Site icon MEDIjobs

Pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a obtine recunoasterea diplomei de studii in Romania, daca esti din Republica Moldova

Deși de la data aprobării de către Guvernul României, prin Hotărârea nr. 764/2017, a Normelor privind recunoașterea diplomelor, certificatelor și titlurilor de medic specialist, eliberate de un stat terț, altul decât Australia, Canada, Israel, Noua Zeelandă și Statele Unite ale Americii (așadar, inclusiv de către Republica Moldova) s-au scurs mai mult de 18 luni, există în continuare aspecte neclare deținătorilor titlurilor de medic specialist obținute în state terțe privind procedura care trebuie parcursă în vederea obținerii recunoașterii acestor titluri de către autoritățile din România.

Pentru a veni în sprijinul titularilor titlurilor oficiale de calificare ca medic specialist, eliberate de Republica Moldova, care doresc recunoașterea acestora în România, vom reda, în cele ce urmează, prevederile legale care reglementează (i) procedura ce trebuie urmată/demersurile ce trebuie întreprinse în vederea obținerii recunoașterii în România a titlului de medic specialist eliberat de Republica Moldova, și (ii) termenele de soluționare a cererilor formulate de către deținătorii titlurilor în scopul anterior menționat.

(i) Demersuri legale necesare în vederea obținerii recunoașterii în România a titlului de medic specialist eliberat de Republica Moldova

Titlurile oficiale de calificare ca medic specialist eliberate de Republica Moldova, echivalente specialităţilor medicale clinice şi paraclinice prevăzute de Nomenclatorul de specialităţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.509/2008, cu modificările şi completările ulterioare, sunt recunoscute drept certificate de medic specialist eliberate de Ministerul Sănătăţii din România, pentru specialitatea respectivă, în vederea facilitării dreptului de exercitare a practicii medicale pe perioadă nedeterminată sau a practicii medicale temporare/ocazionale pe teritoriul României a titularilor acestora, dacă următoarele condiții sunt îndeplinite în mod cumulativ:

În vederea obținerii recunoașterii titlului de medic specialist, titularul, personal sau prin împuternicit, trebuie să depună la Ministerul Sănătății din România următoarele documente:

Documentele vor fi îndosariate de solicitant, în ordinea menționată mai sus, fiind, totodată însoțite de un opis. Filele dosarului vor fi numerotate.

Analizarea solicitării de recunoaştere a titlului de medic specialist se realizează de către o comisie mixtă, constituită prin ordin al ministrului sănătăţii (denumită în continuare “Comisia mixtă”), căreia Ministerul Sănătății îi înaintează o copie a dosarului complet, conținând documentele de mai sus, în termen de 30 de zile de la data depunerii acestuia de către solicitant. Din acest motiv, la depunerea dosarului, conținând documentele menționate mai sus, solicitantul va depune, totodată, o copie integrală a acestuia, în vederea comunicării către Comisia mixtă.

În cursul efectuării analizei privind pregătirea în specialitate efectuată, formarea specializată, respectiv experienţa profesională a titularului, Comisia mixtă poate considera necesară evaluarea unor documente suplimentare celor de mai sus, privind abilităţile însuşite, formări complementare finalizate prin titluri de calificare adiţionale specializării deţinute, experienţa profesională însuşită, criterii suplimentare de autorizare în profesie în statul în care acesta a exercitat profesia, solicitând titularului prezentarea acestora într-un anumit termen, sub sancțiunea suspendării procedurii de analiză / recunoaștere până la data primirii documentelor solicitate.

Recunoaşterea profesională a titlurilor de medic specialist se face de către Ministerul Sănătăţii din România, prin ordin al ministrului, după avizarea de către Colegiul Medicilor din România a raportului Comisiei mixte şi se finalizează cu autorizarea titularului prin eliberarea certificatului de membru de către Colegiul Medicilor din România, în vederea exercitării profesiei de medic pe teritoriul României cu titlul de medic specialist în specialitatea echivalată, cu respectarea normelor în vigoare.

(ii) Termenele de soluționare de către autoritățile din România a cererilor de recunoaștere a titlurilor de medic specialist

Potrivit prevederilor legale în vigoare, cererea de recunoaştere a titlului este soluţionată în maximum 90 de zile de la data înregistrării dosarului complet la Ministerul Sănătăţii.

În termen de 30 de zile de la data depunerii dosarului complet de către solicitant, Ministerul Sănătăţii înaintează o copie a dosarului către Comisia mixtă.

Așa cum am menționat mai sus, în termen de maximum 15 zile de la primirea dosarului, Comisia mixtă poate solicita titularului cererii de recunoaștere prezentarea unor documente suplimentare, indicând data-limită de depunere a acestora.

În cazul întârzierii depunerii documentelor suplimentare solicitate cu mai mult de 10 zile de la data-limită indicată, Comisia mixtă suspendă procedura de analiză până la data primirii documentelor solicitate. În aceste situații, termenul de soluționare a cererii de recunoaştere a titlului, de 90 de zile, menționat anterior, se prelungește corespunzător numărului de zile de suspendare.

În concluzie, pentru a preîntâmpina întârzierea soluționării cererii dvs. privind recunoașterea titlului de medic specialist, este recomandat să procedați la depunerea la Ministerului Sănătății a dosarului conținând întreaga documentație menționată anterior, în forma reglementată prin legislația în vigoare.

Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne scrieți în secțiunea de comentarii sau sa o contactati pe colaboratoarea noastra, avocat Ioana Săvan, la adresa de e-mail: ioana@savan.ro

Ti-a fost util acest articol? Fa-ti un cont gratuit pe MEDIjobs.ro si te vom tine la curent cu sfaturi de cariera si noutatile din domeniul medical.

Exit mobile version