Site icon MEDIjobs

Ministerul Sănătății vrea înființarea centrelor comunitare. Ce echipe medicale vor fi angajate

centre comunitare

Autoritățile își propun să înființeze, în viitorul apropiat, aproximativ 200 de centre comunitare, menite să acorde servicii medicale, sociale și educaționale. Aici vor lucra echipe de medici, asistenți și rezidenți, dar și personal din educație și asistență socială.

Centrele comunitare ar putea fi construite în mediul urban și cel rural prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR). Un termen limită clar nu a fost încă avansat în proiect.

Sunt avute în vedere și „mecanisme juridice și financiare” de încurajare a implicării personalului medical pentru a oferi servicii către populația vulnerabilă, inclusiv prin telemedicină, arată un proiect publicat pe site-ul Ministerului Sănătății. Centrele vor fi finanțate integral din bugetul de stat. Tot pe site se află și „Manualul Centrelor Comunitare”, care cuprinde explicații succinte, activități specifice și utilitatea unor astfel de structuri.

Citește și România va avea două avioane-ambulanță pentru transportul pacienților cu probleme grave

Ce activități sunt derulate într-un centru comunitar

Potrivit Manualului Centrelor Comunitare, procentul cel mai mare de activitate din cadrul acestor structuri este cel al asistenței medicale pentru acei pacienți care nu au, în mod normal, acces la astfel de servicii.

Potrivit prevederilor legale, într-un astfel de centru vor fi desfășurate următoarele activități:

Cine lucrează într-un centru comunitar

  1. Personal medical 

Aici este vorba despre medici (medici de familie, specialiști), dar și desșre asistenți medicali comunitari și moașe (dacă se ajunge la concluzia că este nevoie). Ei vor asigura servicii medicale ce urmează a fi puse la punct ulterior într-o documentație, mai arată Manualul. De asemenea, în funcție de necesități, pot fi angajați și medici rezidenți sau chiar medici care nu au promovat examenul de rezidențiat și care vor lucra sub coordonarea unui medic de familie sau a unui medic specialist. 

2. Personal din sistemul de asistență socială (asistent social și tehnician în asistență socială)

3. Personal din sistemul de educație (conslier școlar, cadre didactice și mediator școlar)

4. Alt personal necesar (mediator sanitar, psiholog, sociolog, personal administrativ).

Te-ar putea interesa și Rafila, despre salariile din sănătate: Nu putem ajunge în situația în care să scadă

De ce este nevoie de centre comunitare

Prin centrele comunitare, spune proiectul, cetățenii din mediul urban și cel rural ar avea acces la îngrijiri medicale la momentul potrivit, chiar în comunitatea în care trăiesc. De asemenea, acesta este un obiectiv necesar de îndeplinit, pentru a avea o acoperire universală cu servicii de sănătate. Scopul este prevenția, prin identificarea afecțiunilor pacienților în timp util. 

„Este necesar ca Ministerul Sănătății să consolideze programul de instruire pentru personalul din rețeaua de asistență medicală comunitară și să sprijine dezvoltarea rețelei de asistență medicală comunitară și a centrelor comunitare integrate în întreaga țară”, se arată în sursa citată. 

Referatul proiectului subliniază că cele 200 de centre comunitare vor fi nou construite, renovate sau echipate. Ministerul Sănătății va avea discuții cu reprezentanții autorităților locale pentru a decide în ce zone ale țării vor fi amplasate centrele.

Criteriile care vor fi avute în vedere sunt în alegerea zonelor sunt:

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Exit mobile version