Probabil că un job ca operator de vânzări la telefon nu îți sună așa de tentant: doar vorbești la telefon toată ziua, ești presat de atingerea target-ului de clienți și poate chiar cunoști colegi sau prieteni care nu s-au simțit grozav să fie operatori de vânzări, în timpul studiilor, ca să câștige ceva bani de buzunar, nu?
Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa, cel puțin în prezent. Avantajele unui astfel de job depind atât de angajator, cât și de domeniul. Și, chiar dacă nu este un dream job, există câteva lucruri pe care merită să le știi și să le pui în balanță atunci când îți cauți un loc de muncă mai flexibil, iar postul de telesales medical îți apare în rezultatele căutărilor.
În primul rând, ce înseamnă să fii reprezentant telesales în domeniul medical?
De obicei, un post de operator call-center (deseori regăsit și sub numele de operator telesales) înseamnă să îți folosești abilitățile de comunicare și de negociere pentru a informa și a convinge actuali sau potențiali clienți ai companiei să achiziționeze diverse produse, echipamente sau servicii de interes pentru aceștia. Acest proces se desfășoară telefonic (rareori și întâlniri directe cu clienții).
Rolul de telesales medical se referă la promovarea și vânzarea de servicii, asigurări, echipamente sau produse medicale de interes pentru diferite tipuri de clienți ale unei companii de pe piața medicală: parteneri, potențiali clienți, medici sau manageri de clinici medicale etc.
Acest job ajută companiile să eficientizeze eforturile de vânzări și să reducă anumite costuri (necesare în cazul unei echipe de vânzări care să se deplaseze la clienții potențiali).
Care sunt principalele cerințe și responsabilități pentru un consultant medical?
În descrierea unui job de telesales medical, pot apărea următoarele cerințe:
- Deținerea diplomei de bacalaureat (deși unele companii cu activitate specifică pot cere studii superioare în domeniu – medicină, farmacie, medicină veterinară, biologie etc.)
- Bune abilități de comunicare și negociere, dar și calități specifice: calm, amabilitate, adaptabilitate, optimism, perseverență etc. pentru a comunica și cu clienți dificili sau reticenți
- Capacitate de organizare și de respectare a termenelor-limită și a obiectivelor stabilite de departamentul de telesales/vânzări
- Orientarea spre soluții și rezultate, proactivitate
- Calificare prin traininguri specializate (deși se pot oferi astfel de cursuri sau traininguri de către angajator, în timpul jobului, pentru a te dezvolta profesional)
- Disponibilitate pentru un program flexibil (lucru în diferite ture de zi sau în anumite zile de weekend)
- Cunoștințe digitale și cunoașterea limbii engleze
De asemenea, printre responsabilitățile postului se pot regăsi următoarele:
- Contactarea prin telefon a clienților aflați în baza de date a companiei, în funcție de targetul primit lunar
- Informarea acestora despre serviciile sau produsele medicale ale companiei într-un mod convingător și util
- Folosirea tehnicilor de comunicare, ascultare și negociere pentru a promova beneficiile produselor companiei și pentru a asigura vânzări de succes, în funcție de planul agreat de echipă
- Realizarea rapoartelor de activitate privind promovarea, vânzarea și încasarea plăților; menținerea bazei de date actualizată
- Propunerea de noi oportunități de dezvoltare a departamentului de telesales medical sau extindere a portofoliului de clienți.
Care sunt avantajele unui job de reprezentant telesales medical?
Desigur, ca în cazul oricărui tip de profesie, există avantaje și dezavantaje specifice.
Printre posibilele dezavantaje ale unui rol de operator call-center medical se numără: lipsa unui salariu fix lunar, programul dinamic (uneori și în weekend), stresul discuțiilor cu clienți dificili sau nervoși etc., mai ales dacă nu ești pregătit mental pentru astfel de provocări, un mediu competitiv, în care trebuie să atingi anumite praguri de performanță etc.
Însă există avantaje care merită luate în considerare atunci când ești în căutarea unui loc de muncă în domeniul medical, care poate să-ți ofere mai repede garanția locului de muncă, flexibilitate și venituri motivante, pe merit. Dacă vrei să afli cât de compatibil ești cu un astfel de job, iată care sunt avantajele sale:
- Nu este obligatoriu să ai studii superioare în domeniul medical – pentru că este un post din cadrul departamentului de vânzări, experiența medicală nu este o cerință obligatorie pentru cele mai multe joburi de acest gen. Ceea ce este important e să cunoști foarte bine serviciile sau produsele companiei și să poți arăta potențialilor clienți ce beneficii le oferă.
- Ai un program de lucru flexibil, uneori și de acasă – îți poți alege singur tipul de program (full-time sau part-time), cât și intervalul orar în care poți lucra. Anumite posturi de telesales medical oferă și posibilitatea de-a lucra remote (de acasă), fiind nevoie doar de contactarea telefonică a clienților
- Poți câștiga un salariu mai bun decât te-ai aștepta, în funcție de eforturile tale – majoritatea posturilor de operator call-center / telesales se bazează pe target-uri sau obiective specifice de atins. De aceea, angajatorii oferă adeseori un salariu fix, plus comisioane și bonusuri în funcție de performanță. Prin urmare, în funcție de eforturile tale, poți avea un venit financiar motivant de la lună la lună, în condițiile în care acest job este potrivit și pentru începători.
- Îți dezvolți foarte bine abilitățile de comunicare și alte soft skills esențiale în orice job – Ai acces gratuit la cursuri și traininguri de dezvoltare profesională (tehnici de comunicare, de negociere etc. specifice rolului în telesales) și asta te ajută pe termen lung. În orice tip de carieră, soft skill-urile sunt la fel de importante precum cele tehnice și, uneori, sunt mai greu de învățat decât acestea din urmă.
- Promovezi produse și servicii utile nu doar echipelor medicale, ci oamenilor de pretutindeni – pentru că postul de consultant medical se referă la promovarea unor servicii și echipamente utile în rândul medicilor, farmaciștilor și a altor specialiști din domeniul medical, înseamnă că aduci calitatea și inovația mai aproape de cei care au cu adevărat nevoie de ele: pacienții care intră în contact cu clienții tăi.
Content Specialist cu 10+ ani de experiență în jurnalism, content marketing și comunicare. Cred în puterea poveștilor cu sens care inspiră, educă, apropie și deschid inimi și comunități. Visez să aplic cât mai mult mixul de people skills și experiență cu o gândire analitică puternică și pasiune pentru conținut autentic, cu semnificație pentru oameni – așa cum au nevoie.