Interviul de angajare este prima si poate unica șansă sa cunosti un candidat. De aceea, dialogul cu potenţialul nou component al echipei trebuie condus astfel încât, pentru binele companiei, să fie analizate cele mai importante calităţi ale acestuia.
MEDIjobs îţi prezintă cele 5 întrebari pe care TREBUIE să le adresezi la un interviu de recrutare.
1. Cum ai aborda tratamentul unui pacient care are următoarea cazuistică….?
Scop: Verifică nivelul de cunoștințe. Totalitatea cunoștințelor acumulate din studiile urmate și cursurile la care a luat parte sunt extrem de importante.
2. Care sunt 3 experiențe din cariera ta care crezi că te-au marcat și dezvoltat profesional?
Scop: Verifică experiența personală. Există o multitudine de lucruri care nu se pot învăța în școală, dar care se acumulează în timp. Expunerea la diferite situații întâlnite la locul de muncă este menită să adauge expertiză suplimentară angajaților.
3. Care crezi că ar fi primul cuvânt pe care l-ar folosi fostul angajator pentru a te descrie? Dar foștii colegi?
Scop: Verifica nivelul de integritate profesională. Una dintre cele mai importante trăsături de caracter ale unui angajat este integritatea profesională de care dă dovadă. Dacă aceasta lipsește, nu numai persoana în cauză are de suferit, ci întreg personalul cu care aceasta interacționează.
4. Două produse costă împreună 1$ și 10 cenți. Unul costă cu 1$ mai mult decât celălalt. Care sunt prețurile individuale ale celor două produse?
Scop: Verificărea capacității intelectuale. Majoritatea vor raspunde greșit (ex: 1$ – produs A si 10 cenți – produs B), însă câțiva vor da dovadă de un IQ ridicat, răspunzând corect și rapid. Răspunsul corect este: 1,05$ – produs A și 0,05$ – produs B. Chiar dacă nivelul de cunoștințe este unul foarte ridicat, capacitatea de a-l pune în practică și de a învăța lucruri noi este determinată de nivelul intelectual al angajatului. Persoanele inteligente au viteză de reacție și puterea de a învăța lucruri noi cu ușurință.
5. În cariera oricărui specialist medical există un moment de cumpănă când sunt afectați de un rezultat nefavorabil cu un pacient sau cu un coleg. Cum reacționezi în această situație?
Scop: Verifică gradul de automotivare. Un angajat fără motivație se transformă rapid într-un angajat plafonat. Cu cât este mai proactiv și dorește să demonstreze că este capabil, cu atât are mai mari șanse să reușească tot ce își pune în gând.
Mai puteți trage o concluzie în urma acestor întrebări: dacă se întâmplă să vi se solicite de către candidat să repetați de multiple ori întrebarea care îi este adresată, acest lucru denota un “Nivel de înțelegere” scăzut. Comunicarea într-o echipă este influențată direct de gradul de înțelegere de care dau dovadă membrii acesteia. De asemenea, persoanele cu grad de înțelegere ridicat pot îmbunătăți rapid ariile ce necesită suport. Personalitățile deschise sunt de cele mai multe cele care acceptă dialogul, percep critica constructivă și astfel devin mai productive.
Dacă luați aminte la toate punctele prezentate, veți avea garanția că procesul de recrutare a fost condus corect, iar candidații sunt selectati dupa criteriile profesioniste de recrutare: Nivelul de cunoștințe, Experiență profesională, Integritate profesională, Capacitate intelectuală, Automotivare și Grad de înțelegere.