Dr. Alexandra Mircea a pus bazele clinicii stomatologice Dentalist, cu viziunea de a revoluționa experiența pacienților în cadrul vizitelor la medicul dentist. Cu o pasiune pentru stomatologie și dorința de a spori conștientizarea asupra sănătății dentare, doamna doctor Mircea a luat inițiativa de a schimba modul în care oamenii percep și se raportează la acest domeniu.
Observând o nevoie imensă de informare în rândul pacienților, Dr. Alexandra Mircea a ales să investească o parte din timp în crearea de materiale educative sub forma clipurilor online. Această inițiativă nu doar că a fost bine primită de comunitate, dar a și generat o cerere semnificativă pentru tratamente stomatologice, ceea ce a constituit baza pentru înființarea propriului business.
În timp, echipa Dentalist s-a dezvoltat, adunând 17 medici profesioniști, dedicați și empatici, care împărtășesc aceeași viziune de excelență în îngrijirea pacienților. La Dentalist, s-a pus accent pe selectarea medicilor care nu doar sunt bine pregătiți din punct de vedere tehnic, dar și au o pasiune autentică pentru ceea ce fac, după cum ne declară chiar fondatoarea clinicii în interviul de mai jos.
1. Ce anume v-a determinat să alegeți stomatologia ca domeniu de specializare și nu o altă ramură a medicinei?
Părinții mei sunt amândoi medici dentiști și practic am crescut în cabinetele lor stomatologice. Am văzut reacția pe fața pacienților atunci când ai mei le făceau bine și pentru mine a fost clar că și eu îmi doresc să ajut oamenii pe viitor. A venit firesc să aleg stomatologia.
2. Ce v-a inspirat și ce v-a determinat să dezvoltați un business cu o prezență atât de puternică în mediul online?
În urma consultațiilor și a tratamentelor pe care le-am făcut în cadrul clinicilor cu care colaboram, am văzut că este o lipsă de informare mare în domeniul pacienților și în ceea ce privește stomatologia. Am ales să dau din timpul meu realizării de clipuri educative, care să ajute oamenii de pretutindeni. Am început să fac multe materiale online și răspunsurile din rândul urmăritorilor au fost impresionante. La fel și cererea pentru a trata pacienții. Atunci am căpătat suficient curaj să-mi deschid propriul business. Încet, încet am recrutat (până acum) 17 medici profesioniști, empatici și dornici ca alături de minte să ofere tratamente de calitate pacienților care vin la Dentalist.
3. Observăm că sunteți extrem de activă pe platformele de social media. Cât timp alocați în mod obișnuit pentru conținutul online și care este platforma de social media de care vă simțiți cea mai conectată?
Timpul petrecut pentru a face materiale pentru Social-Media depinde foarte mult de strategia de conținut pe care o avem pentru perioada respectivă. Facem conținut pe care îl distribuim pe toate platformele, YouTube, Instagram, Facebook, TikTok. Nu există săptămână în care să nu filmez cel puțin câteva ore, pentru a reuși să realizez materiale diferite, în funcție de specificul platformei. Aici nu includ și partea de stories de pe Instagram, care fac parte din viața mea de zi cu zi, așa că nu am mai numărat și timpul depus pentru a realiza acele clipuri scurte.
4. Care au fost factorii de motivație care v-au încurajat cel mai mult să credeți în visul dumneavoastră?
Mi-am dat seama cât de mult este nevoie de cineva care să explice pacienților stomatologia în termeni pe înțelesul tuturor, iar răspunsul pe care l-am primit din partea urmăritorilor a fost impresionant. Pentru mine a fost clar că este nevoie de cineva care să fie aproape de ei, să le răspundă la întrebări. Cel mai mult m-a încurajat feedback-ul foarte bun pe care l-am primit, dar și niște mesaje din partea copiilor și a tinerilor, de exemplu – Mulțumesc mult, m-ai inspirat! Îmi doresc să devin medic dentist sau Mulțumesc, datorită ție am reușit să scap de frica de dentist.
5. Care considerați că este rețeta unui business de succes, mai ales în domeniul stomatologiei?
Nu cred că sunt în măsură să recomand o rețetă de succes. Pentru mine, personal, a funcționat munca și iar munca. Perioada de început a clinicii (primii 2 ani) au fost pentru mine zilele de muncă în jur de 16 ore, nu am avut vacanțe și am fost foarte implicată în toate procesele și procedurile din clinică, pentru a putea obține o variantă mai bună a serviciilor oferite.
