Site icon MEDIjobs

Cum își pot descărca salariații adeverința de vechime prin Revisal

revisal

Din anul 2025, angajații își vor putea accesa propriile date din Registrul General de Evidență a Salariaților fie prin portalul Reges, fie prin aplicația Revisal. Măsura este inclusă într-o hotărâre de Guvern publicată recent în Monitorul Oficial, însă abia din anul 2025 va fi operaționalizat accesul. 

Este vorba despre modificarea la Legea 144/2022, care arată că „Registrul general de evidență a salariaților este accesibil online pentru salariați/foști salariați, în vederea datelor care îi privesc. Dreptul de acces se limitează la vizualizarea, descărcarea și tipărirea acestor date, precum și la generarea online și descărcarea unui extras din registru”. Acest lucru înseamnă că doar angajatorii pot efectua modificări, iar salariații pot descărca adeverințele. Registrul general de evidență este completat de angajator și transmis Inspectoratului Teritorial de Muncă și va cuprinde mai multe informații despre un angajat, precum: data angajării, funcția sau ocupația conform Clasificării ocupațiilor din România (COR) sau altor acte normative, nivelul și specialitatea studiilor absolvite, tipul contractului individual de muncă, salariul, sporurile și cuantumul acestora, perioada și cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, perioada detașării și data încetării contractului individual de muncă.

Aceeași lege mai arată că vechimea în muncă poate fi dovedită și cu un extras descărcat de salariat. 

Citește și Ce tip de contract este mai avantajos: PFA sau CIM?

Este adevărat că aceeași lege arată faptul că într-un termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare, printr-o hotărâre de Guvern trebuie stabilită procedura prin care angajații (sau foștii angajați) au acces online la datele lor. Totuși, acest lucru ar putea fi posibil abia din 2025, deoarece operaționalizarea sistemului este cuprinsă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Deși prezenta lege nu prezintă aceste informații, un anunț al Inspecției Muncii spune că operaționalizarea REGES online va fi încheiată în trimestrul IV al anului 2024, angajatorii și persoanele fizice fiind chiar invitate să transmită propuneri, sugestii și observații. 

Între timp, salariații mai au o soluție pentru a-și accesa online datele. Hotărârea de Guvern 1164/2022 (adoptată în urma legii menționate mai sus) arată că, pentru a avea acces online, angajații sau foștii angajați trebuie să obțină un nume de utilizator și o parolă pentru permisiune. Datele sunt obținute prin depunerea unei cereri (fizic sau online). 

Te-ar putea interesa și Cum să te angajezi în domeniul medical: Ghid pentru medici și asistenți

Aceeași HG mai arată că „vechimea în muncă sau în specialitate poate fi dovedită cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnătură olografă sau, după caz, semnătură electronică calificată, care atestă activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, conform documentelor deținute de angajator”. 

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Exit mobile version