Tot mai multe companii folosesc ambasadorii de brand pentru a își face reclamă. Unitățile medicale, au început, de asemenea, să urmeze acest trend. Este unul care asigură o vizibilitate mai mare pe termen scurt, dar care vine și cu mai multe riscuri.
Deoarece în domeniul medical accentul cade pe excelență, calitatea serviciilor medicale, tratarea cu responsabilitate a pacienților și obținerea unor rezultate foarte bune, recomandările din parte ambasadorilor de brand se vor dovedi uneori inutile. Ce este de făcut în această situație? Cu siguranță conducerile companiilor, mai ales ale celor mari, au luat în considerare colaborarea cu persoane extrem de cunoscute pentru a le reprezenta brandul.
Dacă faci parte din echipa de top management a unei companii din domeniul medical sau din echipa de HR și ai luat în calcul această strategie, îți recomandăm o altă metodă poate chiar mai eficientă și cu siguranță mai puțin costisitoare.
Este vorba de transformarea angajaților în propriii ambasadori de brand. Sunt mai multe beneficii, dar și mai multe modalități prin care să ajungi la acest rezultat. Le vom discuta pe larg pe toate.
Citește și Auditul medical | modalitati eficiente de a trece cu succes peste verificari
Ce este, de fapt, un ambasador de brand?
Folosirea ambasadorilor de brand este o practică destul de comună de marketing pe care companiile și brandurile deopotrivă o folosesc pentru a atrage clienți care să le cumpere produsele sau să le acceseze serviciile. De obicei, această metodă funcționează eficient deoarece persoanele mandatate cu rolul de ambasador de brand își transferă din credibilitatea sau expertiza pe care o au în domeniu către compania pe care o recomandă.
Dacă publicitatea este bine făcută, aceasta poate rămâne întipărită în mentalul colectiv pentru mult timp. Pentru ca această tactică să funcționeze, este necesară îndeplinirea mai multor condiții:
- Persoana are notorietate foarte mare – Cu cât ambasadorul de brand este mai cunoscut, cu atât efectul pe care campania publicitară în care este implicat este mai de succes.
- Ambasadorul este un reputat specialist – Expertiza acestei persoane va avea un impact ridicat deoarece, de obicei, specialiștii nu recomandă companii, produse sau servicii de înaltă calitate decât dacă sunt foarte bune și cred cu tărie în ele. Acest lucru se traduce prin o credibilitate sporită pe care o acordă unității medicale sau a serviciilor oferite.
- Ambasadorul nu este implicat în scandaluri – Orice pată asupra reputației ambasadorului se va transfera, automat, și asupra companiei. Tocmai de aceea echipa de management, dar și compania de publicitate trebuie să fie extrem de precaută în găsirea persoanei perfecte pentru reprezentarea brandului.
Importanța și meritele ambasadorilor de brand
Nu este deloc de neglijat impactul pe care ambasadorii îl aduc asupra companiilor. De cele mai multe ori, reputația, recunoașterea și încrederea pacienților vor crește în comparație cu a altor companii care nu recurg la această tactică.
Unitatea medicală care este recomandată de o persoană avizată sau cu o recunoscută carieră medicală va beneficia de mai mulți pacienți ca urmare a acestei încrederi transferate. Cu alte cuvinte, tot mai mulți oameni vor apela la serviciile medicale ale clinicii, spitalului sau oricărui alt tip de unitate medicală recomandată.
Există, din păcate, și un revers al medaliei. În cazul în care unitatea medicală nu se ridică la standardele promise toată încrederea este pierdută. În acest fel, pacienții vor avea parte de experiențe neplăcute, iar cele negative vor lăsa un gust amar și vor anula eforturile de publicitate ale ambasadorilor plătiți.
Tocmai de aceea, crearea unei strategii pe termen lung, care să transforme, mai degrabă, angajații în ambasadori de brand, se poate dovedi eficientă și mai puțin lipsită de riscuri. În continuare vom aborda care sunt beneficiile adoptării aceste strategii, dar și modalități eficiente de a o realiza.
Care sunt beneficiile transformării angajaților în ambasadori de brand
Arată că există o cultură organizațională sănătoasă
Fiecare companie vine cu propriul set de valori și cu organizarea internă. Unele modele sunt de urmat, pe când altele nu sunt deloc dezirabile. Cu cât valorile unității medicale în care lucrezi sunt mai axate pe performanță, menținerea unui echilibru între viața profesională și cea personală, dar și pe buna comunicare și deschidere, cu atât angajații se vor simți mai confortabil și își vor duce la îndeplinire sarcinile cu degajare, dar și cu răspundere.
Dacă compania în care lucrezi se numără printre cele în care angajații sunt încurajați să fie comunicativi și deschiși, acest lucru poate fi benefic pentru imaginea pe termen lung deoarece ei vor fi dornici să împărtășească cu apropiații și cunoștințele experiențele pozitive și atmosfera de lucru relaxată și motivantă.
Susține o imagine integră a companiei
Modul în care unitatea medicală este văzută în exterior este, de cele mai multe ori, legat de experiențele pe care pacienții le-au avut cu aceasta sau modul în care au interacționat cu angajații, fie ei medici, asistenți, farmaciști sau alt tip de personal medical.
Dacă angajații sunt mulțumiți, ei vor avea cuvinte de laudă la adresa companiei medicale pentru care lucrează. Acest lucru nu poate fi decât un semn al unui cumul de factori precum: dotarea cu aparatură modernă și avansată, aprecierea mediului de lucru, beneficii salariale motivante, etc.
Cu alte cuvinte, angajații mulțumiți vor transmite ei înșiși o imagine pozitivă. Nu este deloc ușor bifarea tuturor cerințelor de mai sus, dar sunt multe companii care deja o fac.
