Pe lângă comunicarea față de pacienți, comunicare față de asistentele medicale este una dintre cele mai importante și principale sarcini ale unui medic de succes. A avea o comunicare eficientă cu asistentele alături de care colaborezi sporește șansele unor intervenții de succes, a securității și siguranței pacienților și a calității serviciilor oferite de către instituția spitalicească în care lucrezii, conform unui studiu efectuat de către Joint Commission Guide to Staff Communication. În continuare veți afla care sunt cele mai bune metode prin care puteți îmbunătăți și menține relația pe care o aveți cu asistentele medicale.
1. Umorul apropie oamenii
Acest sfat nu înseamnă că meseria de medic sau cea de asistentă medicală trebuie luată în glumă! Uneori, există momente în care un simț al umorului dezvoltat poate detensiona un moment stresant sau poate reprezenta un mod mai plăcut de a transmite o informație ce poate avea un impact negativ. De asemenea, se poate crea un complex de inferioritate resimțit de către asistente vizavi de medic, iar umorul poate reprezenta o modalitate ușoară de a sparge această barieră, mai ales dacă este practicat de către medic.
2. Respectul primeaza
Asistentele nu sunt singurele care trebuie să acorde respect medicilor, acest lucru trebuie practicat și invers. În calitate de medic eficient, se recomandă să cunoști numele tuturor asistentelor alături de care colaborezi și să te adresezi în consecință – dacă nu ai reținut numele cuiva, pur și simplu întreabă direct. Folosirea prenumelor în adresare demonstrează interesul și aprecierea față de individ și de munca acestuia. Având în vedere faptul că un medic trebuie să se comporte precum un lider, nu un comandant, a adopta o atitudine cordială și care să demonstreze interesul, este o manieră perfectă pentru a demonstra asta.
A oferi respect asistentelor medicale nu înseamnă doar complimentarea unei sarcini îndeplinite cu succes – ceea ce oricum ar trebui făcut cât mai frecvent – dar și păstrarea remarcilor negative pentru sine sau exprimarea lor într-un mod cât mai lipsit de reproș atunci când este cazul. A vorbi nerespectuos cuiva reprezintă o sarcină ce nu ar trebui să îi stea în caracter unui lider adevărat. Totodată, comentariile negative ar trebui exprimate doar în scopuri constructive și adresate direct și în privat persoanei în cauză.
3. Comunicarea este esențială
Anumite studii au demonstrat faptul că medicii și asistentele pot developa frustrări majore la locul de muncă din cauza comunicării ineficiente a celeilalte părți. În calitate de medic cu experiență, dar și de asistentă medicală, este foarte important să înveți să comunici clar, eficient și organizat, lăsând detaliile la o parte, mai ales în situațiile de criză. În unele instituții se practică diferite coduri în comunicare tocmai pentru a eficientiza și mai mult procesul. De asemenea, cadrele medicale trebuie să comunice deschis între ele, să raporteze probleme, să ceară lămuri, să informeze orice lucru important, fără teama reacției primite. Transparența este cheia succesului într-o astfel de relație.
4. Medicii și asistentele medicale formează o echipă
Atât medicii, cât și asistentele medicale au nevoie unii de ceilalți pentru a duce la bun sfârșit o activitate importantă, motiv pentru care este important ca fiecare să recunoască meritele celuilalt. Trebuie să se pună accent pe colaborare, pe implicarea asistentelor și pe consultarea acestora, mai ales când vine vorba despre pacienți – asistentele medicale sunt cele care petrec cel mai mult timp alături de pacienți și tocmai din această cauză sunt persoanele potrivite pentru a li se solicita opinia. Fiecare participant trebuie să respecte rolul celuilalt și să îl includă, astfel încât chiar dacă un medic ar putea finaliza unele proceduri de unul singur, să implice și asistentele în derularea activității.
5. Consilii și ședințe
Așa cum în multe companii se practică team building-uri, în cazul unei unități spitalicești timpul nu permite acest gen de activități. Totuși, se pot organiza diferite ședințe și consilii cu scopuri educative, de destindere, de apropiere a cadrelor medicale și de adresare a problemelor într-un cerc restrâns. Astfel de consilii sau ședințe au rolul de a îmbunătății relația dintre medici și asistente, făcând posibila acomodarea acestora într-un mediu mai puțin oficial, unde pot vorbi despre respect, încredere, comunicare, protocoale, pacienți și practici eficiente și mai puțin eficiente.
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.