Pe măsură ce companiile își schimbă sistemul de muncă în unul remote (work from home sau munca de acasă) pentru a lupta împotriva pandemiei de coronavirus și pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de angajați sunt concediați sau introduși în șomaj tehnic, s-ar putea să te întrebi dacă ar trebui să continui să trimiți CV-uri sau să presupui că nimeni nu angajează în viitorul apropiat.
Este adevărat că economiștii prognozează o recesiune din cauza epidemiei de coronavirus, însă experții în carieră spun că este cel mai bine să aplici, cu condiția să schimbi abordarea, recunoscând că urmează perioade incerte. Fii pregătit pentru că există posibilitatea ca multe oportunități de angajare să dispară sau să fie puse în hold, chiar dacă au fost deschise de puțină vreme. Asta nu înseamnă că nu se vor mai deschide în câteva luni.
Cu toate cele spuse, încă poți aplica activ la căutarea unui loc de muncă. Aceste sfaturi te vor ajuta să parcurgi procesul în timpul pandemiei de coronavirus și încetinirea creșterii economice.
Citește și Interviul video | Cum să faci față cu brio în timpul pandemiei de Coronavirus
1. Ia în considerare cât de urgentă este căutarea ta
“Dacă îți poți permite să îți pui căutarea locului de muncă pe pauză, ar putea fi indicat să o și faci”, spune Landers – specialist în HR, pentru că ar putea fi dificil să captezi acum atenția unui manager de angajare.
„Dacă ești angajat în prezent, gândește-te cum să îți faci munca mai plăcută”, spune Nancy Halpern, fondatoarea IQ politic, o firmă de consultanță de conducere cu sediul în Manhattan, axată pe dezvoltarea inteligenței emoționale.
Dacă nu ești angajat, nu te gândi la următorul tău job ca la jobul perfect. Poate fi pe termen scurt. În timp ce multe industrii au și vor continua să fie lovite puternic de pandemia de coronavirus, altele angajează în continuare. Dacă ești șomer și ai nevoie de un job rapid, ia în considerare căutarea oportunităților care au sens pentru tine, chiar dacă nu este job-ul ideal – așa vei putea să plătești chiria și să pui mâncare pe masă, cel puțin pentru o perioadă limitată de timp.
Citește și Cum să scrii un CV medical reușit – sfaturi, ce să cuprindă și scurt exemplu
2. Networking online – învață și adaptează-te
Evenimentele vor fi anulate o perioadă din cauza epidemiei de coronavirus, deci va trebui să găsești o nouă strategie. Caută online profesioniști cu idei similare și întreabă despre evenimente virtuale, spune Halpern.
Caută grupuri profesionale pe Facebook și LinkedIn. Ambele platforme oferă o gamă largă de opțiuni cu grupuri pentru fiecare profesie. De exemplu, dacă ești în căutarea unui loc de muncă în domeniul medical, platforma MEDIjobs este perfectă pentru tine, în timp ce pentru un job în marketing, poți să te alături unui grup de profesioniști de marketing pe LinkedIn.
Citește și Ce este networking-ul și cum te poate ajuta în carieră, indiferent dacă ești la început sau nu
„Alătură-te în conversație, postează și comentează și fă-te vizibil”, spune Halpern. Pur și simplu asigură-te că menți conversația profesională, publicând articole relevante și abordând subiecte care îți permit să îți demonstrezi expertiza.
3. Rămâi în contact
Poate că ai avut recent un interviu promițător și o ofertă de loc de muncă ce părea să fie la orizont, dar acum compania a trecut pe work-from-home și nu ai auzit vești de la managerul de angajare. Ce ar trebui să faci? Cel mai indicat este să ții legătura cu managerul de angajare prin e-mail, fiind pregătit, totodată, chiar și pentru un refuz sau o amânare – oricare ar fi situația, tot este mai bine să rămâi informat.
De exemplu, e-mailul tău ar putea spune: „Aștept cu nerăbdare să învăț mai multe despre oportunitățile pe care le-aș putea avea în compania dumneavoastră atunci când este un moment mai potrivit pentru organizație.” Acest lucru spune că știi că aceasta este o circumstanță de excepție și recunoști că acest lucru nu este ușor pentru viitoarea companie, spune ea.
Citește și LinkedIn: de ce este important în găsirea unui loc de muncă
Asigură-te că demonstrezi și o atitudine atentă. În loc să le ceri să te ajute, întreabă dacă există ceva cu care îi poți ajuta, spune Moser (expert în HR). Ea spune că ideea este de a te conecta cu oamenii la nivel uman.
Să presupunem că ești în contact cu cineva cu care ai avut interviul în trecut sau cu care ai mai schimbat câteva vorbe. E-mailul tău poate spune pur și simplu: „Am vrut să vă contactez pentru a vedea dacă pot face ceva pentru dvs. Ați fost atât de generos cu timpul dvs. și cu oportunitatea pe care mi-ați acordat-o, încât vreau să returnez favoarea dacă pot. ”
Dacă ai o abilitate specifică pe care un manager de angajare ar putea să o utilizeze, menționeaz-o. Ai putea spune: „Având în vedere că am condus echipe virtuale, aș putea avea câteva idei de împărtășit cu privire la modul în care să-i păstrați pe angajați sau să-i faceți să se simtă conectați atunci când nu sunt la birou.”
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.