Pune accent pe expertiză și pe bune practici
Recrutarea unor profesioniști, indiferent de domeniu, va transmite semnale pozitive către publicul larg. Multe dintre persoanele care vor să se trateze vor veni cu încredere, care nu trebuie, totuși trădată.
Mai mult, cu cât există mai multe proceduri și intervenții chirurgicale de succes în cadrul unității medicale, cu atât aceasta va deveni prima dintre opțiunile pacienților.
Dacă în cadrul campaniilor de marketing alegi să pui în evidență succesele angajaților și performanțele acestora, rezultatele nu vor înceta să apară.
Compania devine extrem de dezirabilă în rândul candidaților
Nu este un secret faptul că marile companii și lanțuri medicale sau farmaceutice sunt mai căutate în rândul profesioniștilor, fie că sunt ei la început de drum sau au multă experiență în carieră. Cu toate acestea, nu totul depinde de mărimea companiei.
În calitate de specialist de resurse umane, poți să încurajezi angajații să recomande pozițiile deschise unor alți profesioniști pe care îi cunosc și să le prezinte situația exact așa cum este, astfel încât să ia în calcul o potențială aplicare pentru joburile vacante. Nu neglija și descrierile pentru joburi: ele se pot dovedi foarte eficiente dacă sunt scrise inteligent și comprehensiv.
Una dintre cele mai mari resurse umane din prezent o reprezintă generația Y sau millenials Află cum să scrii descrieri eficiente astfel în să atragi cei mai buni specialiști din cadrul acestei generații.
Fie că faci parte dintr-o companie mică sau mare, poți crea un brand puternic ce va atrage unii din cei mai buni specialiști.
Citește și Employer branding | Ce este și cum te poate ajuta să îți crești afacerea?
Cum să o faci eficient și să încurajezi această practică în rândul angajaților
Ține angajații informați cu marile decizii ale companiei
Deciziile care au impact asupra modului de lucru, a procedurilor interne sau alte decizii importante trebuie să fie mereu împărtășite cu personalul unității pentru a nu exista un sentiment al rupturii între conducere și restul angajaților.
Dacă există posibilitatea consultării lor înainte de luarea unor măsuri majore, cu atât mai bine. Această măsură simplă va avea un efect surprinzător: va crește gradul de mulțumire deoarece angajații nu vor simți că li se impun decizii pe care nu le agreează. De asemenea, gradul de retenție al angajaților, va crește.
Încurajează împărtășirea experiențelor de lucru
Niciun loc de muncă nu este perfect. Fiecare zi vine cu provocările sale, dar și cu bucurii. Pentru că doar împărtășirea unor experiențe pozitive ar putea să pară falsă, comunică-le angajaților că pot să fie deschiși și cu experiențele mai puțin plăcute.
Deoarece mereu este loc de mai bine, poți să incluzi chestionare anonime de feedback pe care să le distribui constant și de acolo vei putea extrage informații care vor fi, de fapt, un barometru al gradului de mulțumire al angajaților. Descoperă de ce feedback-ul este un instrument important în orice companie care dorește o dezvoltare armonioasă a angajaților.
Dacă ai un calendar editorial foarte bine pus la punct, creează o categorie separată pe blogul companiei unde specialiștii pot să scrie pe anumite teme. În acest fel le vei valida expertiza și le vei arăta încredere în competențe și aptitudini.
Organizează evenimente de socializare
Evenimentele și ieșirile între colegi sunt o modalitate excelentă de a implica angajații în activități pe care s-ar putea să nu le facă altfel. Evenimentele non-convenționale de echipă le conferă angajaților posibilitatea de a ieși în afara zonei lor de confort, de a se cunoaște și de a investi în cultura companiei.
Mai mult, toate aceste evenimente care ies din cadrul formal vor fi distribuite pe rețele de socializare și vor ajuta la consolidarea brandului.
Oferă programe de training sau sprijin pentru specializare continuă
Mulți specialiști din domeniul medical au nevoie de specializare continuă pentru a se pune la punct cu cele mai noi proceduri, practici sau tipuri de medicație. La nivel mondial se desfășoară anual mii de programe de training sau conferințe de specialitate. Alege să investești în pregătirea lor și facilitează accesul sau chiar plătește-le cursurile.
Această strategie poate să fie aplicată atât pentru angajații vechi, dar și pentru cei noi pentru a nu crea diferențe de abordare. Satisfacția angajaților va crește și genul acesta de beneficiu este unul pe care îl vor scoate în evidență atunci când vorbesc despre compania în care lucrează.
Oferă bonusuri de performanță
Bonusurile sunt motivante pentru orice industrie, dar în cea în care salvarea oamenilor este prioritatea angajaților tăi, ele se pot dovedi instrumente utile și vor crește, pe termen lung, implicarea și dedicarea personalului în toate aspectele care țin de îngrijirea pacienților.
Publică experiențele angajaților pe blogul companiei
Fiecare poveste de succes merită să fie împărtășită cu publicul larg. Pe lângă faptul că poate să fie motiv de mândrie din partea celui a cărui experiență este povestită, poate avea efect de impulsionare asupra celorlalți angajați.
Citește și Ghid de evaluare a performanței personalului din sistemul medical
Concluzie
Discuția privind ambasadorii de brand este una complexă și trebuie abordată foarte serios la nivelul fiecărei companii în parte, în funcție de obiectivele pe care și le propune.
Dacă vrei să îți consolidezi unitatea medicală cu ajutorul echipei tale, nu ezita să construiești o cultură organizațională sănătoasă, să comunici transparent și să îți implici angajații în deciziile care îi afectează direct și vei vedea că vor deveni cei mai buni ambasadori pe care ți i-ai putea dori.
Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.