin utilul cu placutul. Am un “job” full time la facultate si un job part-time, aici la MEDIjobs. Pasiunea pentru scris am descoperit-o de cativa ani si incerc sa o valorific ori de cate ori am ocazia. Chiar daca timpul nu este cel mai bun prieten al meu, prin munca si sacrificii poti reusi ce ti-ai propus.