Pacienții de astăzi se așteaptă la aceleași comodități de la practicile medicale pe care le primesc de la restaurante sau alte servicii din același domeniu. Dacă nu le primesc, vor găsi un alt medic sau își vor manifesta nemulțumirea într-o manieră negativă. În calitate de cadru medical, este în avantajul dumneavoastră să fiți la curent cu ceea ce majoritatea pacienților își doresc să primească. De asemenea, dacă vă doriți să concurați în domeniul medical din zilele noastre, trebuie să oferiți pacienților confort.
Iată primele 5 lucruri pe care le așteaptă pacienții de la cabinetul medicului.
1. Posibilitatea de a te programa online
Pacienții pot comanda absolut orice, de la cărți, la saltele de dormit cu doar câteva click-uri pe telefoanele inteligente. Astfel, ei nu își doresc să piardă până la 15 minute în așteptare la telefon pentru a vorbi fie cu medicul în cauză, fie cu asistenta acestuia, pentru a se programa. Tot mai multe instituții medicale facilitează programările online, iar dacă instituția în care activați încă nu oferă astfel de servicii, ați putea face o sugestie în acest sens.
2. Comunicare și empatie
Oricât de mult timp petrecem pe dispozitivele noastre mobile și indiferent cât de mult tehnologia ne reduce nevoia de interacțiune umană, o manieră bună de comunicare de la medici va rămâne întotdeauna importantă pentru pacienții care caută cea mai bună îngrijire. De fapt, după cum a raportat un studiu recent, aproape 60% dintre oameni au spus că relațiile medic-pacient și personalitatea medicului au fost „cei mai importanți factori în distingerea unui medic de înaltă calitate”.
Pacienții vor să simtă că medicii lor sunt accesibili și că le pasă de bunăstarea lor. Aceste dorințe pot fi abordate cu ajutorul tehnologiei – cum ar fi portalurile pentru pacienți, de exemplu – și cu ajustări ale comportamentului medicului (deoarece demonstrarea empatiei poate duce la o mai bună satisfacție a pacientului, a rezultatelor și a păstrării colaborării, și într-adevăr trebuie să îi acordăm atenție). Cu alte cuvinte, să vă amintiți că și pacienții sunt clienți, puteți face eforturi în unele situații pentru a vă asigura că pacienții dumneavoastră nu aleg să înceapă vizitarea unor alte cadre medicale în detrimentul dumneavoastră.
Citește și: 5 trucuri pentru a păstra echilibrul între viața personală și cea profesională
3. Timpul de așteptare mult mai redus sau săli de așteptare mai prietenoase
Pacienții se așteaptă ca în momentul în care se prezintă la cabinetul doctorului pentru o vizită programată, să fie primiți de îndată sau cel mult după 15 minute de așteptare. Cu alte cuvinte, să nu fie nevoiți, deși sunt programați la o anumită oră, să ajungă la cabinet și să așteaptă în funcție de întrebarea „Cine e ultima persoană la rând pentru doctorul X?”. Dacă un pacient vine la cabinet, se presupune că este într-o stare de disconfort (în majoritatea cazurilor), iar răbdarea de a aștepta la cozi este minimă.
De asemenea, precum medicii care au un program foarte haotic, același lucru s-ar putea să fie valabil și în cazul pacienților. Pentru a rezolva problema, o variantă bună ar fi instaurarea unui sistem de notificare prin SMS a programărilor în situațiile în care acestea se decalează. Așa, se poate reduce numărul minutelor pe care pacienții îl petrec în afara cabinetului așteptând. În plus, în funcție de instituția în care lucrați, sălile de așteptare ar trebui să fie mult mai prietenoase – cu Wifi, apă și/sau cafea și ceai disponibile pentru pacienți, ca să nu mai menționăm despre mobilierul confortabil și temperatura încăperii.
4. Calitatea și durata consultației
Pacienții nu vor să se simtă grăbiți în sala de examinare – și nici medicii. Dar, odată cu noii pacienți care inundă sala de așteptare în funcție de solicitarea tot mai mare sau de programările estimate greșit, presiunea de a strecura cât mai multe vizite în fiecare zi este copleșitoare. Pacienții își pot da seama când medicul lor este dornic să-i „scoată” din cabinet, iar acest lucru se poate simți extrem de supărător când sunt bolnavi sau speriați de o problemă anume. Grăbirea poate, de asemenea, să-i determine pe pacienți să se simtă îngrijorați că nu primesc îngrijirile cele mai potrivite – toate fiind motive pe care le-ar putea lua cineva în considerare pentru căutarea unui nou medic.
5. Disponibilitate și transparență
Pacienții nu se îmbolnăvesc doar între orele de program de luni până vineri, iar cadrele medicale care oferă servicii și în weekend au foarte mult de câștigat. O altă soluție în acest sens, ar fi programările online sau apelurile de urgență în weekend, în cazul în care nu se poate prezenta la cabinet. De asemenea, transparența este un alt criteriu extrem de important pentru pacienții din zilele noastre, mai ales în ceea ce privește disponibilitatea de a vedea prețurile. Indiferent dacă prețurile pot varia în funcție de complicații, tipul serviciului, ora programării și alți factori, acestea trebuie menționate online (cel mai indicat), unde pot fi accesate de toată lumea.
Citește și: Ce să faci dacă te simți discriminat la locul de muncă: ce spune Codul Muncii
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.