6. Pe lângă activitatea medicală și prezența online, aveți alte pasiuni sau interese în afara domeniului stomatologic? Cum îmbinați aceste pasiuni cu cariera de dentist?
Sunt pasionată să citesc, să călătoresc, să cunosc lumea, alte civilizații. Nu prea am avut timp de acest lucru în ultimii 3 ani, pentru că am fost foarte dedicată businessului și foarte aproape de tot ce se întâmplă aici, dar promit că încet, încet, să îmi dau din nou timp pasiunilor mele.
7. Ce criterii de selecție utilizați pentru a alege colaboratori sau parteneri externi, care să completeze echipa și să contribuie la creșterea calității serviciilor oferite pacienților?
De regulă recrutez medicii după recomandările altor medici în care am încredere, iar în momentul interviului sunt foarte interesată de cursurile pe care le-au făcut. Mi se pare că există anumite cursuri și workshop-uri care sunt piatra de temelie a unei profesii care oferă tratamente premium, corecte. În plus, mi se pare foarte importantă abordarea medicului, felul în care vede el comunicarea cu pacientul, dar și cum își vede el parcursul profesional, care sunt criteriile după care se ghidează în viață sau lucrurile care contează pentru ei.
Vezi și: INTERVIU | Prof.Univ.Dr. Mihaela Raescu, medic stomatolog, profesor in preventie orodentara
8. Cum vă asigurați că valorile și viziunea cabinetului stomatologic se regăsesc și în membrii echipei, pentru a menține coerența și identitatea unității medicale?
După cum spuneam și anterior, mă asigur la recrutare că medicii au anumite valori și că au aceeași viziune ca mine în ceea ce privește profesionalismul actului medical, dar și relația cu pacientul, pentru că e foarte important sa îi explici, să te împrietenești cu el, să fii deschis și nu un medic arogant care vorbește două cuvinte cu pacientul. Este nevoie să se creeze o relație de încredere medic-pacient și apoi tratamentele pe care le faci, să fie impecabile. Cum mă asigur că ele se mențin? Există niște protocoale specifice pe care le-am creat pentru clinica Dentalist, pe care mă asigur că le urmează tot personalul. Protocoalele sunt diferite în funcție de categoria personalului, fie că vorbim de recepție, asistente, medici sau despre echipa de Social Media și mă asigur că toți urmează protocoalele stabilite.
9. Cum credeți că o echipă bine pusă la punct poate influența performanța și reputația pozitivă a cabinetului stomatologic în comunitate și pe piața medicală?
Ce am încercat să fac eu la Dentalist este să aleg medici bine pregătiți, pasionați de stomatologie și de performanță, cărora le place foarte mult ceea ce fac și le place interacțiunea cu pacienții; cărora le place să facă bine, să-i ajute pe pacienți să scape de problemele dentare și să obțină zâmbetul pe care și-l doresc. În momentul în care ai un pacient mulțumit, el te va recomanda și altor pacienți și atunci va creste și gradul de ocupare al medicilor. Așa poți să vezi dacă echipa este bine pusă la punct.
10. Care sunt calitățile și abilitățile cheie pe care le căutați atunci când recrutați membri noi în echipa dumneavoastră?
Îmi doresc foarte mult să fie profesionist medicul, să participe la cursuri cu renume, care sunt cunoscute pentru a contura partea profesională a medicului respectiv. Îmi doresc să văd că este preocupat de noutăți în stomatologie, că își dorește să devină mai bun. E important să nu lucreze de unul singur, ci în echipa interdisciplinară, să primeze un outcome pozitiv pentru tratamentul pacienților, să fie empatic și să aibă o legătură de prietenie cu pacienții.
11. Cum vă asigurați că fiecare membru al echipei se integrează bine și contribuie la un mediu de lucru armonios?
Încercăm foarte mult să integram toți membrii clinicii Dentalist în cultura organizațională a clinicii.
12. Ce sfaturi sau îndrumări aveți pentru ceilalți stomatologi din România și ce aspecte ați dori să schimbați sau să îmbunătățiți în acest domeniu?
Nu sunt în măsură să dau sfaturi colegilor mei. Îi felicit pe toți pentru absolvirea Facultății de Stomatologie, care nu este cea mai ușoară și sunt sigura că fiecare dintre ei o să-și găsească drumul pe care și-l dorește, în funcție de pasiuni.
Angajezi specialiști medicali? Creează un cont de companie, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.
___________________________________
Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.