Site icon MEDIjobs

Modalitati de retentie a personalului medical

retentie personal

Pentru o clinica cu maxim 100 de angajati, fiecare om care decide sa paraseasca compania este o pierdere imensa. Motivele pentru care angajatorii resimt plecarea in acest mod sunt destul de simple:

In privinta motivelor pentru care pleaca, 70% dintre manageri considera ca angajatii demisioneaza din cauza salariului, aspect contrazis partial de Leigh Branham, Strategic Planning Consultant, SPHR al carui studiu demonstreaza ca 88% dintre angajati parasesc compania din alte motive decat salariul.

Potrivit studiului realizat de MEDIjobs specialistii din domeniul medical solicita la angajare salarii cu 15% mai mari fata de cat pot oferi angajatorii din sistemul privat ceea ce inseamna o mai mare atentie la salariile din piata, este important sa va mentineti in media pietei pentru ca salariul sa nu fie motivul principal de plecare.

In acelasi timp discutiile cu candidatii in privinta schimbarii jobului au scos la iveala si alte motive cum ar fi:

Evident ca cele mai usoare solutii ar fi cele financiare – sa dispunem de un buget suficient de mare incat sa le oferim noilor angajati traininguri periodic, un salariu foarte bun pentru a nu pleca din companie,dar nu intotdeauna dispunem de aceste resurse si atunci apelam la tehnici potrivite in functie propria cultura organizationala, buget samd.

Prima etapa pentru a stabili de ce ne pleaca angajatii ar fi utilizarea unor instrumente care sa ne ofere indicii despre motivele plecarii:

O a doua etapa se refera la adunarea tuturor raspunsurilor, evidentierea principalelor cauze ale plecarilor si stabilirea unui plan de actiune.

Cateva aspecte de care puteti tine cont, mai ales ca nu implica un buget foarte mare, sunt urmatoarele:

Daca angajatul v-a solicitat o marire salariala de 20% dupa primul an de activitate si aveti buget doar pentru 15%, mai bine discutati deschis decat sa ii satisfaceti asteptarile pe moment si apoi sa i le inselati. Parerea nefavorabila se va rasfrange nu doar asupra persoanei care a promis, ci asupra intregii companii si nu vreti sa fiti ocolit in piata sau etichetat ca un “angajator neserios”

Puteti organiza o mica intalnire cu toti angajatii in care sa ii premiati pe cei mai buni, sa le oferiti diplome si chiar un mic cadou simbolic! In momentul stabilirii criteriilor de performanta, includeti si pe cele care tin de comportament potrivit valorilor companiei, nu doar de activitatea propriu-zisa !

Poate ca nu le puteti oferi abonamente de sanatate dar cu siguranta le puteti respecta intervalul de masa, acorda zile de concediu conform legislatiei si chiar incuraja sa si le ia cand sindromul burnout

isi face simtita prezenta, oferi chiar o zi libera cand este ziua lor de nastere sau sarbatoresc ceva important.

Spre exemplu poate colega de la receptie, nou intrata in clinica urmeaza momentan scoala postliceala sanitara si doreste sa inteleaga ce face un asistent medical generalist. Incurajati dorinta ei de a invata, solicitand deschidere si cooperare din partea asistentei medicale pentru a-I arata cate ceva din tainele meseriei. In acelasi timp asigurati-va ca asistenta nu percepe solicitarea ca pe o intentie de concediere sau ignorare a dorintelor sale pe termen lung.

Sunt doar cateva recomandari pe care echipa MEDIjobs vi le pune la dispozitie si pentru care nu aveti nevoie de un buget urias. Important este sa va doriti sa creati  un mediu organizational in care oamenii sa se simta impliniti, incurajati sa vorbeasca deschis si dispusi sa ramana pe termen lung. Urmatorul pas este implementarea treptata a factorilor care va pot ajuta in acest sens. Mult succes !

Exit mobile version